Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Bra av dig att du kunde komma med några konkreta exempel. Låt oss nu sakta men säkert utforska och bena ut detta tillsammans nu.
1. Din mamma gav dig en mille för att köpa en lägenhet.
Med tanke på detta exempel låter som du personligen haft det lättare än många andra. Är detta en indikation på att du som vit är mer priviligerad än andra raser menar du?
2. Du har fått jobb genom kontakter.
Är detta en indikation på att du som vit är mer priviligerad än andra raser tänker du?
3. Du ses aldrig som hotfull.
Tror du inte att individer ifrån andra nationaliteter/raser/folkgrupper/färger aldrig heller blivit sedda på som hotfulla?
4. Polisen har i din ungdom släppt dig med varningar.
Tror du inte att andra nationaliteter/raser/folkgrupper/färger blivit släppta med varningar ifrån polisen i sin ungdom?
5. Lätt att få tjejer av samtliga nationaliteter.
Tror du att andra nationaliteter inte har det lika lätt på denna front för att de inte är vita? Varför?
1. Japp, men pengarna kommer från att vi är svensk adel. De pengar jag får går bara till vita. Ingen jävel i Rinkeby som får det.
2.Ja. Mina kontakter kommer ju just från att jag levt hela mitt liv i Sverige, och att min släkt har ett namn som hjälper. Inga mörkhyade har mitt släktnamn inte. (Blanche).
3. Folk i allmänhet finner vissa grupper mer hotfulla. Vita hör inte dit.
4. Av erfarenhet, nej. Polisen kommer inte go easy på en svart person. Så det e specifikt vita.
5. Nej. Vita står helt enkelt högt i kurs i hela världen. Åker du till asien är du som en jävla rockstjärna. Andra etnicitetern har inte detta. Varför. Hmm, vet inte. För vi har ett positivt rykte skulle jag tro, å pengar.