Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Pokerspelaren Martin är helt överlägsen i detta program..
Henrik som borde kunde läsa tankar och rörelser samt känslor är helt borta på allt
Verkligen, snacka om att ha oflyt idag. Att Anders stampar in precis när han ska berätta för en grupp att de borde rösta på Anders, att Anders får skölden och en extraröst, att Sara sitter i samma bil som Martin. Och att Anders/Sara får med sig någon person extra vid bordet. Dock antar jag att Sara som politiker är bra på att räkna till en majoritet, hur absurt det än låter. Jag antar att hon var relativt säker på att få med sig majoriteten för att då gå ut relativt hårt för att rädda Anders. Hon tog helt klart en risk där.
Minns inte från tidigare program, har Martin yttrat (i enskild intervju) vem han misstänker är den andra förädaren? Är han inne på Sara?
Nu vet vi ju inte vem som blir mördad, men att Sara pushade för Martin, och ber Anders att misstänkliga göra henne. Är hennes taktik att imorgon rösta ut Anders, och försöka rädda den godwillen hon i dagens program förlorade genom att relativt tydligt ta ställning för Anders? Att hon anser att nu är loppet kört för Anders, och att det då enbart är att rädda sitt eget skinn? Vilket kanske hjälper om Anders åker ut och då avslöjas som förädare, och då har pekat på Sara?
Annars vore det väl lämpligt att skicka en signal som Anders är inne på, att man blir mördad om man tackar nej till att rekrytera. Och oavsett om Anders åker ur nästa vecka eller ej, rekrytera igen.
Oavsett taktik måste nu förädarna ta ganska stora risker. Det börjar luta mer och mer åt de trogna. Jag hoppas Martin klarar sig. Han är helt klart den som spelat spelet bäst. Även om han idag förlorade kring runda bordet när han satte mycket på ett kort.