2023-05-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag gillar krigsspel och har gillat krigsfilmer.

Men jag blev chockad när jag såg de brutala scenerna av det rysk-ukrainska kriget och de styckade kropparna.

Det är chockerande att mer än 350 000 människor styckas och dör på bara ett år.

Massdöd från krig ansågs vara en kvarleva från det förflutna. Men det är så läskigt att det här händer nu.

Jag lider av ångest när jag ser på stympade lik, avrättningar av krigsfångar och sårade soldater som begår självmord i 4k-videokvalitet.

Finns det något sätt att övervinna denna ångestsyndrom?
Du måste vara ung?

Jag kommer ihåg chech-soldier 1999 eller 2001 och det satte sig. Men det går över.

Sluta titta och fundera över varför du får ångest? Varför har du ont, du kan inte ändra på något av det du sett. De tingen sker hela tiden världen över; barn föds i Afrika och när föräldrarna märker att de inte kan ta hand om de så sätter de ut de i skogen för att dö.

Värre i Asien där fattiga säljer spädbarn till pedofiler och typ mördas av övergreppen.

Människor mördas överallt, det är våldtäkter till döds och övergrepp högt och lågt.

Världen är på många platser en hemsk plats och det finns mycket ondska.

Men det är inte något du kan ändra och det är inte något som du kan ta ansvar för.

Du kan bara ta ansvar för dig själv och vara en god Människa mot de som du möter eller som står dig nära.
Citera
2023-05-14, 16:42
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValledelCauca
Vafer? Jag brukar kolla på alivegore rätt ofta, vad är det du inte klarar av? Människan är grym, starkast överlever.

XD
Nix, så är det inte. De flesta som jag känner som anser sig starka, håller inte måttet. Att vara ond är inte en bedrift, det är bara en defekt.

Att se på sådan skit, innebär defekter inom själen.
Citera
2023-05-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Nix, så är det inte. De flesta som jag känner som anser sig starka, håller inte måttet. Att vara ond är inte en bedrift, det är bara en defekt.

Att se på sådan skit, innebär defekter inom själen.

Jag sa inte att jag tittar på det för njutnings skull, ser väl mest bara på hur vidrig människan är.

Jag menade ju att man kan inte bli blödig för man ser nån bli styckad på film, då är man ju totalt genuscertifierad och behöver stärka sin psykiska förmåga att se obehagliga saker, lite som när man var liten och var rädd för spöken.

Fjantigt.
Citera
2023-05-14, 17:02
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Sluta titta. Gå i KBT och försök ersätt minnerna med något bra. Typ att dom inte känner smärtan längre osv
Citera
2023-05-14, 17:06
Medlem
Jag har sett saker på theync jag önskar jag aldrig sett egentligen. Men på ett sätt är det även bra att få en inblick i vilket extrem ondska som existerar i världen.
Man inser snabbt att vi lever i helvetet men vi skapar det själva
Se det som en erfarenhet istället. Alla bör se sånt här. De flesta lever i någons slags drömvärld och blundar för ondskan.
Citera
2023-05-14, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValledelCauca
Vem vet, vi hade ju kunnat behålla vår neutralitet som vi haft under hur många århundrande som helst. Men nä nu när vi är mest genuscertifierade och inte har några män som kan kriga förutom utlänningarna, som flydde krig från sina hemländer, och lär fly först om skiten smäller så passar vi på att skicka massa vapen till en dansande clown.

Men ja vi kan ju dunka oss över axeln och säga fan va bra vi är och sedan knäböja inför en svart man.

XD

Totalt, jävla bedrövligt.

Jag skulle inte vilja att Sverige backar nu. Nu efter man har skrikit och gapat och kastat stenar på björnen.

Ifall man gjorde det så skulle man löpa större risk att msluta som ukraina. För de attackerar när man är svag. Rent geografiskt skulle Sverige vara ett perfekt område för Ryssland.
Citera
2023-05-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Jag skulle inte vilja att Sverige backar nu. Nu efter man har skrikit och gapat och kastat stenar på björnen.

Ifall man gjorde det så skulle man löpa större risk att msluta som ukraina. För de attackerar när man är svag. Rent geografiskt skulle Sverige vara ett perfekt område för Ryssland.

Tror inte Ryssarna har kapacitet att göra några större anfallskrig mot varken europa eller sverige.

Vid ww3 om kina iran och nordkorea allierar sig med ryssland så lär Sverige få sig en rejäl omgång, det är just det jag menar med att vi borde ha behållit våran neutralitet
Citera
2023-05-14, 20:08
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Bästa åtgärden är att aldrig titta.

Annars blir du likt övriga människan, härdad av att fortsätta se.
Icke, titta mer.

Som sann mgb fan anser jag alla bör se verkligheten utan skygg lappar
Citera
2023-05-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag gillar krigsspel och har gillat krigsfilmer.

Men jag blev chockad när jag såg de brutala scenerna av det rysk-ukrainska kriget och de styckade kropparna.

Det är chockerande att mer än 350 000 människor styckas och dör på bara ett år.

Massdöd från krig ansågs vara en kvarleva från det förflutna. Men det är så läskigt att det här händer nu.

Jag lider av ångest när jag ser på stympade lik, avrättningar av krigsfångar och sårade soldater som begår självmord i 4k-videokvalitet.

Finns det något sätt att övervinna denna ångestsyndrom?

Civila eller militärer? Vilka sidor kollar du på?

Civila vill jag inte se men är lite fast i de här krigsscenerna som dom kör drönare eller gopro. Kan vara ganska illa när dom kör över varandra med tanks.

Det går över men jag tror vi inte är gjord för att se sånt.
Citera
2023-05-14, 20:22
Medlem
Det riktigt svåra är väl att personerna som utför dåden satt hemma i tv-soffan och var schyssta killar för bara någon månad/ år sedan och nu utför djävulens verk.
Citera
2023-05-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Det riktigt svåra är väl att personerna som utför dåden satt hemma i tv-soffan och var schyssta killar för bara någon månad/ år sedan och nu utför djävulens verk.

Ja! Det är fortfarande chockerande att människor dog i stor skala på kort tid 2022-2023.

I nyheterna rapporteras det som en enkel konflikt, men efter att ha känt till krigets verklighet blev jag så rädd. Det är skrämmande att tänka på soldaterna som fortfarande går igenom ett fruktansvärt helvete medan jag är hemma.

Jag insåg att människokroppen inte är något annat än en köttbit, så jag upplevde ångest och blev sedan tom.
Senast redigerad av borrow 2023-05-14 kl. 22:11.
Citera
2023-05-14, 22:52
Medlem
farmenSebastians avatar
I 100 000 år så har vi människor , som andra djur bevittnat och haft en del våld som en naturlig del.

Tänk er mannen i en typisk grotta, eller vikingaby.

Att se lik, flå djur och även behöva ta död på sjuka. Anfallande fiender osv måste varit skåpmat/vardag för alla med hår på snorren...!

Men gore videos. Bilder på civila, barn i krig...ja fyfan. Undvik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in