2024-11-24, 11:27
Medlem
Se Katia Mosallys insta. Hon svarar på frågan om produktionen och Filip. Hon säger i princip rakt ut att hon inte sett något utav det där och försvarar produktionen.

https://www.instagram.com/stories/ka...dtamh3YThlOTkz

Det är story så den försvinner väl snart.
Senast redigerad av MRallround 2024-11-24 kl. 11:41. Anledning: Tillägg länk
Citera
2024-11-24, 13:42
Medlem
Lenny Xs avatar
Det är kört för kuken.

Hoppas vi snart kan återgå till att diskutera programmet här istället för honom.
Citera
2024-11-24, 14:21
Medlem
Haha underbart!

TV4 är vana att rulla med sin nepotism på autopilot och få ryggdunkningar tills de hostar blod, deras inbördes beundran och rosa fluff-fuff påminner om ett Black Mirror-avsnitt.

Nu har de dock fått en mycket kränkt och aggressiv Filip på halsen som även Bodström lyfter på hatten åt.

TV4 förtjänar detta då de har behandlat andra svagare människor som skräp i- och runtom deras trash-tv-program. Filip däremot har nära 400k följare och kommer bli en mycket svår motståndare för TV4 - speciellt eftersom han själv är immun mot kritik.

Jag läser in smygkäft, respekt och rädsla i detta uttalande:

Citat:
TV4:s presschef Ina Kokalari säger i en kommentar till Expressen att kanalen försöker lösa situationen och är i kontakt med Dikmen.
Det är tämligen nytt för oss att Filip har det här missnöjet. Vi försöker ha en dialog med honom direkt och har också kontakt med honom, säger hon till tidningen.

Hejar på Filip alla dagar i veckan när han vevar mot TV4!
Citera
2024-11-24, 14:56
Medlem
Filip Dikmen visar tecken på narcissistisk personlighetsstörning, främst då hans problematiska beteende visat sig fortsätta även efter att själva spelet/produktionen tagit slut. Det går med andra ord inte att trovärdigt skylla på att beteendet bara varit ett spel, skådespeleri, underhållning för tittarna osv.

En person med NPS uppvisar minst fem av nedan symptom. Jag är såklart inte kvalificerad att ställa diagnos men min lekmannabedömning bara utifrån det lilla vi sett i (och efter) Förrädarna indikerar att han sannolikt når upp till detta gränsvärde:

* Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande. CHECK
* Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek.
* Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer.
* Har ett överdrivet behov av beundran. CHECK
* Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter. CHECK
* Utnyttjar andra för att uppnå sina mål. CHECK
* Saknar eller har bristande empati. CHECK
* Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra.
* Beter sig högfärdigt eller arrogant. CHECK

Oavsett om klinisk diagnos kan ställas eller inte så behöver den här typen av beteende belysas och motarbetas, för att så få människor som möjligt i personens närhet ska drabbas. Av reaktionerna att döma så är vi nog ganska många som nu hoppas att Filip Dikmens karriär ska ta slut.
Citera
2024-11-24, 15:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Haha underbart!

TV4 är vana att rulla med sin nepotism på autopilot och få ryggdunkningar tills de hostar blod, deras inbördes beundran och rosa fluff-fuff påminner om ett Black Mirror-avsnitt.

Nu har de dock fått en mycket kränkt och aggressiv Filip på halsen som även Bodström lyfter på hatten åt.

TV4 förtjänar detta då de har behandlat andra svagare människor som skräp i- och runtom deras trash-tv-program. Filip däremot har nära 400k följare och kommer bli en mycket svår motståndare för TV4 - speciellt eftersom han själv är immun mot kritik.

Jag läser in smygkäft, respekt och rädsla i detta uttalande:

Hejar på Filip alla dagar i veckan när han vevar mot TV4!

