2023-05-25, 10:24
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Människor välmående avgörs rätt mycket av materiella ting, kära du.
Mat, bostäder, värme etc är alla "materiella" ting.

Men nej, jag ser inte något större värde i "rastillhörighet", sant. Jag springer inte runt och upprörs över att vissa människor har svart hud, bruna ögon eller krulligt hår, har fräknar eller är korta, tjocka eller hjulbenta. Och jag har definitivt! inga idéer om att de pga något av ovan, skulle vara sämre värda människor eller bör utvisas ur landet, för här minsann!! ska de bara få lov existera vita, långa, smala, icke fräkniga med blå ögon....en sådan total komplett tramsidiot är jag nu inte.

I världen existerar det lite olika varianter av utseende och kultur hos arten människa, det spelar ingen roll för något av större vikt.
Av vikt är dock att bygga samhällen där olika varianter får plats och inte ska behöva drabbas av idiotåsikter av din sort ex.

Din rädsla för att du ska tvingas bort från din kultur, eller att din variant av hud ska försvinna bara för att man accepterar att andra varianter av kultur eller hud ska få lov existera på samma villkor, i världen eller i Sverige, får stå för dig.
Själv är jag inte rädd för detta alls.

SNÄLLA! LÄS NOGA NU MERAPI.
Vårt välmående avgörs av materiella ting till en viss grad ja. Det är uppenbart.
Men att konsumera i sig själv är inte meningen med livet menar jag. Det finns andra ting som är viktigare för människor.

Det är det du inte förstått. Du tror att meningen med livet är att klättra upp i skyskrapan på ett gigantiskt storföretag och få en VD-anställning för att du tänker i form av social status kopplat till karriär, prestige och pengar.

Igen så missförstår du personer som mig.
Jag tänker INTE i form av att vi är rotlösa individer som konsumerar, som du utgår ifrån.
Du tänker på individers karriär och pengar. Du tänker hyperindividualistiskt.

Jag tänker i form av livskvalitet och samarbete. Jag tänker super-kollektivistiskt.
Jag värdesätter rötter och historia, och ser mig själv tillhöra en grupp som har ett mål och syfte. Försökt tänka dig in i detta. Jag som individ fyller bara en funktion av att göra något meningsfullt för den grupp jag tillhör. Det är så jag tänker.

Vi argumenterar ifrån två olika sidor av universummet här.

När jag inte vill ha icke-vita i västvärlden är det inte för att jag som individ inte gillar svartkrulligt hår. Det är för att jag har ett högre kollektivitiskt mål och tänker att vi som grupp ska överleva och frodas, ha starka familjer, kopplingar till våra rötter, inte bry oss om pengar, men istället bara samarbeta. Det sätter jag värde i. DET är privilegier för mig, inte vem som kan klättra upp i en skyskrapa på Manhattan.
Citera
2023-05-25, 10:34
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Är inte rädd för att utreda något. Vad vill du utreda? Låt oss göra det nu.

Då tolkar jag det som att du ratificerar mit tidigare inlägg, och vi kan därmed fortsätta som tidigare. Vi kan även konstatera att en bedrövlig "Svart Makr" växer sig fram genom folklagren i Sverige. Orsaken ligger hos en passiv och handlingsförlamad vithet.
Citera
2023-05-25, 10:42
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Då tolkar jag det som att du ratificerar mit tidigare inlägg, och vi kan därmed fortsätta som tidigare. Vi kan även konstatera att en bedrövlig "Svart Makr" växer sig fram genom folklagren i Sverige. Orsaken ligger hos en passiv och handlingsförlamad vithet.

Okej? Och sen?
Citera
2023-05-25, 10:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ni trådrasister har ju erkänt att det finns ingruppspreferenser som ni anser är naturliga och ofrånkomliga? Bland invandrargrupper (t.ex somaliska föreningar) och bland svenskar, inkl hos svenska chefer? Håller du med om detta?

