2023-05-17, 12:35
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Eller så är de judar som tror det lika korkade och lågbegåvade som alt-högern.

Nu är du antisemitisk
Citera
2023-05-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Bra av dig att du kunde komma med några konkreta exempel. Låt oss nu sakta men säkert utforska och bena ut detta tillsammans nu.

1. Din mamma gav dig en mille för att köpa en lägenhet.
Med tanke på detta exempel låter som du personligen haft det lättare än många andra. Är detta en indikation på att du som vit är mer priviligerad än andra raser menar du?
2. Du har fått jobb genom kontakter.
Är detta en indikation på att du som vit är mer priviligerad än andra raser tänker du?
3. Du ses aldrig som hotfull.
Tror du inte att individer ifrån andra nationaliteter/raser/folkgrupper/färger aldrig heller blivit sedda på som hotfulla?
4. Polisen har i din ungdom släppt dig med varningar.
Tror du inte att andra nationaliteter/raser/folkgrupper/färger blivit släppta med varningar ifrån polisen i sin ungdom?
5. Lätt att få tjejer av samtliga nationaliteter.
Tror du att andra nationaliteter inte har det lika lätt på denna front för att de inte är vita? Varför?

1. Japp, men pengarna kommer från att vi är svensk adel. De pengar jag får går bara till vita. Ingen jävel i Rinkeby som får det.

2.Ja. Mina kontakter kommer ju just från att jag levt hela mitt liv i Sverige, och att min släkt har ett namn som hjälper. Inga mörkhyade har mitt släktnamn inte. (Blanche).

3. Folk i allmänhet finner vissa grupper mer hotfulla. Vita hör inte dit.

4. Av erfarenhet, nej. Polisen kommer inte go easy på en svart person. Så det e specifikt vita.

5. Nej. Vita står helt enkelt högt i kurs i hela världen. Åker du till asien är du som en jävla rockstjärna. Andra etnicitetern har inte detta. Varför. Hmm, vet inte. För vi har ett positivt rykte skulle jag tro, å pengar.
Citera
2023-05-17, 12:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag ser varken rika eller de med makt som ett problem, oavsett nationalitet eller etnicitet. Tvärtom ser jag det som något att eftersträva.

Som Nietzsche pekar ut så är viljan till makt bland människans bästa egenskaper, de som har viljan att utöva denna för att förändra världen refererade han till som övermänniskor, något Hitler sen snodde å feltolkade.

Enligt fakta bygger makt på pengar och utbildning.
Så varför är du då så fixerad över att vita människor generellt har mer pengar och makt än andra efter judarna om man ser till andel av befolkningen. Dina exempel om hur mycket pengar de har jämfört med andra, skulle då vara ett bevis på något som nu inte har någon bäring, om du inte kan jämföra det med utbildningsnivån bland vita med andra.
Vad har du för ståndpunkt här överhuvudtaget?
Citera
2023-05-17, 12:40
Medlem
Citat:
Precis som det finns enskilda vita med makt också?

Japp, som grupp finns det ingen etnicitet eller nationaliter med makt i sig själv.

Warren Buffet är vit rik å har makt, det ger inte mer makt till mig som vit.
Citera
2023-05-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu är du antisemitisk

OK. Det är inte direkt ett argument.
Citera
2023-05-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men din argument för judars välförtjänta överrepresentation när det gäller makt och pengar är samma sak som kan användas för vitas relativa överrepresentation i makt och pengar jämfört med olika bruna och svarta minoriteter (fungerar dock inte mot östasiater).

Kom ihåg att nazisternas antisemitism växte i en tid då 30% av tyska miljonärer var judar när bara någon promille av befolkningen var judar. Alltså var nazister ungefär lika besatta av överrepresentation inom maktstrukturer som dagens woke, bara med fokus på andra grupper.

Det verkar helt enkelt svårt att driva tesen mot bara de grupper som passar din världsbild.

Jag tror att judar definitivt förtjänar mycket av deras överrepresentation, speciellt 25% av naturvetenskapliga nobelpris är svårt att bortförklara genom att säga att det är en judisk maffia som håller makten bland sina egna.

Det finns ingen anledning att tro att även östasiater fuskad sig till överrepresentation bland höginkomsttagare. Varför då denna ständiga mantra om att vita har gjort det?

Som sagt, grupper har inte makt. Individer har makt. I högt bildade grupper får fler makt. Jag har noll problem med detta, oavsett grupp.

Det jag har problem med och argumenterade emot var retardsen som tror judar styr världen.
Citera
2023-05-17, 12:47
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Japp, som grupp finns det ingen etnicitet eller nationaliter med makt i sig själv.