Lyfter på hatten tror jag knappast Bodström menar att göra, då hade han blivit utskrattad av sina kollegor. Det är ju ingen seriös aktör inom juridiken som kan respektera Filips beteende.
Filip hade gjort bort sig rejält i en rättssal och det vet Bodström så jag tolkar det mer som att han är lätt road över galenskapen och att Filip är en viktig spelare för honom personligen eftersom Filip, som tror sig veta allt, INTE har genomskådat Bodström som förrädare.
Som jag tidigare påpekat så har Filip även brister i sitt språkbruk, likt många andra i gen z, vilket blir lite komiskt när han tror sig låta smart i sina juridiska resonemang.

Uttalandet från TV4 är ju rätt typiskt. Det är klart att man vill försöka lösa det hela utanför en rättssal. Ingen vill väl ha en galen rättshaverist på halsen. Så det handlar knappast om respekt utan mer om ren självbevarelsedrift från TV4's sida.
Citera
2024-11-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Lyfter på hatten tror jag knappast Bodström menar att göra, då hade han blivit utskrattad av sina kollegor. Det är ju ingen seriös aktör inom juridiken som kan respektera Filips beteende.
Filip hade gjort bort sig rejält i en rättssal och det vet Bodström så jag tolkar det mer som att han är lätt road över galenskapen och att Filip är en viktig spelare för honom personligen eftersom Filip, som tror sig veta allt, INTE har genomskådat Bodström som förrädare.
Som jag tidigare påpekat så har Filip även brister i sitt språkbruk, likt många andra i gen z, vilket blir lite komiskt när han tror sig låta smart i sina juridiska resonemang.

Uttalandet från TV4 är ju rätt typiskt. Det är klart att man vill försöka lösa det hela utanför en rättssal. Ingen vill väl ha en galen rättshaverist på halsen. Så det handlar knappast om respekt utan mer om ren självbevarelsedrift från TV4's sida.

Jag menar att Bodström är imponerad över Filip som en attackhund - inte att han ska representera honom i någon rättsal.

Tror TV4 kommer lösa detta genom att göra Filip nöjd innan han tar det vidare eftersom de vet att de navigerar ett minfält. I vanliga fall hade de knappt kommenterat och ännu mindre försökt lösa situationen.

Någon ljuger för övrigt. Innan Filip lämnade slottet så ska han ha skrikit som en galen rättshaverist att han kommer köra över TV4 i rätten. TV4s presschef säger dock att det är "tämligen ny information". Jag tror Filip talar sanning.
Senast redigerad av LarsaDelRey 2024-11-24 kl. 16:01.
Citera
2024-11-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal-Gustf
Filip Dikmen visar tecken på narcissistisk personlighetsstörning, främst då hans problematiska beteende visat sig fortsätta även efter att själva spelet/produktionen tagit slut. Det går med andra ord inte att trovärdigt skylla på att beteendet bara varit ett spel, skådespeleri, underhållning för tittarna osv.

En person med NPS uppvisar minst fem av nedan symptom. Jag är såklart inte kvalificerad att ställa diagnos men min lekmannabedömning bara utifrån det lilla vi sett i (och efter) Förrädarna indikerar att han sannolikt når upp till detta gränsvärde:

* Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande. CHECK
* Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek.
* Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer.
* Har ett överdrivet behov av beundran. CHECK
* Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter. CHECK
* Utnyttjar andra för att uppnå sina mål. CHECK
* Saknar eller har bristande empati. CHECK
* Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra.
* Beter sig högfärdigt eller arrogant. CHECK

Oavsett om klinisk diagnos kan ställas eller inte så behöver den här typen av beteende belysas och motarbetas, för att så få människor som möjligt i personens närhet ska drabbas. Av reaktionerna att döma så är vi nog ganska många som nu hoppas att Filip Dikmens karriär ska ta slut.

Narcissist eller inte. Orkar inte hålla på med diagnoser hit och dit men man märker att han är en person som bråkar vart an än hamnar. Allt skylls på motparten, han går vidare och så blir det nytt bråk med ny motpart. Allt skylls på motparten igen. O.s.v.

