• 1
  • 2
2006-07-26, 16:59
Medlem
whiskeyportions avatar
Har svårigheter att hitta lägenhet i Lund inför höstens studier, så kan det vara ett alternativ att bosätta sig i Kävlinge? Hur är den sociala situationen med kriminalitet osv? Kommunikationer?
Citera
2006-07-26, 17:41
Medlem
Bakkelits avatar
Min flickvän bor där. Kriminellt slödder vet jag inget om, är väl som i alla andra skånska samhällen. Vet bara att att tåg och buss-kommunikationerna är suveräna! Mindre än 10 min till Lund och Kävlinge ligger onekligen bra rent geografiskt. Mitt emellan Helsingborg, Landskrona, Malmö och lund. Skatterna verkar också bra, tyckte tjejen snacka nåt om att kommunen har en av Sveriges lägsta. Kan ta reda på mer om det är nåt speciellt?
Citera
2006-07-26, 22:12
Medlem
Testa annars Eslöv 9 min med tåg till lund går mellan 1-4 gånger i timmen...
Inte så lätt att få lägenhet här i heller dock finns här mer att hitta på än i kävlinge.
Citera
2006-07-27, 00:09
Medlem
brevmannens avatar
Har en kompis som bor där, har aldrig varit där själv men vad jag vet verkar det som ett bra ställe enligt henne. Det finns nog inga uteställen direkt, snarare ett lugnt samhälle
Citera
2006-07-27, 12:05
Medlem
whiskeyportions avatar
Jag måste erkänna att jag har väldigt dålig koll på Skåne. Det kanske bara är Malmö som har problem med mångkriminalitet?
Citera
2006-07-27, 12:08
Medlem
AboXiss avatar
De har en fett industri där dom bränne kadaver luktar helt sjukt illa
Citera
2006-07-27, 12:23
Moderator
vfs avatar
Kävlinge är nog ett trevligt ställe att bo på.
Tänk att kunna fiska löddesuggor varje dag, helt underbart.

Kriminaliteten är nog försumbar, brukar vara det i landsortkommuner.
Citera
2006-07-27, 12:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiskeyportion
Jag måste erkänna att jag har väldigt dålig koll på Skåne. Det kanske bara är Malmö som har problem med mångkriminalitet?
Landskrona verkar vara betydligt värre än Malmö.
Citera
2006-07-27, 19:59
Medlem
Kävlinge är mittemellan Eslöv och deprisionerna.Visst billigt kanske,men det finns väll en orsak till det också!
Ska du typ hårdplugga är det okej,då kan du ju slafa utanför AF i en buske,men ska du ha ett värdigt liv,välj Lund eller Malmö.
Citera
2006-07-27, 21:14
Medlem
grens avatar
Eslöv är en mycket hemsk stad och jag vill minnas att den valts till Sveriges tråkigaste stad minst en gång.

Kävlinge har som sagt löddesuggor och personligen skulle jag kunna ge upp jobb, bostad och tjejen om jag hade råd att sitta där och meta hela dagarna.

Dagsförbindelserna till större orter är viktiga, men nattförbindelserna kan kännas ännu viktigare när dina kamrater festar på vid insparken. Jag bor ungefär en halvtimmes tåg från den studieort jag gick på och sista tåget från studieorten gick vid tio. Helt hemskt om man inte vill slafa svettig och äcklig på någons golv.
Citera
2006-07-27, 22:42
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Eslöv är en mycket hemsk stad och jag vill minnas att den valts till Sveriges tråkigaste stad minst en gång.

Nja...Den blev inte vald till det. Det var så att Hans Ostelius i ett TV-program uttalade sig lite klumpigt då. Han fick frågan om han skulle vilja resa till månen. Svaret han gav var "på månen är tråkigheten på landsbygden så påfallande att till och med Eslöv ligger i skuggan".

Han fick efter det många frågor om det uttalade och han svarade i princip alltid på samma sätt: "Sa jag verkligen Eslöv? Jag menade ju Landskrona!"

Visst är inte Eslöv något paradis då det gäller nattliv och liknande, men en bra stad att leva och bo i. Förhållandevis lite våld och liknande. Bra kommunikationer till andra städer, precis som tidigare nämnts.
Citera
2006-07-27, 22:54
Medlem
grens avatar
Jag drar tillbaka mitt påstående med hänvisning till ingenting.

Jag har bott i Eslöv i någon månad och jag upplevde det som en ful och tråkig stad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in