Fördomar är ofrånkomliga i en värld där människor beter sig väldigt annorlunda från varandra. Både fördomar som inte stämmer överrens med verkligheten, och fördomar som verkligheten mer än bekräftar.

Ingruppspreferenser är jag inte helt säkert är lika ofrånkomliga som fördomar och diskriminering.

Jag tror som sagt att wokevänstern har mycket starka fördomar nedgrävda mot speciellt mena-människor, fördomar som omgående har bekräftats av verkligheten.

Jag tror vidare inte att wokevänsterns vita har speciellt starka ingruppspreferenser, det skiljer de från Börje och Leif ute på småorten stark kärlek till allt som är svenskt och igenkännligt.

Innerstadsvänstern är tvärtom kosmopoliter som rest en hel del, de älskar inte andra svenskar men de är livrädda för alla Muhammeds, speciellt att en anställd Muhammed ska bekräfta samhällets hemska fördomar om honom, dra ner brallan och skita på skrivbordet.

Det är därför som rasist-Börje anställer fler Muhammeds än pk-lisa.

Rasist-Börje må inte gilla Muhammeds, men han är inte rädd för Muhammed, han vet ungefär vad man ska akta sig med Muhammeds och det finns ju ändå härliga statliga förmåner att anställa Muhammed och så få svenska unga finns kvar ute i vischan, så vafan...det får vara!

Pk-Lisa är rädd för Muhammed, rädd för sina fördomar om Muhammed, rädd för att andra ska se igenom hennes antirasism ifall det blir problem med Muhammed, rädd för att Muhammed bryter mot massa regler utan att hon kan göra något pga hennes pk-ängslighet....

En ganska specifik ängslighet som förklarar pk-medias låga antal av Muhammeds jämfört med öppet rasistiska byggsvenskar kan vara att de har fördomar om Muhammeds möjliga obekväma åsikter. Exempelvis att de flesta Muhammeds är antisemitiska och homofobiska, vilket givetvis är sant. Du kan ju inte ha en homofobisk antisemit i en woketidning. Till och med ifall vi har en skicklig infiltratör av wokesverige likt Mehmet Kaplan, så finns risk till skandal när det uppenbaras vad som han gömde i hans garderob.

Bygg-Börje skiter i Muhammeds obehagliga åsikter, Börje är ju själv lite homofobisk och kan nog till och med skratta åt bögskämt med Muhammed.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-05-25 kl. 11:13.
Citera
2023-05-25, 11:57
Medlem
Citat:
SNÄLLA! LÄS NOGA NU MERAPI.
Vårt välmående avgörs av materiella ting till en viss grad ja. Det är uppenbart.
Men att konsumera i sig själv är inte meningen med livet menar jag. Det finns andra ting som är viktigare för människor.

Det är det du inte förstått. Du tror att meningen med livet är att klättra upp i skyskrapan på ett gigantiskt storföretag och få en VD-anställning för att du tänker i form av social status kopplat till karriär, prestige och pengar.

Igen så missförstår du personer som mig.
Jag tänker INTE i form av att vi är rotlösa individer som konsumerar, som du utgår ifrån.
Du tänker på individers karriär och pengar. Du tänker hyperindividualistiskt.

Jag tänker i form av livskvalitet och samarbete. Jag tänker super-kollektivistiskt.
Jag värdesätter rötter och historia, och ser mig själv tillhöra en grupp som har ett mål och syfte. Försökt tänka dig in i detta. Jag som individ fyller bara en funktion av att göra något meningsfullt för den grupp jag tillhör. Det är så jag tänker.

Vi argumenterar ifrån två olika sidor av universummet här.

När jag inte vill ha icke-vita i västvärlden är det inte för att jag som individ inte gillar svartkrulligt hår. Det är för att jag har ett högre kollektivitiskt mål och tänker att vi som grupp ska överleva och frodas, ha starka familjer, kopplingar till våra rötter, inte bry oss om pengar, men istället bara samarbeta. Det sätter jag värde i. DET är privilegier för mig, inte vem som kan klättra upp i en skyskrapa på Manhattan.

