2024-03-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Stort tack. 🙏 Det fungerar.
Är det total 3 aktbilagor?
Aktbilaga 268 är med i länkar två ggr i ditt inlägg?

Nej fyra är det totalt.
Tror att det är denna som fallit bort

https://delafil.se/c8106c3005d3cd42/...Aktbil_270.pdf
Citera
2024-03-07, 18:39
Medlem
BidragsTraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjos891
Nu så, jag hoppas att jag gjort rätt och att dessa filer funkar!

https://delafil.se/c9079826a6490632/...Aktbil_268.pdf
https://delafil.se/26d098453ee2c0b6/...Aktbil_269.pdf
https://delafil.se/a62f1c9ed8ed0434/...Aktbil_271.pdf
https://delafil.se/c9079826a6490632/...Aktbil_268.pdf

Tack!

I aktbilaga 269 ser man att Adam/Arshias advokat Behrang Salami har genomfört ett eget vittnesförhör med en av fastighetsmäklarna på Unik Fastighetsförmedling, G*briel G*rcia de las B*yonas. Förhöret verkar bara inspelat på ljudfil, men eftersom Salami lämnade in det till EBM antar jag att det var förmildrande för Adam/Arshia.

Jag reagerade på det välborna spanska efternamnet och insåg att det finns en åklagare vid EBM som heter M*tias G*rcia de las B*yonas som är på tapeten för att precis ha åtalat en annan mäklarblatte, E*mil A*lcut (https://www.expressen.se/ekonomi/top...rlorar-licens/).

Är det EBM som har en insider bland mäklarblattarna eller har mäklarblattarna infiltrerat EBM?
Senast redigerad av BidragsTrader 2024-03-07 kl. 18:42.
Citera
2024-03-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BidragsTrader
Tack!

I aktbilaga 269 ser man att Adam/Arshias advokat Behrang Salami har genomfört ett eget vittnesförhör med en av fastighetsmäklarna på Unik Fastighetsförmedling, G*briel G*rcia de las B*yonas. Förhöret verkar bara inspelat på ljudfil, men eftersom Salami lämnade in det till EBM antar jag att det var förmildrande för Adam/Arshia.

Jag reagerade på det välborna spanska efternamnet och insåg att det finns en åklagare vid EBM som heter M*tias G*rcia de las B*yonas som är på tapeten för att precis ha åtalat en annan mäklarblatte, E*mil A*lcut (https://www.expressen.se/ekonomi/top...rlorar-licens/).

Är det EBM som har en insider bland mäklarblattarna eller har mäklarblattarna infiltrerat EBM?

Matias Garcia de las Bayonas är väl inte aktuell för det här målet väl?

Har inte riktigt sett något samarbete mellan Alkut och Unik. Stockholm är stort nog för två kriminella firmor….
Citera
2024-03-07, 20:40
Medlem
.
Senast redigerad av Lextex001 2024-03-07 kl. 21:01.
Citera
2024-03-07, 21:12
Medlem
Emilia Aspelin är en ung tjej som jobbar på Unik. Några veckor innan anhållandet så ringer hon och gråter sönder och hon sa att Fouad hade skrikit på henne för att hon typ hade tittat fel när hon gick ur en hiss
Citera
2024-03-07, 22:03
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilligaGronsaker
"..Tack vare 10 års inom erfarenhet fastighetsbranschen och flertalet år inom mäklarbranschen.."

Okej, en ung kvinna född 1998 , dvs 26 år idag har alltså 10 års erfarenhet av fastighetsbranschen ...
Har hon gått ut grundskolan ?

https://wafast.se/medarbetare/emilia-aspelin

Krävs det inte 180p , dvs 3 år på högskola, för att kunna kalla sig , dvs få licens, som mäklare ?

