2023-05-14, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag gillar krigsspel och har gillat krigsfilmer.

Men jag blev chockad när jag såg de brutala scenerna av det rysk-ukrainska kriget och de styckade kropparna.

Det är chockerande att mer än 350 000 människor styckas och dör på bara ett år.

Massdöd från krig ansågs vara en kvarleva från det förflutna. Men det är så läskigt att det här händer nu.

Jag lider av ångest när jag ser på stympade lik, avrättningar av krigsfångar och sårade soldater som begår självmord i 4k-videokvalitet.

Finns det något sätt att övervinna denna ångestsyndrom?

Om du mår dåligt av att titta på det så titta inte! Tips nummer ett. När du tittat ett tag så blir du mättad och skiter i vilket, alternativet är att du lider av dåligt psyke och mår dåligt av det, se tips nummer ett!
Citera
2023-05-14, 00:12
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

Men jag blev chockad när jag såg de brutala scenerna av det rysk-ukrainska kriget och de styckade kropparna.

Massdöd från krig ansågs vara en kvarleva från det förflutna. Men det är så läskigt att det här händer nu.

Jag lider av ångest när jag ser på stympade lik, avrättningar av krigsfångar och sårade soldater som begår självmord i 4k-videokvalitet.

Känner detsamma när jag tittar på sånt. Vänjer mig aldrig. Ångesten försvinner efter någon vecka. Undvik att se sånt bara.
Citera
2023-05-14, 01:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Stäng av skärmen och rör dig i ditt lokalområde istället i 3-4 veckor.
Citera
2023-05-14, 02:08
Medlem
Benyameans avatar
Citat:

Vem har ansett att massdöd i krig skulle vara förlegat? Det dör mycket folk i stora krig, ta bara Syrien senast.
Det dog ju färre människor av våld i krig innan 1905 (Rysk-Japanska kriget) då de flesta dog av sjukdomar. Det är mindre än 100 år sen det absolut blodigaste kriget i mänsklighetens historia (WWII) men jag tycker också att det läskigt att det är krig i Europa (Ukraina).

Om du vill slippa se döda soldater får du väl välja något annat att streama?
Citera
2023-05-14, 02:16
Medlem
"Jag har ont i handen efter jag hållit den på en glödhet spisplatta. Jag har hållit på med detta länge och får bara mer och mer ont. Vad ska jag göra?"
Citera
2023-05-14, 02:17
Medlem
sneakydudes avatar
När jag var ung och oförstörd (för typ 20+ år sen) såg jag en video som hette ”man vs gun” på nån jävla länksamlingssida, typ ostfrallan/existen/blarf/ogrish eller vad fan det hette. Det var bara ihopsatta klipp från krigshärdar där folk sköts/sprängdes i bitar. Jag upplever att det dåförtiden inte var i närheten så utspritt och lättillgängligt som det är nu, så det jag såg var minst sagt skakande och satte spår som hängde kvar länge. Känslan påminde om när man såg nåt riktigt jävla obehagligt som barn, typ Ika i rutan eller valfri skruvad produktion signerad Staffan Westerberg,,,
Enklaste sättet att komma ifrån det är att acceptera att du sannolikt kommer vara bränd för all framtid gällande liknande bildmaterial, och se sedan till att undvika det.
Citera
2023-05-14, 03:47
Medlem
Citat:

Skärp till dig och försök va en vuxen. En dag kanske det blir krig här och då kan du inte sitta och tycka synd om dig och skylla på ångest som en jävla flicka.

Vad är det för jävla trams egentligen?
Citera
2023-05-14, 04:58
Medlem
TS, kan du beskriva dina ångestsymtom?

Just nu föreställer jag mig en tiktok-fjortis som ba "asså guuud, jag har ångest!" och skär en millimeterdjup skåra i armen.
Citera
2023-05-14, 04:59
Medlem
Citat:

Vafer? Jag brukar kolla på alivegore rätt ofta, vad är det du inte klarar av? Människan är grym, starkast överlever.

XD
Citera
2023-05-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
tänk de blir ww3 fyfan så brutalt det kommer bli.

alla här på flashback kommer lida.

Vem vet, vi hade ju kunnat behålla vår neutralitet som vi haft under hur många århundrande som helst. Men nä nu när vi är mest genuscertifierade och inte har några män som kan kriga förutom utlänningarna, som flydde krig från sina hemländer, och lär fly först om skiten smäller så passar vi på att skicka massa vapen till en dansande clown.

Men ja vi kan ju dunka oss över axeln och säga fan va bra vi är och sedan knäböja inför en svart man.

XD

Totalt, jävla bedrövligt.
Citera
2023-05-14, 07:48
Medlem
Vart tittar du på detta? Pm om du inte vill göra reklam. Tycker liveleak var bra men det försvann ju.

Får du ångest av det ska du inte titta. Jag får ångest av babbar och bögar så jag tittar aldrig ens åt deras håll och låtsas som de inte finns. Det hjälper.
Citera
2023-05-14, 07:58
Medlem
De flesta krigsscener är ganska tama, börja kika på de videor som karteller släpper så blir du så gott som immun. Ett brutalt exempel jag minns är när de flått all hud från hela kroppen, tagit bort ögon, näsa och öron och sedan håller personen vaken och i liv med hjälp av IV och extremt starka droger.

Ett annat exempel är när de tillfångatagit en oskyldig polis och hans son och dödar den ena framför den andra, detta endast för att statuera ett exempel för polisen och andra karteller i regionen.

För att slippa din ångest bör du sysselsätta dig och tänka på något annat.
Senast redigerad av FearisaMotion 2023-05-14 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in