2006-07-27, 23:23
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag drar tillbaka mitt påstående med hänvisning till ingenting.

Jag har bott i Eslöv i någon månad och jag upplevde det som en ful och tråkig stad.

Din stackare som har bott i Eslöv i hela en månad.
Jag har bott i Eslöv i ganska exakt 30 år.

Jag håller med...Det är inte party-staden nummer ett i Sverige, men det är ju inget man försöker lura i folk i heller.

Eslöv är en trygg och lugn stad att bo i. Hyffsat billig också om man jämför med närliggande städer. Nära till dom flesta stora städerna i Skåne. Tar mig inte mer än 30 min att ta mig till mitt jobb i Malmö t.ex.
Citera
2006-07-29, 10:05
Medlem
Dock finns här faktist ett uteliv det är mer än man kan såga om kävlinge.
HÄr finns ett antal pubar samt en nattklubb.

Vad det gäller den där fabriken som bränner lik så ligger den i krutmöllan rätt många km från kävlinge sen luktar det inte så illa länge.
Citera
2006-07-31, 13:25
Medlem
Jag flyttade från Lund till Kävlinge för några månader sedan. Självklart var Lund trevligare men har man inte råd med ett vettigt boende där så... Kommunikationerna i Kävlinge är som någon skrev bra. Beror på vad man prioriterar, uteliv eller vettig levnadskostnad
Citera
2006-08-01, 11:52
Medlem
jag hade definitivt valt Kävlinge framför Eslöv.. som sagt, tågen går hela tiden, både söderut mot Lund/Malmö och norrut mot Landskrona/Helsingborg. Du är i Lund på 7-8 minuter bara.

Dessutom väldigt lite slödder och bönder.. så det är nog bästa alternativet om du inte ska bo i Lund.
Citera
2006-08-03, 04:21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Barsebäck-kommunen

Sveriges billigaste kommun att bo i, enl SVT 24, 2006-08-02.

Läste nånstans att kommunen styrs av (s) i kombination med (fp).
Stämmer detta???
Citera
2006-08-03, 12:16
Medlem
Bakkelits avatar
Stämmer inte, sossarna samarbetar med moderaterna där. Verkar vara en oerhört stabil kommun politiskt och ekonomiskt. Kanske för att Sverigedemokraterna är det fjärde största partiet i kommunfullmäktige? Har varit en hel del hos min flickvän i Kävlinge i sommar, helt suveränt med tanke på att det går gratis badbussar till och från stranden i Barsebäck flera gånger om dagen. Perfekt i den värmen som varit! Flickvännen tjatar på mig att flytta dit och så blir det nog..
Citera
2006-08-03, 16:46
Medlem
Pikies avatar
Jag är uppvuxen i Lödde, en ort i Kävlinge kommun som växer förbi Kävlinge i storlek snart. Kävlinge kommun är en riktigt bra kommun, stabil som någon skrev tidigare och med låg skatt. Har för mig att jag betalade 28% eller något under 28 % fast det tillkommer runt 1 % om man är med i kyrkan.

Jag tycker såklart att Lödde är mycket bättre än Kävlinge, det som fattas i Lödde är tågförbindelsen. Fast jag vet inte hur lätt det är att få tag i lägenhet i Lödde? Finns inte så många när jag tänker efter.

Lycka till i alla fall! Kävlinge kommun är som sagt en bra kommun men det är nog inte det som avgör dit val...
Citera
2006-08-04, 23:13
Medlem
Leithalions avatar
Hej hej

Bor i Lödde jag också. Tycker att det är rätt skönt att bo här.. saknar dock tågen som finns i Kävlinge. Vill du ha ett billigt boende och nära till Lund/Malmö osv så är Kävlinge definitivt att rekommendera.
Sen tycker jag att skåningar är lite bortskämda, ingenting är långt bort här.. :-D (jag är från di norrlänska skogarna bortom göteborg)

Glömde: Att hitta en lägenhet i Kävlinge är betydligt lättare än att hitta en i Lund. Att hitta en i Lödde är inte lika lätt.
Citera
2006-11-20, 15:20
Medlem
i mitten av 70talet valde ett ungt par att köpa hus i kävlinge och sen fick dom ett gäng ungar som tvingades bo där så har har 20års erfaranhet av hålan... inget ställe för dom som vill behålla sitt sociala liv, tjoho sista chansen att ta sig hem fredag och lördagkvällar är bussen som går kl 2... livat värre... fjortisar vandaliserar stationen och pansionärerna ockupperar konsum, men visst är det sånt man gillar så varför inte...
Citera
2006-11-20, 18:43
Medlem
Continental Ops avatar
hur lång tid tar det att åka mellan kävlinge o malmö? vad kostar tågen ?

Kävlinge golfklubb sägs vara rätt bra
Citera
2007-02-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
hur lång tid tar det att åka mellan kävlinge o malmö? vad kostar tågen ?

Kävlinge golfklubb sägs vara rätt bra

www.skanetrafiken.se
Citera
2015-05-15, 13:48
Hur är det att bo i Kävlinge nuförtiden, är det lugnt och bra? inga förortsgangster gäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in