2023-05-10, 11:28
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Att finns många som tycker det är rimligt och helt i sin ordning att Drags ska läsa sagor för små barn är ju för fan häpnadsväckande.
Barn i den åldern ska inte utsättas för sexuella budskap. Även om sagorna inte handlar om sex så handlar ju Drag om sexualisering till stor del. Varför klär och sminkar de sig annars utmanande och har namn som Shameless Winewhore och Thunderpussy??
Gör det förbjudet att exponera små barn för alla former av sexualitet! Det är ju sunt förnuft att liknande inte är för barn.
Var i helvete är Sverige på väg??

Woke-Sverige vill att vi ska ta efter deras kungadöme USA, där perverteringen fått ett starkt fotfäste i samhället.

Därför är det hög tid för oss som inte är mottagliga för denna perverterade degenerationskampanj att sätta ned foten och visa med kraft att detta är inget som kommer få spelrum i Sverige, inte idag - inte imorgon.

Tyvärr så har detta med snuskgubbar på sagostund pågått inom Sveriges gränser sedan 2018, men nu har det äntligen kommit ut i ljuset och jag hoppas att det kommer en folklig motreaktion på detta som tvingar woke-vänstern att backa.
Citera
2023-05-10, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har slängt ut frågan till ett antal vinhore-försvarare men hittills inte fått något svar, får se om du grejar det:

1. Anser du att barn bör skyddas från sexuella sammanhang?
2. Har dessa "drag queens" (d.v.s. de som kallar sig Shameless Winewhore, Lady Busty, Thunderpussy osv) något med sex att göra?

Är svaren ja på båda frågorna är ju saken klar.
Sexuella sammanhang är ju väldigt luddigt.
Jag tror inte barnen uppfattar den sexuella vinkeln speciellt starkt.
Citera
2023-05-10, 11:49
Medlem
Vi får förbjuda allt som har med Tomten att göra med då. En fet skäggig gammal gubbe, dyker upp från ingenstans, ger godis och presenter till barnen som alla 'fula gubbar', och alla förväntas älska honom.
Även han umgås ju med 'bögiga' småpojkiga tomte-nissar i trikåer och mössa ..

För att inte tala om fantasin Lucia, där t.o.m. tonåriga unga män ska gå i faggot-vitt linne med en strut på skallen och en vifta runt med pinne med stjärna på, och är inga ledare utan bara eftersläntrar nån skönhetsvald blondin med ljus på skallen. Alla vet vi ju att unga killar tyckte det här var pinigt.

Har inte vi alla här utsatts för den 'olämpligheten', som barn?
Hur mådde vi av det? Vart det katastrof?
Senast redigerad av Robbinist 2023-05-10 kl. 12:27.
Citera
2023-05-10, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tycker att militärklädda män med vapen ska läsa för barnen på dagis. Det låter rätt harmlöst. De finns ju för att försvara Sverige.

Eller varför inte präster och mullor.

Eller ska vi kanske låta våra barn få en fri uppväxt utan ideologiska övertoner?

Jag tror du saknar intellekt för att göra en konsekvensanalys. Finns många av er sedan 2010 eller så när ni började föröka er som kaniner. SD är Sveriges starkaste vapen mot er.
Javisst, det vore väl inte fel om hemvärnet informerade litet i förskolan. Det tycker jag vore helt på sin plats.

Präster har jag heller inget emot. Muslimer gillar jag inte alls däremot.

SD är bara 20 procent av Svenskarna.
Citera
2023-05-10, 11:51
Medlem
Det mest absurda i hela den här diskussionen är den totala oförståelsen mot kritiken.

Jag känner och har inga problem med varken bögar eller transor. Att umgås med dessa för barn är varken skadligt eller någonting konstigt. När de beter sig som folk gör, i normala kläder, med normala namn, som de normala personerna de är.

Vad det har med Drag att göra går dock över mitt förstånd. En konstform som grundar sig i någonting sexuellt och experimentellt, att låtsas som någonting annat är ju bara skrattretande.

