2024-11-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinochost
Med all respekt för att Filips inlägg på instagram är svårt att förstå pga hans egen otydlighet, nedan är min tolkning:

Efter att Filip gick ut hårt mot Marie S och Marianne, så försökte Nadim och Dona prata med Filip med någon form av teori om att det finns en rasistisk bakgrund till den kritik och obekvämlighet vissa deltagare lyfte kring Filips approach. Hur Filip bemötte deras teori framgår inte. Däremot tror jag att han vid ett senare tillfälle utvecklat en teori om att Nadim och Dona kan vara förrädare mot bakgrund av att de försökt vinna hans förtroende eller pakta med honom genom att presentera denna "rasism"-teori. Han fick dock ett STOPP av produktionen att få vädra grunden till hans nyfunna misstanke mot dessa två, eftersom den grundades i en diskussion som involverar rasismanklagelser. Istället fick han gå hårt på "jag kan inte förklara det, det är min hjärnas matematik som gör att ni två är förrädare". Därefter har det fortsatt bli dålig stämning mellan Filip, Nadim och Dona, samt produktionen pga denna munkavling av den faktiska bakomliggande händelsen till Filips plötsliga vändning mot dessa två deltagare.

Med denna förklaring kan ni nog förstå hans inlägg och hans beskrivning av förloppet lite bättre. Med det sagt tycker jag väl inte riktigt att han förklarar eller ursäktar hans aggressiva retorik där han avbryter och använder viss argumentativ härskarteknik mot sina fellow deltagare. Oavsett klippning har han inte hanterat approachen bra, och hans eget agerande visar inte en fin sida av honom. Samtidigt förstår jag att han känner att klippningen visar honom i sämre och mer psykotiskt skick än han faktiskt kanske anser att han var. Han antyder även att han känner sig manipulerad av produktionen på grund av vissa tomma löften om hur hanteringen av klippningen och munkavlandet kommer att utföras, som han sedan anser att de inte stått fast vid i efterhand.

Tack! Detta förklarar en hel del.

Antar att rasism är ett för tungt ämne för ett familjeprogram. Många som kollar är 7 år. Tycker ändå att det var fel att censurera det.

Om det du säger stämmer är det alltså Dona och/eller Nadim som dragit rasist-kortet, inte Filip.
Citera
2024-11-24, 17:29
Medlem
Lostworlds avatar
Varken programledaren Drago eller deltagaren Anette känner igen Filips beskrivning:

Skådespelaren och tv-profilen Dragomir Mrsic har programlett ”Förrädarna” sedan starten och han ställer sig frågande till anklagelserna.
– Jag känner inte igen något av det, konstaterar programledaren.

En av personerna som befann sig i rummet under bråket var deltagaren Anette Norberg, tidigare OS-medaljör i curling. Hon känner inte igen det som Dikmen skriver om.
– Jag har en väldigt positiv upplevelse av hela förrädarna. Vi fyllde i såna här formulär varje morgon över hur vi mådde när vi var där. Jag mådde bra hela tiden, säger hon till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/dragom...ot-forradarna/
Citera
2024-11-24, 17:46
Medlem
Läste någon som beskrev Filip som blatteversionen av Gunilla Persson. Stämmer precis.
Citera
2024-11-24, 17:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Spelar ingen roll hur de klipper, hela hans personlighet bygger ju på att dominera andra människor. Hotfull, raljant, insmickrande eller hetsig. De är de personlighetsdrag han har. Det intressanta är att han tar sig fram så bra i vårt samhälle med detta beteendemönster, såväl med utbildning som mediekarriär.
Som jag nämnt här tidigare; jag skulle inte bli förvånad om Filip, på samma sätt som Liam och många andra i gen z, fått sk glädjebetyg i skolan och att Filip genom detta tagit sig in på utbildningen.
Han har heller inte slutfört utbildningen och frågan är om han någonsin gör det.
Hittills har väl karriären främst bestått av simpla videos som bevittnas av en lika simpel publik samt uppdrag han fått genom pk-media i egenskap av att vara blatte. Inget av dessa kräver någon större talang från personen själv ifråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Förövrigt är det intressant att Thomas Bodström har en sån enorm beundran för Filip. Stämmer ganska väl överens över den bilden man har av advokater i Sverige, de älskar personer så som Filip, brinner för att försvara dem i rätten och dra in pengar.

