Citat:

Ursprungligen postat av 
Haubits77B

Jag får sällan svar när jag skriver balanserade inlägg.
När jag provocerar däremot, då får jag respons.

Citat:

Ursprungligen postat av 
Mindbreath

Folk vill bara säga vad de själva tycker. Ingen som bryr sig om andra längre.
Precis detta. Enda sättet att få igång lite tugg är att vara spetsig eller säga emot folk. Då jävlar tar det snurr. Men om man bara skriver ett sansat och innehållsrikt inlägg blir det ingenting.

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är klart det kan bli lite motigt när man lägger lite tid på att skriva ett inlägg, postar det, och sedan blir helt ignorerad. Särskilt om man tillfört något man tycker borde påverka diskussionen, med t.ex. nya argument åt något håll eller tunga referenser, kan jag känna mig besviken om diskussionen fortsätter som om inget hänt. Inget som förstör mitt liv, men det kan påverka lusten att skriva, som Snobird säger.
Huruvida jag svarar i en tråd påverkas en del av vilka som skriver i den, vissa är trevligare att diskutera med än andra, men jag ger mig också in i ny trådar med bara okända användare om jag tycker ämnet är tillräckligt intressant. Det är en avvägning, och jag räknar helt enkelt med att ibland kommer ingen idas svara. Sånt är livet. Man får gå ut i solen och äta lite glass om det blir för motigt, det brukar göra världen lite färggladare.