Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ja, klart du ska göra sådant du gjorde innan restriktionerna och tyckte var kul!
Klart det uppskattas att du skriver. Allt som skrivs i ett debattforum är ju intressant att det skrivs (tom. det man inte själv håller med om). Du är ju då en del i debatt-maskineriet. Vilket helt klart uppskattas. Vore ju trist om man var helt själv på FB. Och varje skribent gör ju FB mer levande. Så
du bidrar givetvis till detta. sedan kanske inte alltid folk vet vad de ska svara och därav inte svarar. Ta det inte personligt, som sagt.

Ok, du har nog rätt. Jag har postat inom en himla massa ämnen. Jag har dock mer eller mindre medvetet försökt undvika personliga trådar. Typ "jag har problem med whatever". Inget fel i för sig att folk tycker sig behöva posta det gör det... Jag har dock mer försökt posta om intressanta ämnen eller teorier.
Jag tror faktiskt lite på den sokratiska metoden. Enligt Sokrates visste vi en gång i tiden allt, men badade sedan i "glömskans hav". Genom dialog kunde man enligt honom "komma ihåg" och därigenom få svar på alla frågor.
Jag tror ju inte detta på något "övernaturligt" sätt, men att man genom diskussion eller dialog kanske kan komma fram till det mesta. Vad är rätt eller fel? Svar på filosofiska gåtor... Hur universum tillkom, bortom vad vetenskapen kan bevisa. Hur allting slutar... Vad som kommer efter universum och annat.
Kanske inget alla ser som meningsfullt att hålla på med, men jag respekterar folk har olika infallsvinklar.