Warren Buffet är vit rik å har makt, det ger inte mer makt till mig som vit.

Vita CEO som sitter på mycket rikedom och makt ger inte 99,9% av den vita befolkningen som helhet, som består av proletärer mer makt.
Det är precis det jag säger. Då har vi nått en enighet i denna fråga.

Därför kan vi då räkna ut att det inte spelar någon roll om det finns flera vita i toppen än andra raser i toppen, eftersom det inte ger vita som helhet någon makt.
Citera
2023-05-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har bara sagt att judar är mindre än 5% av befolkningen. Då är frågan hur mycket pengar de har utifrån deras andel av befolkningen. Presentera det så blir det intressant.

Du drar bara siffror utan att göra en analys av dem. Judarna skänker förstås i första hand till sin egen grupp om de skänker till Israel. Alltså inte till en annan grupp. Det är de som arbetar för att palestinierna inte ska få någon makt där.

Det är inte intressant dock, eftersom de judar som är rika och mäktiga inte är det för att dom är judar, utan för att dom skött sitt liv väl. Samma anledning som vissa vita har makt, vissa svarta har makt, etc. Det e inte kopplat till grupp.

Har du inte pengar och makt beror det inte på att du inte är Jude, det beror på att du är en loser.
Citera
2023-05-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så varför är du då så fixerad över att vita människor generellt har mer pengar och makt än andra efter judarna om man ser till andel av befolkningen. Dina exempel om hur mycket pengar de har jämfört med andra, skulle då vara ett bevis på något som nu inte har någon bäring, om du inte kan jämföra det med utbildningsnivån bland vita med andra.
Vad har du för ståndpunkt här överhuvudtaget?

Det är jag inte. Helt oviktigt för mig. Förmodligen snarare du som har en svartvit syn på verkligheten.

Min ståndpunkt är tydlig: Pengar och makt har noll koppling till etnicitet eller nationalitet. Till viss del dock till kultur. Både vita å judar å japaner mm har en kultur som håller utbildning högt. Utbildning ger makt.
Citera
2023-05-17, 12:52
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Jag anser att idén om vit makt är en missuppfattning och en myt. Jag anser att den vita rasen inte befinner sig i en överordnad position i förhållande till andra grupper, och att de som påstår detta har blivit vilseledda på grund av sin okunnighet.
Jag anser faktiskt att det är precis tvärtom, det vill säga att den vita rasen är undertryckt. Betyder det att alla vita individer upplever detta förtryck? Nej, men det betyder inte att förtryck inte existerar på en kollektiv nivå.

Nu vill jag gärna att ni vita anti-vita woke-personer utmanar mig i detta. Kom med något konkret som motbevisar min poäng så ska vi se om ni lyckas slå hål på mitt påstående.
De vita regerade nästan allt. (Imperialism)
Idag är engelska det största språket.
Teknologi.
Musik.

Nu har man hamnat på det humana.
Allas lika värde, ingen diskriminering.
(Om man tittar på helheten)

Än idag så ser många vita som överlägsna.
Vissa tycker att rasism mot vita år okej för att de just känner sig underlägsna.

Detta skriver jag från ett neutralt perspektiv.
Citera
2023-05-17, 12:53
Medlem
Citat:
Vita CEO som sitter på mycket rikedom och makt ger inte 99,9% av den vita befolkningen som helhet, som består av proletärer mer makt.
Det är precis det jag säger. Då har vi nått en enighet i denna fråga.

Därför kan vi då räkna ut att det inte spelar någon roll om det finns flera vita i toppen än andra raser i toppen, eftersom det inte ger vita som helhet någon makt.

Helt korrekt. De personer som är rika och mäktiga i alla grupper, gynnar i regel just sig själva, inte sin folkgrupp.
Citera
2023-05-17, 12:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är inte intressant dock, eftersom de judar som är rika och mäktiga inte är det för att dom är judar, utan för att dom skött sitt liv väl. Samma anledning som vissa vita har makt, vissa svarta har makt, etc. Det e inte kopplat till grupp.

Har du inte pengar och makt beror det inte på att du inte är Jude, det beror på att du är en loser.
Ja men då gäller det andra också. Då har förstås vita mer makt för att de har skött sina liv väl. Det betyder då att svarta är fattiga för att de misskött sina liv och är losers. Är det så du tolkar världen och Sverige.
Jag tror inte det menar så, men det blir konsekvensen av det du säger. Så håll med mig eller försök förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in