2023-05-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Skulle en skottsäker väst på något sätt vara mer olämpligt än en man utklädd till och sminkad som en karikatyr av en gammal hora???

Är väl bra att barnen vänjer sig för i vårt multikulturella samhälle lär nog skottsäker väst tillhöra standardklädsel när man ska gå till Maxi och handla snart.

Helvete, det kan inte vara lätt att vara så rädd för allt! Det känns inte riktigt som ett framgångsrecept att överföra det till era barn.
Citera
2023-05-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hoppas det, han kan ju bli utsatt för hat och hot precis som transorna som gömmer sig bakom väktare och hemliga identiteter.

Stackaren! Eller så är han bara rätt löjlig?
Citera
2023-05-17, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OsynligTejp
Stackaren! Eller så är han bara rätt löjlig?
Han parodierar transornas beteende. Det är humor (utdött och farligt i Sverige numera) med en allvarlig underton.
Citera
2023-05-17, 11:05
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Tiggare? De som vill swishar, till skillnad från statsmedia där man tvingas betala via skatten vare sig man vill ta del av deras tjänster eller ej.

Vad är skillnaden på det Lamotte gör, och de journalister som ska vara med i alla kändisprogram där de lagar mat, äter, reser och "upplever" saker på skattebetalarnas kostnad?
Finansieringen av public service är en annan diskussion.

Skillnaden mellan Lamotte och journalister/kändisar är att Lamotte berättar att något kommer att hända, gör att det händer och berättar sedan att det antingen pågår eller redan har hänt. Kändisarna deltar i något som inte beskrivs som något av avgörande betydelse. Lamotte tigger pengar och kändisarna får betalt efter avtal.

Lamotte jobbade tidigare på Uppdrag granskning och försöker väl göra något liknande nu. Men han "granskar" bara sånt han har skapat själv, som blivit något genom att han är Lamotte.
Citera
2023-05-17, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Finansieringen av public service är en annan diskussion.

Skillnaden mellan Lamotte och journalister/kändisar är att Lamotte berättar att något kommer att hända, gör att det händer och berättar sedan att det antingen pågår eller redan har hänt. Kändisarna deltar i något som inte beskrivs som något av avgörande betydelse. Lamotte tigger pengar och kändisarna får betalt efter avtal.

Lamotte jobbade tidigare på Uppdrag granskning och försöker väl göra något liknande nu. Men han "granskar" bara sånt han har skapat själv, som blivit något genom att han är Lamotte.
Allt ni PK-troll inte vill kännas vid eller klarar av att bemöta, är "en annan diskussion".

Ja, Lamotte är en riktigt journalist, inte en hornalist om de statsägda parasiterna.

Vad har du emot att Lamotte läser sagor för barnen vad är du rädd för?
Citera
2023-05-17, 11:10
Medlem
Citat:
Tiggare? De som vill swishar, till skillnad från statsmedia där man tvingas betala via skatten vare sig man vill ta del av deras tjänster eller ej.

Vad är skillnaden på det Lamotte gör, och de journalister som ska vara med i alla kändisprogram där de lagar mat, äter, reser och "upplever" saker på skattebetalarnas kostnad?
Utpressare är vad de är.
Citera
2023-05-17, 11:10
Medlem
Citat:
Han parodierar transornas beteende. Det är humor (utdött och farligt i Sverige numera) med en allvarlig underton.

Så han drog på sig en skyddsväst för ett TV-framträdande för flera år sedan för att kunna göra en humoristisk poäng nu om något som knappt ens diskuterades då?

Han är mer framsynt än jag hade uppfattat, det ska han ändå ha för.
Citera
2023-05-17, 11:16
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Allt ni PK-troll inte vill kännas vid eller klarar av att bemöta, är "en annan diskussion".

Ja, Lamotte är en riktigt journalist, inte en hornalist om de statsägda parasiterna.

Vad har du emot att Lamotte läser sagor för barnen vad är du rädd för?
Det klart att det är en annan diskussion, vi diskuterar Lamottes sagoläsning nu. Public service kan läggas ned, eftersom det fria marknaden är bättre.

Jag är inget PK-troll. Man måste inte håla med dig i allt för att undkomma den stämpeln.

Lamotte är utbildad journalist och har arbetat som det på SVT. Är det han gör nu journalistik? Nej.

Jag har inget emot att han läser sagor för barn. Jag tycker att det försvar som görs av hans läsande är dåligt. Om de som försvarar det verkligen tror på det som något försvarsvärt borde man kunna försvara det bättre.
Citera
2023-05-17, 11:19
Avslutad
Citat:
Så han drog på sig en skyddsväst för ett TV-framträdande för flera år sedan för att kunna göra en humoristisk poäng nu om något som knappt ens diskuterades då?

Han är mer framsynt än jag hade uppfattat, det ska han ändå ha för.
Nä, det var inte planerat på det viset som att många av transorna är pedagoger och har nästlat sig in i barnens värld på ett tålmodigt och slugt vis. Man undrar ju lite i vilka miljöer de verkat/verkar till vardags?
Citera
2023-05-17, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det klart att det är en annan diskussion, vi diskuterar Lamottes sagoläsning nu. Public service kan läggas ned, eftersom det fria marknaden är bättre.

Jag är inget PK-troll. Man måste inte håla med dig i allt för att undkomma den stämpeln.

Lamotte är utbildad journalist och har arbetat som det på SVT. Är det han gör nu journalistik? Nej.

Jag har inget emot att han läser sagor för barn. Jag tycker att det försvar som görs av hans läsande är dåligt. Om de som försvarar det verkligen tror på det som något försvarsvärt borde man kunna försvara det bättre.
Han lyfter problemet med transorna på ett bra vis tycker jag. Vänder på steken så att säga. Ger tittarna en tankeställare som kräver lite tankeverksamhet, till skillnad från svt som levererar färdiga åsikter.

Du behöver inte gilla det, precis som att många inte behöver gilla vad transorna håller på med.
Citera
2023-05-17, 11:23
Medlem
Citat:
Använde du just trivsam om Lamotte?
Nej, jag tror inte det skulle vara trivsamt. Ska han sitta med skottsäker väst bland kidsen?

Helvete, det kan inte vara lätt att vara så rädd för allt! Det känns inte riktigt som ett framgångsrecept att överföra det till era barn.
Citera
2023-05-17, 11:43
Avslutad
Citat:

Tja, att vara komplett dum i huvudet som du(något ni även gärna för vidare till era barn) har ju inte heller gått nåt vidare med tanke på hur samhället ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in