2023-05-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Tja, att vara komplett dum i huvudet som du(något ni även gärna för vidare till era barn) har ju inte heller gått nåt vidare med tanke på hur samhället ser ut.

Har inga barn, tänker inte skaffa några.
Citera
2023-05-17, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OsynligTejp
Har inga barn, tänker inte skaffa några.

Bra.
Citera
2023-05-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Bra.

Mycket roligare att slippa blöjbytena och betrakta alla andras bekymmer. Dom flesta ungarna kommer växa upp och bli betydligt bättre människor än er i alla fall, som tur är. Ingen större idé att streta emot, era barn kommer bli mer öppensinnade, multikulti och förändringsbenägna.
Citera
2023-05-17, 12:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
7000:- för 2×30min
https://twitter.com/gustavkassel/status/1658024195018706945
"icke vinstdrivande organisation" hävdar dom?

Och sen fakturerar man 7000kr + moms för en timmes jobb?
Citera
2023-05-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Varför är transornas identitet så viktigt för Lamotte? Känns fjantigt och oseriöst detta..

Hela jakten på dem känns otroligt fjantigt. Total hysteri från en grupp reaktionära fjantar.

Känns lite som videovåldsdebatten på 80-talet. Någon som har fått för sig att någonting är jättefarligt och nu har PANIK.
Citera
2023-05-17, 13:48
Medlem
Fjantig beteende av Lamotte här, varför ska han sprida deras namn för? Det här kommer bara slå tillbaka där fler bibliotek kommer bjuda in de här transpersorna.
Citera
2023-05-17, 14:44
Medlem
Skinhead läser sagor för barn.
Citera
2023-05-17, 14:53
Medlem
Citat:
Varför är transornas identitet så viktigt för Lamotte? Känns fjantigt och oseriöst detta..

Skall man jobba med barn krävs utdrar ur brottsregistret normalt sett. Bibblorna kanske inte begärde utdrag och Lamotte är ju journalist. Han ville veta om deras handel och vandel.

Det är inte orimligt.
Citera
2023-05-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Fjantig beteende av Lamotte här, varför ska han sprida deras namn för? Det här kommer bara slå tillbaka där fler bibliotek kommer bjuda in de här transpersorna.

Det gör han ju inte.
Citera
2023-05-17, 15:02
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skall man jobba med barn krävs utdrar ur brottsregistret normalt sett. Bibblorna kanske inte begärde utdrag och Lamotte är ju journalist. Han ville veta om deras handel och vandel.

Det är inte orimligt.
Ja, han säger:
Citat:
Är din tanke fortfarande att du ska röja de här identiteterna?

– Olofströms kommun verkar väldigt måna om att jag ska radera de allmänna handlingarna jag fått ut där de här personernas namn förekommer. Men vad jag gör för publicistiska bedömningar har ingenting med Olofströms kommun att göra. Jag gör bedömningen efter vad jag anser att det finns för allmänintresse och det kommer jag ta beslut om när jag granskat de här personerna mer ingående. De åker runt helt anonymt och anordnar sagostunder utan att några egentligen vet vilka de är.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/lamotte-om-uppmarksammade-inlagget-ville-skapa-debatt
Citera
2023-05-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ja, han säger:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/lamotte-om-uppmarksammade-inlagget-ville-skapa-debatt

Citat:
Nej. Han berättade att han hittills inte har funnit något uppseendeväckande om dem (de har till exempel inte varit dömda för något brott). Under presskonferensen berättade Joakim att han i nuläget inte tänker röja deras identiteter då det finns en hotbild mot dem.

Hade deras vandel varit tveksam är det väl rimligt att de inte bara skall namnges med artistnamn.

Ni var den inte det, inget scoop. Case closed.

Tycker du inte det finns anledning att bakgrundsgranska de som arbetar med barn på bibliotek? Det är ju ett krav för fritidsledare, förskolepedagoger och vanliga lärare t ex.
Citera
2023-05-17, 16:05
Medlem
Hazizas avatar
Lamotte retar gallfeber på de mest vänsterblivna. Det vidriga är hur de måste sitta och spy sin galla på hans Facebook sida ständigt trots att de hatar honom.

Kan bögpedofiler läser sagor för barnen kan Lamotte det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in