2023-05-17, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Hur vet du att föräldrarna gör det i detta fall?

Såvitt jag förstår går inte barnen själva till vinhorornas sagoläsning på biblioteken.
Citera
2023-05-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Såvitt jag förstår går inte barnen själva till vinhorornas sagoläsning på biblioteken.

Källa på det?
Citera
2023-05-17, 07:55
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsynligTejp
Jävlar, så mycket ungar med mardrömmar det kommer vara i Olofström.

Mycket är han, Lamotte, men knappast nån sagofarbror eller tant för den delen.

Lär iaf va trivsammare än sagostund med transa.
Citera
2023-05-17, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Källa på det?

Du vill ha en källa på att femåringar vanligtvis inte går till biblan själva utan vuxens sällskap? Är du efterbliven?
Citera
2023-05-17, 08:06
Medlem
Citat:
Skillnaden är väl att då brukar inte barnens föräldrar stå bakom och knuffa barnet mot pedofilen som fallet är här. Men det står väl iofs inte länge på i denna sjuka värld.

Citat:
Du vill ha en källa på att femåringar vanligtvis inte går till biblan själva utan vuxens sällskap? Är du efterbliven?

Så du hade inget bakom ditt påstående att "föräldrar stå bakom och knuffa barnet mot pedofilen som fallet är här"?
Citera
2023-05-17, 08:58
Medlem
Vilket barn vill sitta på vinhorans knä,
och prata om det första som poppar upp.
Shameless!!
Citera
2023-05-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Åter igen visar du prov på okunskap. Artistisk verksamhet är momsbefriad. Om en elektriker skulle hålla motsvarande uppträdande/föreläsning så ser jag inte något fel i en faktura motsvarande samma belopp som vi nu diskuterar. Du verkar ha en låsning vid själva summan. Var hade du dragit gränsen; 50 kr? 500 kr? 5000 kr? Jag genomför själv föreläsningar för företag där beloppet varierar mellan 10.000-30.000 kr för en timme men det ligger långt mycket mer tid bakom såna arbeten. Jag är billig i jämförelse med konkurrenter i samma bransch. Jag har vänner i nischade branscher vars vanliga timtariff ligger runt 100000 kr i timmen och som inte sällan bekostas med statliga medel. I slutändan handlar det om utbud och efterfrågan. Jämför du med ett cykelbud så kan man argumentera för att ersättningen är orättvis. Jämför du med svältande barn i Afrika är även det orättvist. Jag skulle vilja vända på argumentationen och säga att bara för att det finns andra lågavlönade yrken så säger det mer om dom yrkena. Om du tycker priset är fel så rikta fokus mot inköparen, inte säljaren.

Ja det var intressanta timtariffer, uppåt 100000kr i timmen... visste inte heller om detta med att artistisk verksamhet är momsbefriad. Att jämföra en timmes föreläsning med en sagoläsning haltar dock, föreläsningen kräver kanske en veckas förberedelser och manusskrivande som ska inräknas i dessa timmar på scenen.

Du undrar vad han enligt mig skulle tagit per timme.

Tja jag anser att han skulle kunna göra det gratis för sakens egen skull precis som att jag inte debiterar 7000 kr/timme för att lämna blod. Att se sagoläsningen som en sorts samhällsnytta och en "kul grej" inte att profitera på den.

Men...
Återigen, det handlar inte om detta, det handlar inte om några barn heller...och ALLRA minst om någon sagoläsning....ELLER HUR !

Det handlar om kulturmarxism och att de här personerna ska kunna få en inkomst överhuvudtaget. Inte som att jag eller någon annan ställer upp ideellt i föreningar som fotbollstränare eller liknande på min fritid för samhällets bästa.

Man för in samtalet på en nivå för att dölja det EGENTLIGA syftet. Det finns INGEN SOM HELST samhällsnytta med att en transa ska läsa sagor för barn. Det har ett annat syfte och när det skrapas lite på fasaden ser man att det inte alls är så färgskimrande bakom, det är detta mörker som det läggs otroligt mycket resurser på att dölja.
Citera
2023-05-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Lär iaf va trivsammare än sagostund med transa.

Använde du just trivsam om Lamotte?
Nej, jag tror inte det skulle vara trivsamt. Ska han sitta med skottsäker väst bland kidsen?
Citera
2023-05-17, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
När journalisten berättar om något som komma skall där denne själv är den som gör att det sker kan det väl ändå inte kallas journalistik?

Han kanske har en utbildning och besitter arbetserfarenhet som journalist, men det omöjliggör inte att han kan göra annat också.

Vad är han? En simpel uppmärksamhetstörstande tiggare.
Tiggare? De som vill swishar, till skillnad från statsmedia där man tvingas betala via skatten vare sig man vill ta del av deras tjänster eller ej.

Vad är skillnaden på det Lamotte gör, och de journalister som ska vara med i alla kändisprogram där de lagar mat, äter, reser och "upplever" saker på skattebetalarnas kostnad?
Citera
2023-05-17, 10:20
Avslutad
Citat:
Nej, jag tror inte det skulle vara trivsamt. Ska han sitta med skottsäker väst bland kidsen?
Hoppas det, han kan ju bli utsatt för hat och hot precis som transorna som gömmer sig bakom väktare och hemliga identiteter.
Citera
2023-05-17, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
7000:- för 2×30min
https://twitter.com/gustavkassel/status/1658024195018706945
Vafan! Sju papp i timmen för att läsa sagor. Man blir rasande.
Citera
2023-05-17, 10:24
Avslutad
Citat:

Skulle en skottsäker väst på något sätt vara mer olämpligt än en man utklädd till och sminkad som en karikatyr av en gammal hora???

Är väl bra att barnen vänjer sig för i vårt multikulturella samhälle lär nog skottsäker väst tillhöra standardklädsel när man ska gå till Maxi och handla snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in