2023-05-14, 14:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie1.
Ja men precis!

Fasiken vad jag kan bli irriterad på mig själv att jag gjorde sådana skitjobb och andra bertskämda svenska medelklassungar bara glasade runt utan jobb och levde på pappas pengar.

Jag hoppas innerligt att fallet så blir med räntorna. Att de tvingas tömma sina konton och sedan jobba riktigt hårt för att lära sig det riktiga livet.

Jag tror det blir fler och fler som kommer få det jobbigt. Många tyckte det va värt att betala 5000-6000kr/mån att ha en ny leasad bil på uppfarten och nu är det ingen jävel som vill ta över dessa kontrakt. Så det kommer säkerligen bli tuffare för många och till slut så kommer även ungdomarna drabbas då inte pappas pengar längre räcker till nya telefoner, ny mopedbil, ny dator och allt annat som de anser sig ha rätt till.
Citera
2023-05-14, 15:07
Medlem
Stämmer inte på mitt arbete, tycker både invandrare och svenskar har lika dålig arbetsmoral egentligen. Tycker invandrarna passar på mer att snacka i telefon och surrar mer med kollegor än svenskarna och smiter undan arbete så fort det är möjligt.

Men ärligt talat så känns det som att alla är lika lata och har lika låg arbetsmoral. Beror nog mer på individen mer än ursprung.
Citera
2023-05-14, 16:35
Medlem
olasvenssons avatar
Det är betydligt fler invandrare som inte arbetar än svenskar. Svenskar har en väldigt god arbetsmoral. Många invandrare förstår inte den svenska kulturen och är dåliga på att förstå vad kunder önskar sig.
Citera
2023-05-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Jag märker tydligt att invandrare som växt upp utanför Sverige har bättre arbetsmoral och är mer pålitliga att dyka upp till arbetet. Det märks särskilt tydligt under helger när det är fint väder. Svensken och invandraren som växt upp i Sverige tenderar i högre grad att sjukskriva sig än invandraren som är uppväxt utanför Sverige.

Har en trevlig hazar anställd 23 år gammal. Väldigt pålitlig och arbetsvillig. Har testat svenskar innan och dom är lata, otrevliga och ofta sjuka.

Ni som är arbetsgivare har ni också noterat samma som jag?

Jag har noterat att dina fina favoriter jobbar utan att tänka, utan konsekvenstänkande att de är okamratliga mot oss svenskar att de är ögontjänare.

Det är mina erfarenheter.
Citera
2023-05-14, 17:07
Medlem
Citat:
Svenskar är ju lata som fan idag. Själv har jag jobbat som städare, hemtjänst och diverse restaurangjobb. Varje gång jag frågat några av mina svenska kompisar om de vill jobba där har de sagt nej. De tycker det är för skitigt, jobbigt och dåligt betalt. Då lever de hellre på föräldrarnas pengar och lån.

Helt sjukt att det är sådana människor som ska ta över i nästa generation

Helt sjukt att det finns arbeten som är väldigt dåligt betalda. Blev erbjuden ett jobb under 4 månader. 23,000kr i månaden tackade nej.

Jag är 56 år. 23,000kr hade jag 2008
Citera
2023-05-14, 17:12
Medlem
Man arbetar 8 timmar om dagen. Man är hemifrån 10 timmar med restid och rast inräknat.

5 dagar i vecka. Detta gör man från tonåren till 65 år. De flesta arbeten är dåligt betalda inga förmåner dålig arbetsmiljö stress stress höga krav.

Vem vill leva så.
Citera
2023-05-14, 17:14
Medlem
Afghanpojkens avatar
När din lille hazar stryper dig med en förlängningssladd så kommer du i dina sista sekunder ångra att du inte anställde den där late svensken.
Jag verkligen älskar när människor som TS går under av sin egen ignorans.
Man ska alltid hävda hur duktiga alla invandrare är som låter sig utnyttjas av företagare giriga, kroknäsade företagare.
Om ditt företag är i behov av billig arbetskraft från tredje världen då får du hitta på någon bättre affärsidé.
Annars borde den inhemska arbetsrörelsen slita dig i stycken.
Du och ditt företag borde tas i beslag sen får du en spark i röven ner till Afghanistan med din älskade Hazar, så kan ni checka in på en bazaar.

Någon som vet vilket företag det handlar om?
Ni kan skicka pm till mig, jag känner människor på höga platser i samhället som kan röra runt i grytan.
Senast redigerad av Afghanpojken 2023-05-14 kl. 17:20.
Citera
2023-05-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
När din lille hazar stryper dig med en förlängningssladd så kommer du i dina sista sekunder ångra att du inte anställde den där late svensken.
Man ska alltid hävda hur duktiga alla invandrare är som låter sig utnyttjas av företagare giriga, kroknäsade företagare.
Om ditt företag är i behov av billig arbetskraft från tredje världen då får du hitta på någon bättre affärsidé.
Du och ditt företag borde tas i beslag sen får du en spark i röven ner till Afghanistan med din älskade Hazar, så kan ni checka in på en bazaar.

Ni kan skicka pm till mig, jag känner människor på höga platser i samhället som kan röra runt i grytan.

Har du blivit utsatt för nåt liknande av en av hazars bröder?

Vad tänkte du göra med infon ang företaget?
Ska du förgöra stackars hazar?

Jag tycker invandrare som är villiga att jobba har betydligt högre arbetsmoral än svensken som vill jobba. Svensken ska dricka kaffe hela dagarna men invandraren kämpar på.

Detta gäller 18-35 åringar. Efter det blir invandrarna också latmaskar efter de hängt med svensken i några år på jobbet och lärt sig mygla.
Citera
2023-05-14, 17:39
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Har du blivit utsatt för nåt liknande av en av hazars bröder?

Vad tänkte du göra med infon ang företaget?
Ska du förgöra stackars hazar?

Jag tycker invandrare som är villiga att jobba har betydligt högre arbetsmoral än svensken som vill jobba. Svensken ska dricka kaffe hela dagarna men invandraren kämpar på.

Detta gäller 18-35 åringar. Efter det blir invandrarna också latmaskar efter de hängt med svensken i några år på jobbet och lärt sig mygla.
Jag pratar inte om Hazaren som bara är en bricka i spelet.
Citera
2023-05-14, 17:42
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om Hazaren som bara är en bricka i spelet.

Va lite tydligare då! Du skrev just att hazar skulle strypa ts med en kabel… varför tror du det undrar jag? Har detta hänt dig?
Citera
2023-05-14, 17:46
Medlem
Citat:
Svenskar är ju lata som fan idag. Själv har jag jobbat som städare, hemtjänst och diverse restaurangjobb. Varje gång jag frågat några av mina svenska kompisar om de vill jobba där har de sagt nej. De tycker det är för skitigt, jobbigt och dåligt betalt. Då lever de hellre på föräldrarnas pengar och lån.

Helt sjukt att det är sådana människor som ska ta över i nästa generation

Ai
Citera
2023-05-14, 17:46
Medlem
Citat:

Du är anmäld för hot nu. Det är väl bra att invandrare arbetar. Om han inte arbetat hade du också klagat. Fan fel i huvudet på sådana som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in