Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
De "antivita"???
Vilka är ens dessa "antivita"??
Vilka är det som förtrycker vithet i världen? Som dödar, misshandlar, utnyttjar, förslavar, nedvärderar, diskriminerar etc etc människor enkom baserat på deras "vithet"?
Berätta och ge exempel på detta tack, för sorry, jag kan inte se mycket av detta du.
Däremot kan jag se rätt mycket av rasism som går åt andra hållet, bruna och svarta människor som förtryckts, förslavats, dödats, nedvärderas, diskrimineras etc etc enkom baserat på att deras hud är mörkare. Finns hur mycket bevis för detta som helst jag kan rada upp för dig.
Så även i Sverige.
Och vad menar du egentligen då du skriver "vit makt"...menar du de som skanderar detta på gator och torg och bildar olika rörelser i akt och mening att bevara vitas överläge i samhället/ världen?
eller menar du det fenomen som går avläsa i div. statistisk i världen, att den grupp av människor som besitter mest resurser, pengar och makt i världen över andra är vita, medelålders män?
Knappast en "illusion" alltså, utan mycket konkret, avläsningsbart i reda siffror.
Red ut lite basfakta för dig själv i skallen. hade gjort dig gott.
Jag ska nu försöka konkretisera detta så gott jag kan.
Vilka är det som förtrycker vithet i världen? Som dödar, misshandlar, utnyttjar, förslavar, nedvärderar, diskriminerar etc etc människor enkom baserat på deras "vithet"?
När det kommer till det
systemiska förtrycket, så är det ofta vita människor som identifierar sig själva som "vänster", "konservativa", "liberaler", "allierade", "kosmopolit", "världsmedborgare" som är de som från sin maktposition påtvingar vita människor levnadsvillkor som äro avsedda vår fysiska undergång, helt eller delvis. Konkret så är det just att de vill ha etnisk "mångfald" där vita bor och jobbar.
Samma grupp vill även diskriminera vita människor när det kommer till just jobb.
"Mohammed ska ha jobbet före Anders" har vi hört många gånger. När ett företag, bostadsområde, reklam eller TV-program är "för vitt" så vet alla vad man menar, och försöker arbeta för att ta in folk som inte anses vara vita. Detta är systemiskt.
När det kommer till mord, misshandel, utnyttjande är det ofta icke-vita som är antivita som gör detta. Självklart finns det exempel när vita gör detta mot icke-vita. Skillnaden är bara det att när vita gör det mot icke-vita så backar systemet upp de icke-vita. När icke-vita gör det mot vita, så håller etablerad media tyst. Här igen ser vi att vita är förtryckta eftersom de inte behandlas lika. Vitas utsatthet tas inte på lika stor allvar av personer som dig själv.
Då har vi rett ut vem som förtrycker vita och på vilket sätt. Har du några frågor angående detta, så kan vi fortsätta bena ut det, men svara då konkret på vad jag sagt här.
"Och vad menar du egentligen då du skriver "vit makt"?"
Jag menar att vita som grupp, som kollektiv, som helhet inte sitter på någon märkbar makt. Vi har tillfälliga fördelar, men vi har desto mer nackdelar. Systemet är (som jag presenterat ovan) inte på vår sida exempelvis vilket är vår nackdel. Vi har inget unikt skydd och vår utsatthet blir inte taget seriöst, men istället hånat av personer som dig som sitter på makten för att man har en "offerkofta". När icke-vita känner sig utsatta är man inte fräck och säger att de har en "offerkofta". Så man behandlar som sagt vita sämre än man behandlar andra grupper, i västvärlden.
Att vita har privilegier som gör oss oantastliga och mäktiga, och att vita (som ras, som kollektiv, som grupp) skulle vara på toppen, (dvs att vita som grupp har makt) är därför en myt menar jag.
99% av alla vita är arbetare. Vi är proletärer. Vi har ingen makt, och vitas särintressen har inget inflytande i västvärlden annat än i några enstaka politiska nationalistiska partier som blir kraftigt motarbetat av det antivita systemet.