2023-05-13, 17:30
Medlem
Sulacrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Källa på att de bägge tjänar 200k i månaden?

https://youtu.be/JCrtEJPm5wQ

Här är källan ”Du tjänade 250 000 kr förra månaden” konstaterade AF och Emil*a Aspel*n instämmer.

7 minuter framåt i videon

Kan även tillägga att jag inte trodde att detta stämde så jag kollade upp i taxeringskalendern vad Ronni tjänade förra året 1 620 549 kr!!! Hur fan kan folk inte förstå att detta inte är realistiska siffror, det är så uppenbart kriminellt..

Printscreen från taxeringskalendern https://imgur.io/rhtbnRS?r
Senast redigerad av Sulacrag 2023-05-13 kl. 17:36.
Citera
2023-05-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacrag
Kan avslöja att ytterligare en partner på UNIK Nathal*e Jens*n utöver Ronn* Mleczko*ic även hon av en ”slump” köpt en lägenhet i Norra Tornen. Man börjar ju undra om det ingår att som Partner på UNIK automatiskt få köpa en billig lägenhet med svart finansiering i Norra Tornen?

Dom är sambos, så inte så konstigt. Det är hans lägenhet.
Citera
2023-05-13, 17:38
Medlem
Citat:
https://youtu.be/JCrtEJPm5wQ

Här är källan ”Du tjänade 250 000 kr förra månaden” konstaterade AF och Emil*a Aspel*n instämmer.

7 minuter framåt i videon

Kan även tillägga att jag inte trodde att detta stämde så jag kollade upp i taxeringskalendern vad Ronni tjänade förra året 1 620 549 kr!!! Hur fan kan folk inte förstå att detta inte är realistiska siffror, det är så uppenbart kriminellt..

https://imgur.io/rhtbnRS?r

Han sålde flest lägenheter i Stockholm under hela året, så denna lön är väldigt låg i sammanhanget.

Hans privata bolag omsatte dock ca 7,5 miljoner under 2022, det är mer rimligt.
Citera
2023-05-13, 17:46
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Haha, skojar-Sara om man ska tro denna tråden (FB) Sara Stenlund - BoPorten Umeå

/#LOUDmouth#
Japp, the one and the only.
Citera
2023-05-13, 17:58
Medlem
Sulacrags avatar
Normala Löner på UNIK för nyexaminerade mäklare:

1. Ad*m Farhouma*d - 7 646 000 kr
2. Ron* Mleczko*icz - 3 794 000 kr
3. Nathal*d Jens*n - 3 260 000 kr
4. Emil*a Aspel*n - 3 060 000 kr
5. Jonath*n Bergstra*d - 3 060 000 kr
6. Er*k Wikingskiö*d - 2 678 000 kr

Att vissa här är såpass verklighetsfrånvända att ni tror dessa löner är realistiska för mäklare på ett nystartat mäklarkontor som består av enbart amatörer.

För mig har det hela tiden varit självklart att det är allvarlig ekonomisk brottslighet som legat till grund för dessa löner och inte AF säljträning, tidiga morgnar och 5.0 i omdöme på hittamäklare.se. Att svenskar är så naiva att ni gått på dessa förklaringar om att UNIKs mäklare arbetar så hårt och därav har löner högre än ex sveriges statsminister eller VD på karolinska sjukhuset är pinsamt.
Citera
2023-05-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaneleon
Jag vet ingenting mer än att han verkar brinna för sin sak de gångerna jag träffat honom.

Ang folk som bor i huset så vet jag det mesta men har aldrig tidigare hört talas om Ronni och allt vad dem nu heter.

Det enda som ligger i mitt egentliga intresse är att blocka allt skitsnack som rör vårat hus och föreningen som rattar allt runt omkring.

-Allra- 😂... Inte riktigt på samma nivå väl.
Att säga att Samir är oskyldig bara för att han är trevlig och verkar brinna för sin sak...
Så sa ju många om Adam som nu sitter häktad....

