2024-06-28, 13:31
Medlem
Alla ni som tjatar om att det är för kort straff, det är det inte! Ni glömmer bort att Adam aldrig mer kommer att få mäkla i Sverige. Det är det hårda straffet och som också har vägts in i påföljden. Jag tror Adam gärna hade tagit ytterligare 3 år bakom galler om han bara hade fått mäkla igen!

Edit.. Från domen!

”Det finns inga uppgifter om Adam Farhoumand i belastningsregistret som påverkar valet av påföljd. De brott som Adam Farhoumand ska dömas har ett straffvärde som uppgår till fängelse 3 år och 6 månader. Tingsrätten har då tagit viss hänsyn till vad den fällande domen innebär för Adam Farhoumands möjligheter att återuppta sitt arbete som mäklare samt den samlade reaktionen på brottsligheten.”

Edit igen. Jag förstår nästan varför Foad hotar Adam grovt. Adam kvittrar på om allt och jag tror inte Foad förlåter detta. Det är nog förklaringen till dom skyddade identiteterna, detta glöms inte bort!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-06-28 kl. 14:17.
Citera
2024-06-28, 13:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Domen

https://gofile.io/d/JdTpH0

Grymt tack! Jag ska bulla upp med lite gott dricka och nåt trevligt att äta lite senare idag och läsa domen i lugn och ro ☺️
Citera
2024-06-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
https://www.instagram.com/adam.farhoumand/

Ni som kan- kolla in hans stories upplagda nu! Han säger att han kommer gå igenom alla åtalspunkter och prata om hela året som varit from nu!
Citera
2024-06-28, 13:59
Medlem
Jag blir så jävla förbannad! Nedan listar jag samtliga advokatkostnaderna som STATEN Ska stå för... hallå har inte dessa lågbegåvade svartskallar en hemförsäkring?!

Adam 668764kr
Isabelle Tharhanoglu 346288kr
Serena Chen 135441kr
Faoud Al-abani 647835kr

Totalt: 1798328kr

Och dom har mage att överklaga???
Senast redigerad av Dohaahl 2024-06-28 kl. 14:14.
Citera
2024-06-28, 14:11
Medlem
Han har än så länge bara två små reels, vid två separata tillfällen. I den första ser han galet ovårdad ut.

Han tackar sin advokat, ska äntligen "prata ut" mm. Han säger att den Adam som finns nu hade ätit upp den Adam som arresteras.

Ursäkta mig, men är inte han uppvuxen i Sverige? Var? Han pratar s k sociolekt, dvs Rinkebysvenska/ortensvenska

Har lite svårt för när personer uppvuxna i Sverige bryter.
Citera
2024-06-28, 14:29
Medlem
Sand-niggern är baserat på sina senaste reels på Instagram i chocktillstånd. Tror icke han har hunnit smälta domen än. Detta kommer inte ”ändra” honom eller likande. Adam Farhoumand har bedragit folk sen han var platschef på gym. Han är en ihärdig kackerlacka som aldrig kommer att sluta. Once a sand-nigger always a sand-nigger.
Citera
2024-06-28, 14:30
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Han har än så länge bara två små reels, vid två separata tillfällen. I den första ser han galet ovårdad ut.

Han tackar sin advokat, ska äntligen "prata ut" mm. Han säger att den Adam som finns nu hade ätit upp den Adam som arresteras.

Ursäkta mig, men är inte han uppvuxen i Sverige? Var? Han pratar s k sociolekt, dvs Rinkebysvenska/ortensvenska

Har lite svårt för när personer uppvuxna i Sverige bryter.
Han kom väl som relativt ung (har för mig runt 7 års åldern) som kurdisk flykting.
Citera
2024-06-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han kom väl som relativt ung (har för mig runt 7 års åldern) som kurdisk flykting.

Så han borde kunna prata utan brytning. Kanske beror på var han är uppväxt.
Citera
2024-06-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Alla ni som tjatar om att det är för kort straff, det är det inte! Ni glömmer bort att Adam aldrig mer kommer att få mäkla i Sverige. Det är det hårda straffet och som också har vägts in i påföljden. Jag tror Adam gärna hade tagit ytterligare 3 år bakom galler om han bara hade fått mäkla igen!

Edit.. Från domen!

”Det finns inga uppgifter om Adam Farhoumand i belastningsregistret som påverkar valet av påföljd. De brott som Adam Farhoumand ska dömas har ett straffvärde som uppgår till fängelse 3 år och 6 månader. Tingsrätten har då tagit viss hänsyn till vad den fällande domen innebär för Adam Farhoumands möjligheter att återuppta sitt arbete som mäklare samt den samlade reaktionen på brottsligheten.”

Edit igen. Jag förstår nästan varför Foad hotar Adam grovt. Adam kvittrar på om allt och jag tror inte Foad förlåter detta. Det är nog förklaringen till dom skyddade identiteterna, detta glöms inte bort!

Har alla dom dolda adresser på nätet varför det?
Citera
2024-06-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1

Det vet jag inte. Jag tänkte på uppgifter tidigare i tråden om att Adam + sambo erhållit skyddade id.

Edit. Varför är högst troligt för att Foad är en riktig bandit som fullt förståeligt är rejält pissed på Adam!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-06-28 kl. 14:40.
Citera
2024-06-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1

Det har diskuterats i tråden och Adam har väl fabricerat något hot eller liknande. De har inte fått dold identitet eller sånt för då ska man fasiken inte lägga upp reels stup i kvarten som Linn, Adams sambo gör. Hon jobbar för övrigt kvar på samma ställe som innan (och lägger upp foton) så hoten kan ju inte direkt vara allvarliga.
Citera
2024-06-28, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Jag blir så jävla förbannad! Nedan listar jag samtliga advokatkostnaderna som STATEN Ska stå för... hallå har inte dessa lågbegåvade svartskallar en hemförsäkring?!

Adam 668764kr
Isabelle Tharhanoglu 346288kr
Serena Chen 135441kr
Faoud Al-abani 647835kr

Totalt: 1798328kr

Och dom har mage att överklaga???

Bra och gapa om lågbegåvade när du uppenbarligen har noll koll själv. Tror du en hemförsäkring täcker kostnader i ett brottmål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in