Bara att se alla advokater som går in i samhällsdebatten på twitter. Allt med den svenska mångkulturen är fantastiskt bra. Vi lever i ett så harmoniskt samhälle tycker dem.
Nja, de börjar dra öronen åt sig med tanke på alla skandaler som varit med blatte-jurister vilket riskerar att solka ner hela yrkeskåren betänkligt.
Finns en tråd om det här (som av en händelse startats av mig):
(FB) Advokatsamfundet tvingas ändra sina regler pga "samhällsutvecklingen"

Bodström vet att Filip inte kan föra sig i en rättssal, att han är helt omöjlig att ha i möblerade rum, inte minst som jurist. Skulle han på något sätt förbarma sig över Filip och försöka hjälpa honom med den juridiska karriären så tappar han direkt respekt från kollegorna.
Citera
2024-11-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag menar mest att jag inte tror att Bodström ser Filip som någon större juridisk talang bara för att Filip hoppar på allt och alla, aggressivitet på det sätter är knappast en styrka i juridiska sammanhang.
Vad är det att imponeras av? Jag fattar inte varför deltagare denna säsong lyssnar till Filip överhuvudtaget när han mest framstår som aggressiv, rabiat och med teorier som oftast helt saknar grund.

Bodström sa att han var imponerad över Filips ihärdighet och att han beter sig som en "fullblodsadvokat". Han kanske menade psykopat, han lyfte hur som helst på hatten över det och attackhund är synonymt nära nog med vad Bodström själv sa.
Citat:

Fast när det kommer ut i media så är det standard att man bemöter kritik, framförallt om det kommer från en deltagare. Skulle inte se det som något särskilt agerande från deras sida bara för att det handlar om Filip.

Är det standard att de försöker föra en dialog med tex. någon gnällspik från Robinson? Har inte sett det själv mer än att de har lämnat en motkommentar.
Citat:

Oavsett så gör han det hela bara ännu värre med sitt agerande. Han framstår bara som en narcissist som är hög på sig. Om han någonsin skulle vilja bli verksam som jurist så kommer folk hela tiden att ha den här bilden av honom, dvs ingen kan ta honom seriöst.

Det håller jag med om men jag tycker i alla fall att det är roligt att han slår och hotar TV4.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Eller så pratar båda sanning. Varför skulle TV4s presschef ha koll på allt Filip säger? Han har nog viktigare saker för sig.

Känns ju rimligt att någon i produktion lyfter för någon högre upp att en kändis med 400k följare gapar och skriker att han ska ta något vidare, men det kanske inte är värt att informera då.
Senast redigerad av LarsaDelRey 2024-11-24 kl. 18:20.
Citera
2024-11-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey

Känns ju rimligt att någon i produktion lyfter för någon högre upp att en kändis med 400k följare gapar och skriker att han ska ta något vidare, men det kanske inte är värt att informera då.

Rent allmänt ska man som anställd inte föra vidare negativitet om det inte finns ett faktiskt fall och då får ju presschef en veta det ändå. Med tanke på hur mycket som visas i TV4 finner jag det möjligt men inte särskilt troligt att produktionen skulle fört det vidare till presschefen. Det är definitivt inget man ta för givet varför det är rimligt att anta att båda faktiskt talar sanning.
Citera
2024-11-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Rent allmänt ska man som anställd inte föra vidare negativitet om det inte finns ett faktiskt fall och då får ju presschef en veta det ändå. Med tanke på hur mycket som visas i TV4 finner jag det möjligt men inte särskilt troligt att produktionen skulle fört det vidare till presschefen. Det är definitivt inget man ta för givet varför det är rimligt att anta att båda faktiskt talar sanning.