Jag menar inte att Samir är oskyldig, hoppas inte det, tycker också han är trevlig. Men dina belägg håller inte.
Angående ert hus så är det svårt att inte blanda in det då de häktade haft mycket med huset att göra.
Citera
2023-05-13, 18:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Normala Löner på UNIK för nyexaminerade mäklare:

1. Ad*m Farhouma*d - 7 646 000 kr
2. Ron* Mleczko*icz - 3 794 000 kr
3. Nathal*d Jens*n - 3 260 000 kr
4. Emil*a Aspel*n - 3 060 000 kr
5. Jonath*n Bergstra*d - 3 060 000 kr
6. Er*k Wikingskiö*d - 2 678 000 kr

Att vissa här är såpass verklighetsfrånvända att ni tror dessa löner är realistiska för mäklare på ett nystartat mäklarkontor som består av enbart amatörer.

För mig har det hela tiden varit självklart att det är allvarlig ekonomisk brottslighet som legat till grund för dessa löner och inte AF säljträning, tidiga morgnar och 5.0 i omdöme på hittamäklare.se. Att svenskar är så naiva att ni gått på dessa förklaringar om att UNIKs mäklare arbetar så hårt och därav har löner högre än ex sveriges statsminister eller VD på karolinska sjukhuset är pinsamt.

Om lönerna är rimliga borde väl vara lätt att kolla mot antal sålda objekt? Hur mycket en mäklare kan tjäna finns det ingen gräns för vad jag vet, utan det är en personlighetsfråga.
Citera
2023-05-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Bolaget har ju en omsättning på 50 miljoner kr år 2021. Så det lär omfatta de enskilda mäklarnas provisioner....

Ja men det har inget att göra med sociala avgifter. Mäklarnas egna firma/bolag kan sedan fakturera mäklarfirman och sedan skatta själva.
Citera
2023-05-13, 18:23
Medlem
Sulacrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om lönerna är rimliga borde väl vara lätt att kolla mot antal sålda objekt? Hur mycket en mäklare kan tjäna finns det ingen gräns för vad jag vet, utan det är en personlighetsfråga.

Det handlar om att dom haft möjlighet att sälja lägenheter till kriminella för svarta pengar vilket öppnat upp för en kundbas som andra mäklarkontor inte hade tagit i med tång.

Dessutom får partners (Ron*i Mleczkovi*z, Nathal*e Jens*n, Gabri*l Bil*r och Ad*m Farhouma*d) utdelningar vilket består av pengar från alla möjliga svarta inkomstkällor vare sig dom vill eller ej. Vissa mäklare på UNIK har såklart kunnat arbeta vitt eftersom dom endast jobbar med vissa kunder och inte får utdelning men dom tjänar inte mer än högst 700 000 per år. Dessa individer tjänar multum på knarkpengar i utdelning och försäljning till kriminella köpare och bulvaner
Citera
2023-05-13, 18:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det handlar om att dom haft möjlighet att sälja lägenheter till kriminella för svarta pengar vilket öppnat upp för en kundbas som andra mäklarkontor inte hade tagit i med tång.

Dessutom får partners (Ron*i Mleczkovi*z, Nathal*e Jens*n, Gabri*l Bil*r och Ad*m Farhouma*d) utdelningar vilket består av pengar från alla möjliga svarta inkomstkällor vare sig dom vill eller ej. Vissa mäklare på UNIK har såklart kunnat arbeta vitt eftersom dom endast jobbar med vissa kunder och inte får utdelning men dom tjänar inte mer än högst 700 000 per år. Dessa individer tjänar multum på knarkpengar i utdelning och försäljning till kriminella köpare och bulvaner

Aha men då är det märkligt att inte fler är gripna? Då borde ju samtliga sitta i förvar hos farbror blå?
Citera
2023-05-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är väl bra att man stoppar kriminella, du vet väl inte vilka kopplingar dom här elementen har med andra kriminella?

Nej jag vet bara det jag läst. Om det verkligen stämmer att det är tungt kriminella inblandade är det ju bra. Men har verkligen svårt att tro att en mäklare gör sånt. Iaf Adam, den där andra araben kan jag tänka mig han är ju shady af. Men sålde vis Unik och hade inga konstiga vibbar. De jobbade stenhårt och var super service minded..kanske bara jag som är godtrogen och naiv.
Citera
2023-05-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Nej jag vet bara det jag läst. Om det verkligen stämmer att det är tungt kriminella inblandade är det ju bra. Men har verkligen svårt att tro att en mäklare gör sånt. Iaf Adam, den där andra araben kan jag tänka mig han är ju shady af. Men sålde vis Unik och hade inga konstiga vibbar. De jobbade stenhårt och var super service minded..kanske bara jag som är godtrogen och naiv.

Jag sålde via Adam, kändes inte helt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in