• 3
  • 4
2023-05-14, 08:56
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Typ mina senaste inlägg i trådar. Ingen reaktion från någon. Brukar inte vara så men tidigare inget svar på något...

Folk vill bara säga vad de själva tycker. Ingen som bryr sig om andra längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag får sällan svar när jag skriver balanserade inlägg.
När jag provocerar däremot, då får jag respons.

Precis detta. Enda sättet att få igång lite tugg är att vara spetsig eller säga emot folk. Då jävlar tar det snurr. Men om man bara skriver ett sansat och innehållsrikt inlägg blir det ingenting.
2023-05-14, 09:45
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag får sällan svar när jag skriver balanserade inlägg.
När jag provocerar däremot, då får jag respons.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Folk vill bara säga vad de själva tycker. Ingen som bryr sig om andra längre.

Precis detta. Enda sättet att få igång lite tugg är att vara spetsig eller säga emot folk. Då jävlar tar det snurr. Men om man bara skriver ett sansat och innehållsrikt inlägg blir det ingenting.
Kunde inte sagt det bättre själv. Det är klart det kan bli lite motigt när man lägger lite tid på att skriva ett inlägg, postar det, och sedan blir helt ignorerad. Särskilt om man tillfört något man tycker borde påverka diskussionen, med t.ex. nya argument åt något håll eller tunga referenser, kan jag känna mig besviken om diskussionen fortsätter som om inget hänt. Inget som förstör mitt liv, men det kan påverka lusten att skriva, som Snobird säger.

Huruvida jag svarar i en tråd påverkas en del av vilka som skriver i den, vissa är trevligare att diskutera med än andra, men jag ger mig också in i ny trådar med bara okända användare om jag tycker ämnet är tillräckligt intressant. Det är en avvägning, och jag räknar helt enkelt med att ibland kommer ingen idas svara. Sånt är livet. Man får gå ut i solen och äta lite glass om det blir för motigt, det brukar göra världen lite färggladare.
2023-05-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Varför det är så? Jag vet inte... Bara lite underligt kan man tycka. Inte att jag bryr mig egentligen, och kanske en befrielse att jag kan sluta skriva här.

Om ingen svarar på eller ens läser det jag skriver, varför ska jag då skriva här? Det finns andra sajter och dessutom är det kanske mer hälsosamt att interagera med folk irl istället.

Eller så kan jag skapa ett nytt konto vilket jag av diverse skäl gjort tidigare. Inget planerat, det har bara blivit så. Har dock bara haft mycket få konton genom åren.

Men som jag nämnde, inget jag bryr mig mycket på. Känns bara litet meningslöst att posta inlägg ingen verkar bry sig om.

Skriver du något som är helt rätt och inte går att säga emot så får du väldigt ofta inte ett svar då folk här endast svarar för att påpeka att du har fel.

Samma gäller om du skriver något som är av hög kunskapsnivå som gemene dum person inte kan något om då blir det inte heller något svar eftersom 99% av flashback inte fattar.

Det som funkar bäst är dumma och hjärndöda inlägg då kan de flesta flashbackare svara.
2023-05-14, 10:00
Moderator
Maviels avatar
Det blir låset på då TS tes är motbevisad med många svar i denna tråden - och diskussionen nu är på väg att gå OT och istället bli en tråd med laidbackkaraktär.

/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in