Citat:
Ursprungligen postat av
nickenyfik007
Tack för att du läxar upp nickemannen. Han saknar grundläggande logik
Citat:
Ursprungligen postat av
crackproof
Ordet asiat är inget skällsord. Blir du kränkt om nån säger europé till dig? Hade Samir sagt att det är en guling (asiat) på bilden så hade det kunnat tolkas som rasistiskt. Asiat i det här fallet är "afrikan" i Amies fall, alltså inte "neger". Du får skilja på äpplen och päron.
Nej, det är du som saknar grundläggande logik.
Kan bara citera nickeh84;
Såg ni ens programmet?
Det är klart hon blir kränkt när de ville ha ut henne enbart för att hon är asiat. Alla i hela världen kunde se att det inte var en asiat på kortet, så då skyller dom på kortet för att få en anledning att ta ut asiaten. Eller hade ni också varit så efterblivna att ni hade trott att kortet syftade på asiaten? Varför skulle det ha producerats tarotkort med blonda asiater förövrigt?
Hade det varit en albino på kortet och jag vore en kolsvart neger och de sa "ut med afrikanen" trots att det är en albino på kortet så hade jag givetvis antagit att de ville ha ut mig för att jag är afrikan.
Btw, alla vet att det hade blivit ramaskri om man syftat på någon av programmets negrer och sagt "afrikanen ska ut" eller "araben ska ut". Så försök inte låtsas som något annat.
Vita och asiater är det tydligen okej att vara rasistiska mot, men är man det mot negrer, muslimer och araber blir man cancelled.