2023-05-14, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Testa beställa hem saker via Postnord, DHL eller ex Schenker.
Är det en sk icke-svensk kan man alltid ge sig fan på att det ska ringas, och man förväntas möta och hämta sakerna för föraren försöker dra en fuling.

Brott är i en annan tråd denna tråd handlar om arbetsmoral.
Senast redigerad av Avalionn 2023-05-14 kl. 18:22.
Citera
2023-05-14, 18:28
Medlem
Kleops avatar
Du låter som en invandrare som försöker trolla.
Citera
2023-05-14, 18:41
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Du är anmäld för hot nu. Det är väl bra att invandrare arbetar. Om han inte arbetat hade du också klagat. Fan fel i huvudet på sådana som du.
Ditt företag kommer granskas, det kan du räkna med.
Det är inget hot, det är myndigheternas jobb.
Citera
2023-05-14, 18:52
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Jag märker tydligt att invandrare som växt upp utanför Sverige har bättre arbetsmoral och är mer pålitliga att dyka upp till arbetet. Det märks särskilt tydligt under helger när det är fint väder. Svensken och invandraren som växt upp i Sverige tenderar i högre grad att sjukskriva sig än invandraren som är uppväxt utanför Sverige.

Har en trevlig hazar anställd 23 år gammal. Väldigt pålitlig och arbetsvillig. Har testat svenskar innan och dom är lata, otrevliga och ofta sjuka.

Ni som är arbetsgivare har ni också noterat samma som jag?
Tycker att du låter som en rasist.
Citera
2023-05-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Brott är i en annan tråd denna tråd handlar om arbetsmoral.

Var skrev jag om brott?

Handlar om att de inte kör hela vägen fram, levererar sakerna som är bestämt.

Istället ska det ringas.
De "hittar inte", "kan du komma ut osv".
Händer hela tiden när det är någon sk icke-svensk.
På det otrevligt bemötande när man svarar att nej, jag har hemleverans till dörren.
Du har min adress, saken ska levereras dit.
Citera
2023-05-14, 19:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Testa beställa hem saker via Postnord, DHL eller ex Schenker.
Är det en sk icke-svensk kan man alltid ge sig fan på att det ska ringas, och man förväntas möta och hämta sakerna för föraren försöker dra en fuling.

Väldigt bra att dom ringer. En del (skandinaver) gör inte det, utan kör bara hem till en själv mitt på dagen, då man är på jobbet. Så dumpar dom paketet på gården och drar.
Citera
2023-05-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie1.
Just det här med att man kan gnälla på psykiskt ohälsa för att sedan ligga hemma och få bra sjukpenning är ju populärt idag.

Många medelklassungar som kör den vägen istället för att jobba som deras förädrar en gång gjorde

Kan man få sjukersättning om man inte har ett jobb?
Citera
2023-05-14, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Ditt företag kommer granskas, det kan du räkna med.
Det är inget hot, det är myndigheternas jobb.
Är du avundsjuk på hazaren som jobbar medan du lever som en bidragsparasit i en tvåa i förorten? Den här unge mannen är trevlig och omtänksam och arbetar hårt så han kan skicka pengar till sin gamla mor i ett flyktingläger i Iran.

Du verkar lida av en grandios personlighet och jag hoppas du söker vård för detta.

Till ämnet, invandrare är mer lojala och arbetsamma på jobbet.
Citera
2023-05-14, 19:42
Medlem
Citat:
Jag märker tydligt att invandrare som växt upp utanför Sverige har bättre arbetsmoral och är mer pålitliga att dyka upp till arbetet. Det märks särskilt tydligt under helger när det är fint väder. Svensken och invandraren som växt upp i Sverige tenderar i högre grad att sjukskriva sig än invandraren som är uppväxt utanför Sverige.

Har en trevlig hazar anställd 23 år gammal. Väldigt pålitlig och arbetsvillig. Har testat svenskar innan och dom är lata, otrevliga och ofta sjuka.

De som kör Uber och Bolt på kvällar och helger är oftast invandrare. Säkert till 95%. De har ofta familjer hemma men väljer ändå att jobba på obekväma arbetstider för att kunna försörja sig själva och sin familj lite bättre. Man ser inte många svenskar som gör sådana uppoffringar. Vi svenskar är för lata.
Citera
2023-05-14, 19:47
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Är du avundsjuk på hazaren som jobbar medan du lever som en bidragsparasit i en tvåa i förorten? Den här unge mannen är trevlig och omtänksam och arbetar hårt så han kan skicka pengar till sin gamla mor i ett flyktingläger i Iran.

Du verkar lida av en grandios personlighet och jag hoppas du söker vård för detta.

Till ämnet, invandrare är mer lojala och arbetsamma på jobbet.
Du skulle varit plantageägare i sydstaterna.
Hazaren underminerar den inhemska arbetsmarknaden.
Tänk om hela flyktinglägret i Iran började jobba för dig, det hade varit så fantastiskt.
Du får betala lön och logistik, uppehälle.

Du verkar lida av psykopati, det finns ingen bot.
Citera
2023-05-14, 19:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Jag tror det stämmer på yngre födda utanför Sverige. Anställde bara européer och australier ett tag, för svenskar var hopplösa inom min näring.

När det gäller människor födda före 1990 är det dock inte så säkert att samma regel gäller.
Citera
2023-05-14, 19:56
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Va lite tydligare då! Du skrev just att hazar skulle strypa ts med en kabel… varför tror du det undrar jag? Har detta hänt dig?
Nej men det har hänt andra svenskar som gullat med hazarer.
Det har även hänt på flyktingförläggningar i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in