"..Vill du jobba med försäljning av fastigheter? För att bli registrerad som fastighetsmäklare måste du ha en teoretisk utbildning från universitet eller högskola..."

https://www.studera.nu/jamfor-utbild...ighetsmaklare/

Fast det går väl att ha erfarenhet från den branschen ändå? Om man började sommarjobba inom den vid 16 års ålder, exempelvis. Står inte att hon arbetat hos den firman i 10 år

Men herregud vilken dålig svenska det där är skrivet på..
Citera
2024-03-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
I korthet handlar det om anklagelser om att ange fel inkomster vid bolån, ingen risk för någon part. Inget direkt allvarligt brott. Bostaden ligger som säkerhet. Undrar om detta ens går att bevisa då det handlar om relativt låga inkomster, som de dessutom fått utbetalat.

Bokföringsbrott för bolaget, tror inte de varit så dumma att inte bokfört något under hela året. Det kommer säkert komma fram.

Bokföringsbrott privat, väldigt vagt, åklagaren måste bevisa att de inte sålt bostäderna privat.

Näringspenningtvätt, det är väldigt vagt, att de tagit emot handpenningar på relativt låga belopp.

Kortfattat, små skitsaker.

Felfattat snarare. Unik har undanhållit staten skatteintäkter. Redovisat försäljningar av bostadsrätter som passiv inkomst när det varit aktiv näringsverksamhet. Det blir ju det när någon med 15 tusen i månaden från försäkringskassan fejkar löneintyg o anställningsavtal för att få lån och köper och säljer tre lgh på nästan tre år utan att vara skriven på någon av adresserna.
Bulvan-upplägg m.a.o.
Citera
2024-03-08, 08:26
Medlem
Kan någon svara på en fråga rörande LM, Adam F:s sambo? Det står i FUP:en att hon är misstänkt och att hon bland annat förfalskat lönespecar för att lura Den Danske Bank. Men hon förhörs mer som ett vittne och i inledningen av FUP:en så står det inte att hon ska åtalas.

Kommer hon att slippa åtal tror ni? Nöjer man sig med maken och de andra tre? I annat fall blir det ju svårt, vem ska ta hand om barnet. Adam lär ju få skaka galler länge.

Samt, Adam belades ju med reseförbud. I maj/juni. Varför postar han då från Spanien, i augusti? Vidare, han är väl etniskt från Iran? Eller har jag fel och han är kurd? Ja, jag vet att det bor kurder i Iran, men vad jag funderade på var hans passituation. Om han, precis som Alkut har två pass och tänker fly landet om det hettar till. Jag menar, x antal år i fängelse, näringslivsförbud om skulder som han aldrig kommer att kunna betala tillbaka inom överskådlig tid. Då räcker väl inte ens Spanien, för även där kan väl svenska myndigheter driva in skulder. Då återstår väl Mellanöstern.

Lite funderingar bara.
Senast redigerad av blomvattnare 2024-06-07 kl. 09:45. Anledning: Namn ersatt med initialer
Citera
2024-03-08, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kan någon svara på en fråga rörande LM, Adam F:s sambo? Det står i FUP:en att hon är misstänkt och att hon bland annat förfalskat lönespecar för att lura Den Danske Bank. Men hon förhörs mer som ett vittne och i inledningen av FUP:en så står det inte att hon ska åtalas.

Kommer hon att slippa åtal tror ni? Nöjer man sig med maken och de andra tre? I annat fall blir det ju svårt, vem ska ta hand om barnet. Adam lär ju få skaka galler länge.

Samt, Adam belades ju med reseförbud. I maj/juni. Varför postar han då från Spanien, i augusti? Vidare, han är väl etniskt från Iran? Eller har jag fel och han är kurd? Ja, jag vet att det bor kurder i Iran, men vad jag funderade på var hans passituation. Om han, precis som Alkut har två pass och tänker fly landet om det hettar till. Jag menar, x antal år i fängelse, näringslivsförbud om skulder som han aldrig kommer att kunna betala tillbaka inom överskådlig tid. Då räcker väl inte ens Spanien, för även där kan väl svenska myndigheter driva in skulder. Då återstår väl Mellanöstern.

Lite funderingar bara.

Du har uppenbarligen inte läst fupen ordentligt, hans sambo har inte förfalskat några lönespecar och är därför inte åtalad. Det framgår att hon har ett hederligt jobb med en ganska bra lön.

