Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Kan någon svara på en fråga rörande LM, Adam F:s sambo? Det står i FUP:en att hon är misstänkt och att hon bland annat förfalskat lönespecar för att lura Den Danske Bank. Men hon förhörs mer som ett vittne och i inledningen av FUP:en så står det inte att hon ska åtalas.
Kommer hon att slippa åtal tror ni? Nöjer man sig med maken och de andra tre? I annat fall blir det ju svårt, vem ska ta hand om barnet. Adam lär ju få skaka galler länge.
Samt, Adam belades ju med reseförbud. I maj/juni. Varför postar han då från Spanien, i augusti? Vidare, han är väl etniskt från Iran? Eller har jag fel och han är kurd? Ja, jag vet att det bor kurder i Iran, men vad jag funderade på var hans passituation. Om han, precis som Alkut har två pass och tänker fly landet om det hettar till. Jag menar, x antal år i fängelse, näringslivsförbud om skulder som han aldrig kommer att kunna betala tillbaka inom överskådlig tid. Då räcker väl inte ens Spanien, för även där kan väl svenska myndigheter driva in skulder. Då återstår väl Mellanöstern.
Lite funderingar bara.
Du har uppenbarligen inte läst fupen ordentligt, hans sambo har inte förfalskat några lönespecar och är därför inte åtalad. Det framgår att hon har ett hederligt jobb med en ganska bra lön.
Jag har inte sett några spanien bilder på A.F instagram, har dock sett honom på gymmet iprincip dagligen och du vet väl att man kan posta bilder i efterhand på instagram?
Tror du pratar om den faktiska förträdaren Fouad, i början av utredningen så framgick det att han har två pass, han borde dock fly landet å aldrig mer komma tillbaka då han även dragit in sin fru och därmed sina barn i detta eftersom frugan står åtalad.