Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Jag gillar krigsspel och har gillat krigsfilmer.
Men jag blev chockad när jag såg de brutala scenerna av det rysk-ukrainska kriget och de styckade kropparna.
Det är chockerande att mer än 350 000 människor styckas och dör på bara ett år.
Massdöd från krig ansågs vara en kvarleva från det förflutna. Men det är så läskigt att det här händer nu.
Jag lider av ångest när jag ser på stympade lik, avrättningar av krigsfångar och sårade soldater som begår självmord i 4k-videokvalitet.
Finns det något sätt att övervinna denna ångestsyndrom?
Du måste vara ung?
Jag kommer ihåg chech-soldier 1999 eller 2001 och det satte sig. Men det går över.
Sluta titta och fundera över varför du får ångest? Varför har du ont, du kan inte ändra på något av det du sett. De tingen sker hela tiden världen över; barn föds i Afrika och när föräldrarna märker att de inte kan ta hand om de så sätter de ut de i skogen för att dö.
Värre i Asien där fattiga säljer spädbarn till pedofiler och typ mördas av övergreppen.
Människor mördas överallt, det är våldtäkter till döds och övergrepp högt och lågt.
Världen är på många platser en hemsk plats och det finns mycket ondska.
Men det är inte något du kan ändra och det är inte något som du kan ta ansvar för.
Du kan bara ta ansvar för dig själv och vara en god Människa mot de som du möter eller som står dig nära.