Yes, köper det. Ingen behöver fara med osanning.
Citera
2024-11-24, 19:13
Medlem
timpanis avatar
Filip är född i Sverige (Landskrona), men kan ändå inte tala svenska ordentligt: "Jag beklagar för ert obehag".
Citera
2024-11-24, 19:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Bodström sa att han var imponerad över Filips ihärdighet och att han beter sig som en "fullblodsadvokat". Han kanske menade psykopat, han lyfte hur som helst på hatten över det och attackhund är synonymt nära nog med vad Bodström själv sa.
Jo, jag vet men jag väljer att ta det med en nypa salt eftersom det inte finns någon seriös advokat som skulle bete sig så och framförallt inte i en rättssal. Allt detta vet även Bodström så jag ser det som att han sa det med glimten i ögat.

Citat:
Är det standard att de försöker föra en dialog med tex. någon gnällspik från Robinson? Har inte sett det själv mer än att de har lämnat en motkommentar.
Rent generellt så är det ju alltid bättre att föra en dialog och försöka lösa det hela internt än att det ska bli en rättssak av det hela.
Det jag skrev var standard var att företaget bemöter kritiken, eftersom media ska ge dem möjlighet till det om de blåser upp någonting i en artikel. Så det skulle jag säga är det vanliga även om det givetvis inte händer alltid, beroende på vilket strategi företaget väljer för att hantera den aktuella händelsen.
Citera
2024-11-24, 20:36
Medlem
Citat:
Jo, jag vet men jag väljer att ta det med en nypa salt eftersom det inte finns någon seriös advokat som skulle bete sig så och framförallt inte i en rättssal. Allt detta vet även Bodström så jag ser det som att han sa det med glimten i ögat.

Själv väljer jag att se det som att det finns substans bakom Bodströms ord.

För mig slog tanken att Bodströms ord "fullblodsadvokat" kan ha varit en subtil och skämtsam antydan om att Filip är en "fullblods-valfri-diagnos". Hur som helst så har han berömt Filip flera gånger i programmet och det var det jag menade när jag skrev att Bodström "lyfte på hatten". Det stämmer.

Citat:
Rent generellt så är det ju alltid bättre att föra en dialog och försöka lösa det hela internt än att det ska bli en rättssak av det hela.
Det jag skrev var standard var att företaget bemöter kritiken, eftersom media ska ge dem möjlighet till det om de blåser upp någonting i en artikel. Så det skulle jag säga är det vanliga även om det givetvis inte händer alltid, beroende på vilket strategi företaget väljer för att hantera den aktuella händelsen.

Trodde inte att det var standard att produktionsbolagen för dialoger med folk som har gråtit ut i pressen eller hotar med ta en "fullklippning" till rätten. Trodde mest att de hade- eller skulle ha skrattat åt det, men kudos om det är standard.
Citera
2024-11-24, 20:41
Medlem
Filip har fått mig att omvärdera Özz Nujen som jag länge avskytt, jämfört med Filip är han mycket sympatisk och skriker inte ”rasist” eller bråkar med varenda människa hela tiden. Vem fan är galen nog att anlita psykopaten Filip Dikmen framöver?
Citera
2024-11-24, 20:57
Medlem
Citat:
Själv väljer jag att se det som att det finns substans bakom Bodströms ord.

För mig slog tanken att Bodströms ord "fullblodsadvokat" kan ha varit en subtil och skämtsam antydan om att Filip är en "fullblods-valfri-diagnos". Hur som helst så har han berömt Filip flera gånger i programmet och det var det jag menade när jag skrev att Bodström "lyfte på hatten". Det stämmer.

Så tolkar jag det också. Det var bara ett sätt för Bodström att uttrycka att han tyckte att Filip kunde tala för sin sak. Inget mer med det.

Folk övertolkar som så ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in