2023-05-14, 03:52
Avstängd
Ett tema i mitt liv har varit "för lite av allt". Saker de flesta tar för givet har jag haft men kanske inte mycket nog... Detta i kontrast till att jag egentligen är "a man of action". Hade velat resa hur mycket som helst egentligen. Detta har dock varit kraftigt i underkant.

Allt annat också... Jobb, förhållanden, etc. Typ att jag haft något alls men för lite.
2023-05-14, 03:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Sätt igång och gör saker du tycker är kul igen!
Det blir bra Snobird, det blir bra!

Kanske det men tack för sympatiskt svar.
2023-05-14, 03:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Men du ar ju fått svar här ?
Räcker inte det ?
Eller jag vet inte vad du vill ha för svar ?

Ryggdunkarmentaliteten har helt klart avtagit de senaste veckorna,
Och den "svans" av associerade svar som bara bekräftar en synpunkt uteblir då.
Och lyser med sin frånvaro ?

Nya medlemmar brukar bara posta oneliners, och har inte hittat citera-knappen
än tydligen

Ok, men jag funderar ibland på om jag ska posta något alls. Sen när jag gör det verkar det inte direkt uppskattas. Men är saker som kan variera. .
2023-05-14, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Kanske det men tack för sympatiskt svar.

Ja, klart du ska göra sådant du gjorde innan restriktionerna och tyckte var kul!

Citat:
Ok, men jag funderar ibland på om jag ska posta något alls. Sen när jag gör det verkar det inte direkt uppskattas. Men är saker som kan variera. .

Klart det uppskattas att du skriver. Allt som skrivs i ett debattforum är ju intressant att det skrivs (tom. det man inte själv håller med om). Du är ju då en del i debatt-maskineriet. Vilket helt klart uppskattas. Vore ju trist om man var helt själv på FB. Och varje skribent gör ju FB mer levande. Så du bidrar givetvis till detta. sedan kanske inte alltid folk vet vad de ska svara och därav inte svarar. Ta det inte personligt, som sagt.
2023-05-14, 04:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, klart du ska göra sådant du gjorde innan restriktionerna och tyckte var kul!

Klart det uppskattas att du skriver. Allt som skrivs i ett debattforum är ju intressant att det skrivs (tom. det man inte själv håller med om). Du är ju då en del i debatt-maskineriet. Vilket helt klart uppskattas. Vore ju trist om man var helt själv på FB. Och varje skribent gör ju FB mer levande. Så du bidrar givetvis till detta. sedan kanske inte alltid folk vet vad de ska svara och därav inte svarar. Ta det inte personligt, som sagt.

Ok, du har nog rätt. Jag har postat inom en himla massa ämnen. Jag har dock mer eller mindre medvetet försökt undvika personliga trådar. Typ "jag har problem med whatever". Inget fel i för sig att folk tycker sig behöva posta det gör det... Jag har dock mer försökt posta om intressanta ämnen eller teorier.

Jag tror faktiskt lite på den sokratiska metoden. Enligt Sokrates visste vi en gång i tiden allt, men badade sedan i "glömskans hav". Genom dialog kunde man enligt honom "komma ihåg" och därigenom få svar på alla frågor.

Jag tror ju inte detta på något "övernaturligt" sätt, men att man genom diskussion eller dialog kanske kan komma fram till det mesta. Vad är rätt eller fel? Svar på filosofiska gåtor... Hur universum tillkom, bortom vad vetenskapen kan bevisa. Hur allting slutar... Vad som kommer efter universum och annat.

Kanske inget alla ser som meningsfullt att hålla på med, men jag respekterar folk har olika infallsvinklar.
2023-05-14, 04:27
Medlem
Citat:
Ok, du har nog rätt. Jag har postat inom en himla massa ämnen. Jag har dock mer eller mindre medvetet försökt undvika personliga trådar. Typ "jag har problem med whatever". Inget fel i för sig att folk tycker sig behöva posta det gör det... Jag har dock mer försökt posta om intressanta ämnen eller teorier.

Jag tror faktiskt lite på den sokratiska metoden. Enligt Sokrates visste vi en gång i tiden allt, men badade sedan i "glömskans hav". Genom dialog kunde man enligt honom "komma ihåg" och därigenom få svar på alla frågor.

Jag tror ju inte detta på något "övernaturligt" sätt, men att man genom diskussion eller dialog kanske kan komma fram till det mesta. Vad är rätt eller fel? Svar på filosofiska gåtor... Hur universum tillkom, bortom vad vetenskapen kan bevisa. Hur allting slutar... Vad som kommer efter universum och annat.