Jag har inte sett några spanien bilder på A.F instagram, har dock sett honom på gymmet iprincip dagligen och du vet väl att man kan posta bilder i efterhand på instagram?

Tror du pratar om den faktiska förträdaren Fouad, i början av utredningen så framgick det att han har två pass, han borde dock fly landet å aldrig mer komma tillbaka då han även dragit in sin fru och därmed sina barn i detta eftersom frugan står åtalad.
Senast redigerad av blomvattnare 2024-06-07 kl. 09:46.
Citera
2024-03-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Du har uppenbarligen inte läst fupen ordentligt, hans sambo har inte förfalskat några lönespecar och är därför inte åtalad. Det framgår att hon har ett hederligt jobb med en ganska bra lön.

Jag har inte sett några spanien bilder på A.F instagram, har dock sett honom på gymmet iprincip dagligen och du vet väl att man kan posta bilder i efterhand på instagram?

Tror du pratar om den faktiska förträdaren Fouad, i början av utredningen så framgick det att han har två pass, han borde dock fly landet å aldrig mer komma tillbaka då han även dragit in sin fru och därmed sina barn i detta eftersom frugan står åtalad.

Det är ju just det jag har, läst FUP:en. Citerar från sida 2598

MEDHJÄLP TILL GROVT BEDRÄGERI
Adam Farhoumand och LM har uppsåtligen tillsammans och i samförstånd
genom vilseledande förmått företrädare för Danske Bank att bevilja och
betala ut ett lån om 5 695 000 kr. Det hände under perioden mellan den 30 juli 2020
och den 14 augusti 2020 i Sundbyberg och på andra platser i Stockholms
län och Sverige.
Adam Farhoumand och LM har i ansökan om bolån uppgivit och intygat
att Adam Farhoumand hade en fast månadsinkomst av tjänst uppgående till 64 000 kr
trots att det inte stämde med verkliga förhållanden. Adam Farhoumand och LM
har även givit in fem osanna lönespecifikationer
till banken i vilka det angavs att Adam Farhoumand under februari - juni 2020 hade
fått månadslön utbetald med mellan 64 000 kr och 68 000 kr per månad trots
att det inte stämde med verkliga förhållanden.

Uppsåtligen och tillsammans tyder väl på att de gjort det just medvetet och tillsammans.
Senast redigerad av blomvattnare 2024-06-07 kl. 09:47. Anledning: Namn ersatt med initialer
Citera
2024-03-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det är ju just det jag har, läst FUP:en. Citerar från sida 2598

MEDHJÄLP TILL GROVT BEDRÄGERI
Adam Farhoumand och LM har uppsåtligen tillsammans och i samförstånd
genom vilseledande förmått företrädare för Danske Bank att bevilja och
betala ut ett lån om 5 695 000 kr. Det hände under perioden mellan den 30 juli 2020
och den 14 augusti 2020 i Sundbyberg och på andra platser i Stockholms
län och Sverige.
Adam Farhoumand och LM har i ansökan om bolån uppgivit och intygat
att Adam Farhoumand hade en fast månadsinkomst av tjänst uppgående till 64 000 kr
trots att det inte stämde med verkliga förhållanden. Adam Farhoumand och Linn
Melinder har även givit in fem osanna lönespecifikationer
till banken i vilka det angavs att Adam Farhoumand under februari - juni 2020 hade
fått månadslön utbetald med mellan 64 000 kr och 68 000 kr per månad trots
att det inte stämde med verkliga förhållanden.

Uppsåtligen och tillsammans tyder väl på att de gjort det just medvetet och tillsammans.

Ja men du kan ju inte stanna där, fortsätt läs vad som framgår av utredningen så får du mer förståelse/information....
Senast redigerad av blomvattnare 2024-06-07 kl. 09:47. Anledning: Namn ersatt med initialer
Citera
2024-03-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Ja men du kan ju inte stanna där, fortsätt läs vad som framgår av utredningen så får du mer förståelse/information....

Ja? Där E Bergman lämnat de förfalskade specarna till Adam och Linn? Eller ett förhör med Linn där hon säger att hon inte hade koll? Exakt vad refererar du till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in