Varför ska barn indoktrineras i att tycka en konstform är normalt och positivt? Är det inte bättre att låta barn på ett naturligt sätt komma i kontakt med bögar/transor som är normala människor, i normala kläder, och inte statligt finansierade för att indoktrinera?

Det är fortfarande inte en endaste individ som kommit med ett enda argument varför det skulle vara någonting positivt, trots det avfärdas helt rimlig kritik som fobi och rädsla.

Vart är alla vuxna människor i debatten? Som inte har något problem med bögar/transor, men ändå lyckas hålla två saker i huvudet samtidigt och förstå hur absurt det är att dragshowartister ska indoktrinera barn.
Citera
2023-05-10, 11:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Javisst, det vore väl inte fel om hemvärnet informerade litet i förskolan. Det tycker jag vore helt på sin plats.

SD är bara 20 procent av Svenskarna.
Jo, men ska krigsmakten LÄSA SAGOR?

Jämförelsen är dessutom skev. Vad tillför transor samhället? Transor är bara till för sig själva.

Du ska vara glad för den lilla klicken SD. Den värnar ditt Svensson-liv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-10 kl. 11:54.
Citera
2023-05-10, 11:54
Bannlyst
Citat:
Du ska vara glad för dem.
Jag har inget emot SD egentligen, det har jag skrivit på andra håll här. Jag tycker att deras invandringspolitik är bra. Däremot röstar jag inte på SD utan på M.

När det gäller de här sagostunderna är det ett krig mot väderkvarnar, däremot.
Citera
2023-05-10, 11:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag har inget emot SD egentligen, det har jag skrivit på andra håll här. Jag tycker att deras invandringspolitik är bra. Däremot röstar jag inte på SD utan på M.

När det gäller de här sagostunderna är det ett krig mot väderkvarnar, däremot.
Nej, det är ett krig mot samhällets sexualisering och moraliska förfall och det kan bara sluta illa.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-10 kl. 11:59.
Citera
2023-05-10, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Det mest absurda i hela den här diskussionen är den totala oförståelsen mot kritiken.

Jag känner och har inga problem med varken bögar eller transor. Att umgås med dessa för barn är varken skadligt eller någonting konstigt. När de beter sig som folk gör, i normala kläder, med normala namn, som de normala personerna de är.

Vad det har med Drag att göra går dock över mitt förstånd. En konstform som grundar sig i någonting sexuellt och experimentellt, att låtsas som någonting annat är ju bara skrattretande.

Varför ska barn indoktrineras i att tycka en konstform är normalt och positivt? Är det inte bättre att låta barn på ett naturligt sätt komma i kontakt med bögar/transor som är normala människor, i normala kläder, och inte statligt finansierade för att indoktrinera?

Det är fortfarande inte en endaste individ som kommit med ett enda argument varför det skulle vara någonting positivt, trots det avfärdas helt rimlig kritik som fobi och rädsla.

Vart är alla vuxna människor i debatten? Som inte har något problem med bögar/transor, men ändå lyckas hålla två saker i huvudet samtidigt och förstå hur absurt det är att dragshowartister ska indoktrinera barn.
Kritiken är ju inte rimlig utan ett utslag av panik.

Dessutom är de flesta inte så panikslagna som de högljudda här i tråden.
Citera
2023-05-10, 11:56
Bannlyst
Citat:
Nej, det är ett krig mot samhällets moraliska förfall och det kan bara sluta illa.
Det är bara din rädsla som säger dig det.
Citera
2023-05-10, 11:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kritiken är ju inte rimlig utan ett utslag av panik.

Dessutom är de flesta inte så panikslagna som de högljudda här i tråden.
Det är vinhoran som har paniken. När han inte får läsa sagor för barn spyr han ur sig massor med otidligheter mot SD.
Citera
2023-05-10, 11:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är bara din rädsla som säger dig det.
Jag har ingen rädsla alls. Men jag har 5 barn som jag värnar. Du värnar en transa som kallar sig vinhora.

Det är din brist på konsekvenstänk som leder dig fel. Säger du ja till transor så är det sadomacho-bögar nästa steg. De har också rätt att finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in