Kanske inget alla ser som meningsfullt att hålla på med, men jag respekterar folk har olika infallsvinklar.

Ja, givetvis ska du och alla vi andra posta sådant vi själva tycker är intressant. Så fortsätt så!
2023-05-14, 04:32
Avstängd
Fast utöver dessa "tyngre" saker är jag intresserad av snabbmat, intressanta maträtter och matkulturer, olika sorters godis och snacks, spel, filmer och serier (såklart). Böcker, speciellt science fiction, fantasy och skräck. Även teknikprylar vilket nog många är men inte alla... Inte ens alla män bryr sig om vilka specs en mobil har t.ex. Finns dock en aning "djupare" perspektiv med detta också. Typ att nya generationer av mobiler alltid ska få bättre i benchmarks... Det finns dock inga appar eller spel som till fullo nyttjar denna prestanda. Redan för flera år sen började faktiskt vissa tillverkare bl.a. Samsung, göra att appar kördes trögare för att spara batteri. Ingen märkte ändå någon direkt skillnad...
2023-05-14, 04:35
Medlem
Citat:
Fast utöver dessa "tyngre" saker är jag intresserad av snabbmat, intressanta maträtter och matkulturer, olika sorters godis och snacks, spel, filmer och serier (såklart). Böcker, speciellt science fiction, fantasy och skräck. Även teknikprylar vilket nog många är men inte alla... Inte ens alla män bryr sig om vilka specs en mobil har t.ex. Finns dock en aning "djupare" perspektiv med detta också. Typ att nya generationer av mobiler alltid ska få bättre i benchmarks... Det finns dock inga appar eller spel som till fullo nyttjar denna prestanda. Redan för flera år sen började faktiskt vissa tillverkare bl.a. Samsung, göra att appar kördes trögare för att spara batteri. Ingen märkte ändå någon direkt skillnad...

Bra med olika intressen!
Nu ska här sovas. Sov gott!
2023-05-14, 06:40
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Typ mina senaste inlägg i trådar. Ingen reaktion från någon. Brukar inte vara så men tidigare inget svar på något...
Citera någon, förklara eller ställ följdfrågor.
Annars händer det mig också.

Även om ingen skriver, läser säkert någon ändå, tror du inte det?
2023-05-14, 07:02
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Varför det är så? Jag vet inte... Bara lite underligt kan man tycka. Inte att jag bryr mig egentligen, och kanske en befrielse att jag kan sluta skriva här.

Om ingen svarar på eller ens läser det jag skriver, varför ska jag då skriva här? Det finns andra sajter och dessutom är det kanske mer hälsosamt att interagera med folk irl istället.

Eller så kan jag skapa ett nytt konto vilket jag av diverse skäl gjort tidigare. Inget planerat, det har bara blivit så. Har dock bara haft mycket få konton genom åren.

Men som jag nämnde, inget jag bryr mig mycket på. Känns bara litet meningslöst att posta inlägg ingen verkar bry sig om.

Dålig respons?
Har du kollat in trådarna du startat eller gäller det just svar till dig personligen?
Har inte följt dig men om det är just personliga svar så beror det oftast på att man clashar med dom andra.
2023-05-14, 07:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det är alltid dött och tråkigt på Flashback på sommaren och nu när vi fått en försmak av sommaren har folk (inklusive jag) en jädra massa planer och saker att göra. Konfirmation, skolavslutningar, diverse avslutningar på föreningsliv o sporter. Och samtidigt rivstart av sommaren och allt man ska göra under den.

Det säger egentligen sig själv attt aktiviteten går ner. Folk ska hinna jobba klart innan de joinar den där grillkvällen osv.

Prova att refresha populära ämnen, händer absolut ingenting.
Det påverkar så klart svaren vi får.
(Jag har rätt bra svars-ratio på mina inlägg men nu när jag skriver mycket färre så får jag förstås färre svar.)
2023-05-14, 08:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är alltid dött och tråkigt på Flashback på sommaren och nu när vi fått en försmak av sommaren har folk (inklusive jag) en jädra massa planer och saker att göra. Konfirmation, skolavslutningar, diverse avslutningar på föreningsliv o sporter. Och samtidigt rivstart av sommaren och allt man ska göra under den.

Det säger egentligen sig själv attt aktiviteten går ner. Folk ska hinna jobba klart innan de joinar den där grillkvällen osv.

Prova att refresha populära ämnen, händer absolut ingenting.
Det påverkar så klart svaren vi får.
(Jag har rätt bra svars-ratio på mina inlägg men nu när jag skriver mycket färre så får jag förstås färre svar.)

Jag får sällan svar när jag skriver balanserade inlägg.
När jag provocerar däremot, då får jag respons.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in