Så du menar seriöst alltså att "livskvalitet" det är att leva i ett samhälle som enkom bebos av människor som är identiska med dig själv? Och att människor bara kan "samarbeta" med samma sort som dem själva? Säg mig hur långt går ditt krav på att enkom samarbeta med likar?
Går den vid hudfärg, kultur, klass, kön eller längd på håret? För ursäkta alla dessa kriterier är lika blåsta.

Som sagt jag tycker din syn och prioritering av denna sak är idiotisk, och så in i norden onödigt i ett land och tid då vi för länge sen klarat ut att näää svarta människor är inte någon "underlägsen" helt annan sort av människor, mer lika apor eller dylikt raisitsk trams.

Det går utmärkt samarbeta med en människa med svart hud eller med annan religion ex. Funkar faktiskt fin-fint så länge kontraktet mellan er båda innebär rättvis fördelning av ansvar och respekt.
Jobba lite på din respekt.
Senast redigerad av Merapi 2023-05-25 kl. 12:02.
Citera
2023-05-25, 12:26
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så du menar seriöst alltså att "livskvalitet" det är att leva i ett samhälle som enkom bebos av människor som är identiska med dig själv? Och att människor bara kan "samarbeta" med samma sort som dem själva? Säg mig hur långt går ditt krav på att enkom samarbeta med likar?
Går den vid hudfärg, kultur, klass, kön eller längd på håret? För ursäkta alla dessa kriterier är lika blåsta.

Som sagt jag tycker din syn och prioritering av denna sak är idiotisk, och så in i norden onödigt i ett land och tid då vi för länge sen klarat ut att näää svarta människor är inte någon "underlägsen" helt annan sort av människor, mer lika apor eller dylikt raisitsk trams.

Det går utmärkt samarbeta med en människa med svart hud eller med annan religion ex. Funkar faktiskt fin-fint så länge kontraktet mellan er båda innebär rättvis fördelning av ansvar och respekt.
Jobba lite på din respekt.

Du fattar NADA. Du tolkar allt jag står för utifrån ditt hyper-individualistiska egocentriska karriärsinriktade resonemang.

Dina värderingar:
Vem har mest pengar. Vem har mest makt över andra! Vem har mest iPhones, vem har snyggast titel, vem sitter högst i skyskrapan, vem har mest RESURSER!

Mina värderingar:
Hur kan vi som grupp nå målet av att ha starka familjer, goda relationer, se om varandras hälsa, tänka kollektivt, värdera våra likheter och olikheter, värdera kreativitet, kunskap, personlighet och visdom.

Allt det jag bryr mig om ser du som värdelöst påhitt som sätter barriärer för folk som vill klättra i skyskrapan. Allt det du bryr dig om (att bli en VD på ett storföretag) ser jag som tomt och helt meningslöst för att öka sin livskvalitet.

Mina värderingar bottnar i mänskligt värde och relationer. Dina värderingar bottnar i girighet, materialism och RESURSER!

Du vill ha en dystopisk värld där vita är totalt bortkopplade ifrån sina rötter och historia, och blandas bort och utrotas. Jag vill ha en värld där våra olikheter värdesätts och där olika kulturer inspireras av varandra. Ja, vi kan också sammarbeta med andra kulturer över nationsgränserna utan att utrota vår egen enligt mig.
Citera
2023-05-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
De föddes så. De är födda av en judisk kvinna, då är man automatiskt jude. Det är själva definitionen. Definitionen är för att vara säker på att det judiska blodet förs vidare. Var det pappans blod som bestämde, kan mamman ljuga och säga att han är pappa, fast det är någon annans barn. Men hon kan inte ljuga om sitt eget blod. Finns en tråd om det där man diskuterat det idag.

