Citat:
Ursprungligen postat av
LarsaDelRey
Haha underbart!
TV4 är vana att rulla med sin nepotism på autopilot och få ryggdunkningar tills de hostar blod, deras inbördes beundran och rosa fluff-fuff påminner om ett Black Mirror-avsnitt.
Nu har de dock fått en mycket kränkt och aggressiv Filip på halsen som även Bodström lyfter på hatten åt.
TV4 förtjänar detta då de har behandlat andra svagare människor som skräp i- och runtom deras trash-tv-program. Filip däremot har nära 400k följare och kommer bli en mycket svår motståndare för TV4 - speciellt eftersom han själv är immun mot kritik.
Jag läser in smygkäft, respekt och rädsla i detta uttalande:
Hejar på Filip alla dagar i veckan när han vevar mot TV4!
Lyfter på hatten tror jag knappast Bodström menar att göra, då hade han blivit utskrattad av sina kollegor. Det är ju ingen seriös aktör inom juridiken som kan respektera Filips beteende.
Filip hade gjort bort sig rejält i en rättssal och det vet Bodström så jag tolkar det mer som att han är lätt road över galenskapen och att Filip är en viktig spelare för honom personligen eftersom Filip, som tror sig veta allt, INTE har genomskådat Bodström som förrädare.
Som jag tidigare påpekat så har Filip även brister i sitt språkbruk, likt många andra i gen z, vilket blir lite komiskt när han tror sig låta smart i sina juridiska resonemang.
Uttalandet från TV4 är ju rätt typiskt. Det är klart att man vill försöka lösa det hela utanför en rättssal. Ingen vill väl ha en galen rättshaverist på halsen. Så det handlar knappast om respekt utan mer om ren självbevarelsedrift från TV4's sida.