Att han börjar bråka med TV4 säger faktiskt mycket mer om honom än bråk i själva programmet.

Filip påminner mig om Tino Sanandaji. De verkar vara samma typ av personlighet. Bråk, bråk och ännu mera bråk.
Citera
2024-11-24, 16:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag menar att Bodström är imponerad över Filip som en attackhund - inte att han ska representera honom i någon rättsal.
Jag menar mest att jag inte tror att Bodström ser Filip som någon större juridisk talang bara för att Filip hoppar på allt och alla, aggressivitet på det sätter är knappast en styrka i juridiska sammanhang.
Vad är det att imponeras av? Jag fattar inte varför deltagare denna säsong lyssnar till Filip överhuvudtaget när han mest framstår som aggressiv, rabiat och med teorier som oftast helt saknar grund.

Citat:
Tror TV4 kommer lösa detta genom att göra Filip nöjd innan han tar det vidare eftersom de vet att de navigerar ett minfält. I vanliga fall hade de knappt kommenterat och ännu mindre försökt lösa situationen.
Fast när det kommer ut i media så är det standard att man bemöter kritik, framförallt om det kommer från en deltagare. Skulle inte se det som något särskilt agerande från deras sida bara för att det handlar om Filip.

Citat:
Någon ljuger för övrigt. Innan Filip lämnade slottet så ska han ha skrikit som en galen rättshaverist att han kommer köra över TV4 i rätten. TV4s presschef säger dock att det är "tämligen ny information". Jag tror Filip talar sanning.
Oavsett så gör han det hela bara ännu värre med sitt agerande. Han framstår bara som en narcissist som är hög på sig. Om han någonsin skulle vilja bli verksam som jurist så kommer folk hela tiden att ha den här bilden av honom, dvs ingen kan ta honom seriöst.
Citera
2024-11-24, 16:52
Medlem
Citat:

Eller så pratar båda sanning. Varför skulle TV4s presschef ha koll på allt Filip säger? Han har nog viktigare saker för sig.
Citera
2024-11-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det gäller att vara snabb i tanken och säga rätt sak till rätt person för att inte bli avslöjad som förrädare när man står och snackar i gruppen t.ex. Lätt att glömma att det är ett spel om man är en person som inte är van att ljuga att börja prata som alla är kompisar.

Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Anna är från Spanien dock.

Hahah detta är så kul konvo
Citera
2024-11-24, 16:57
Medlem
Hoppas verkligen han stämmer TV4 och åker på att betala deras enorma advokatkostnader när han förlorar, vore helt underbart.
Citera
2024-11-24, 17:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Narcissist eller inte. Orkar inte hålla på med diagnoser hit och dit men man märker att han är en person som bråkar vart an än hamnar. Allt skylls på motparten, han går vidare och så blir det nytt bråk med ny motpart. Allt skylls på motparten igen. O.s.v.

Att han börjar bråka med TV4 säger faktiskt mycket mer om honom än bråk i själva programmet.

Vad är den gemensamma nämnaren i alla bråk, jo Filip Dikmen.
När han postade upp det där instagraminlägget så nämner han även även att det hade hänt "exakt samma sak" med Musikhjälpen:
Ironiskt nog var jag med om exakt samma sak för exakt ett år sedan med Musikhjälpen. Jag bokstavligen förstår inte den den här branschens BESATTHET av att måla upp mig till något jag inte är. Ni skrämmer inte mig, jag är bara trött på er. I’m a child of god. Don’t make me call ✨FATHER✨✝️
https://www.instagram.com/p/DCryKKho...92&img_index=1

Anledningen att han fick sparken från Musikhjälpen var ju för övrigt att han uttalat sig pro-Palestina och anti-Israel i flera videos på Tiktok.
Hur kan det vara "exakt samma" eller att "måla upp mig till något jag inte är"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in