Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Det är inte det jag argumenterar för. Sitautionen är redan på förhand olämplig, eftersom det sitter medelålders gubbar som lever ut en sexuell fetisch samtidigt som de läser sagor för barn.
För att det här inte ska avfärdas som en lögn från din sida behöver du förstås redovisa varifrån dina uppgifter om att de aktuella artisterna skulle leva ut en sexuell fetisch genom sitt artisteri kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Nej. Vi vet att män som klär sig i kvinnokläder ofta motiveras av sexuell upphetsning. Att så är fallet i detta fall är självbevisande.
Jag förstår – du har svårt att skilja på fakta och känsla. Låt mig försöka förklara: Att du känner i din mage att de här artisternas verksamhet drivs av sexuella motiv är inte detsamma som att det skulle vara ett faktum att den gör det. För det senare krävs data som bekräftar tesen. Du har inte kommit med några sådana.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Att de väljer genomsexualiserade namn tyder starkt på detta (nej, din skrattretande s.k. "förklaring" håller inte). Sen kan man observera hur de uttrycker och exponerar sin persona socialt. Där dominerar det sexuella anspelningar. Kolla bara vinhorans instagram.
Ja, vulgär humor är ett återkommande inslag i drag. Jag vet inte vem som har argumenterat emot det. Det betyder inte att alla dragartister alltid ägnar sig åt det, oavsett publik. Och inte en enda person i den här tråden har lyckats komma med ett exempel på något olämpligt de ska ha gjort under sagostunderna. Jag kan nog inte riktigt förstå vad deras poster på Instagram har med saken att göra så länge den underhållning de erbjuder för barn är anpassad för barn. Men det kan du säkert förklara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Hur skulle man ens kunna ha starkare belägg att det rör sig om en sexuell fetisch?
Du vill att jag ska hjälpa dig att belägga tesen att varje dragartist i hela världen (eller en viss andel av populationen drag queens) drivs av primärt fetischistiska motiv i sitt artisteri? Tja, du får väl genomföra en vetenskaplig studie i ämnet, eller leta upp en som någon annan redan har gjort. Fram tills du lyckas med det är din tes oprövad och har inte status av fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Även om det är möjligt att drag queens inte i 100% av fallen drivs av sexuella fetischer så är det åtminstone så i väldigt många fall. Och det är tillräckligt för att konstatera att det är olämpligt för barn. Ser inte riktigt poängen att sitta och utvärdera ifall varje enskild drag queen har en sexuell persona eller inte, eftersom risken helt klart är stor och en sagostund med en sån ändå är helt onödig. Finns ingen poäng med det. Barns rätt att slippa sexuella sammanhang trumfar vida drag queens (icke)rätt att få vara med barn.
Visst, men nu är det ju inte så. Ditt ogrundade påstående blir inte sant bara för att du envist upprepar det.