Synd bara att det inte stämmer. Deras mammor är inte judar.
Citera
2023-05-25, 17:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Synd bara att det inte stämmer. Deras mammor är inte judar.
Jo.
Citera
2023-05-25, 18:15
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Jag anser att idén om vit makt är en missuppfattning och en myt. Jag anser att den vita rasen inte befinner sig i en överordnad position i förhållande till andra grupper, och att de som påstår detta har blivit vilseledda på grund av sin okunnighet.
Jag anser faktiskt att det är precis tvärtom, det vill säga att den vita rasen är undertryckt. Betyder det att alla vita individer upplever detta förtryck? Nej, men det betyder inte att förtryck inte existerar på en kollektiv nivå.

Nu vill jag gärna att ni vita anti-vita woke-personer utmanar mig i detta. Kom med något konkret som motbevisar min poäng så ska vi se om ni lyckas slå hål på mitt påstående.

Njae!
I beg to tycker inte lika, som man brukar säga.

Progressiva kärringar är en vit maktrörelse.
De avser diktera vilkåren för kvinnor, sina negrer mm., i detalj.

Det nya "bommulsfältet" för deras negrer, muslimer o.s.v. ligger på transferiat mark.

Det är lika enkelt som uppenbart. Svarta i USA blir t.o.m. degraderade(socialt) när de inte vill vara tranferiatets negrer, helt öppet.
Citera
2023-05-26, 00:57
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Njae!
I beg to tycker inte lika, som man brukar säga.

Progressiva kärringar är en vit maktrörelse.
De avser diktera vilkåren för kvinnor, sina negrer mm., i detalj.

Det nya "bommulsfältet" för deras negrer, muslimer o.s.v. ligger på transferiat mark.

Det är lika enkelt som uppenbart. Svarta i USA blir t.o.m. degraderade(socialt) när de inte vill vara tranferiatets negrer, helt öppet.
-
Bra poäng.
Skrivet av en woke rasist kärring i USA.

Robin DiAngelo
'White fragility is a term coined by sociologist and author Robin DiAngelo in her book "White Fragility: Why It's So Hard for White People to Talk About Racism". It refers to the intense emotions, defensive stance, and argumentation that white people experience when confronted with the topic of racism.0 These behaviors function to reinstate white racial equilibrium and prevent any meaningful cross-racial dialogue.'

https://en.wikipedia.org/wiki/White_Fragility
Citera
2023-05-26, 07:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Bra poäng.
Skrivet av en woke rasist kärring i USA.

Robin DiAngelo
'White fragility is a term coined by sociologist and author Robin DiAngelo in her book "White Fragility: Why It's So Hard for White People to Talk About Racism". It refers to the intense emotions, defensive stance, and argumentation that white people experience when confronted with the topic of racism.0 These behaviors function to reinstate white racial equilibrium and prevent any meaningful cross-racial dialogue.'

https://en.wikipedia.org/wiki/White_Fragility

Är man motsatt till fragil som icke offergrupptillhörande, så blev man...(insert valfritt skällsord) utan motivation.
Känns som att de progressivas begränsade kognition är så trasigt utvecklingsstörd att de är långt bortom fragila.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2023-05-26 kl. 08:03.
Citera
2023-05-26, 09:21
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Solklart HMF. Han menar ju att alla muslimer ät våldsamma vid minsta provokation.

Tror jag verkligen börjar förstå hur ni tänker:
Allt som finns i era ögon är individer som flyter omkring.

Rötter, biologi, historia, grupper, raser, kön, existerar inte, det är bara sociala konstruktioner, påhitt som någon hittat på som sätter begränsningar och hinder för individer att klättra i skyskrapan för att kunna konsumera mer RESURSER!

"Vänster" idag är ren och skär individualistisk, materialistisk konsumentideologi.

I tillägg kan vi se att ni är väldigt rädda för att man börjar prata om människoraser, dvs att någon ovetenskaplig person börjar organisera ihop människor att tro att raser existerar och att man ska börja mäta skallar igen och utrota dem som man har fördomar om.

Då vet vi vart det leder till, för det har ju historien visat? Det leder raka vägen till Auschwitz.
Senast redigerad av RobertEriksson99 2023-05-26 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in