2023-05-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vi kan alltså inte skicka tillbaka någon till Iran, Irak, Syrien och Afghanistan. Det är ju där den värsta pesten kommer ifrån.

Kan och kan. "Vi" vill inte. Så varför vi har en asyl-ansökan myndighet där inget alls händer vid avslag kan man undra. Otroligt meninglös inrättning.
Citera
2023-05-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Illegal invandrare lever koja i skogen. villl inte åka hem. Myndigheterna kan inte göra något.

2015 är utvisningen ett faktum. Migrationsverket tömmer lägenheten som han delat med andra asylsökande.

Amir drar till skogs. Långt från myndigheter och andra människor.

– Här stör jag ingen. Jag får inte uppehållstillstånd, men vill inte åka tillbaka till Iran. Jag vill ju leva. Skogen blev min enda utväg och räddning.

– Jag skulle inte säga att det är omöjligt, men det finns svårigheter att verkställa utvisningsbeslut till vissa länder såsom Iran, Irak och Syrien. De tar bara emot medborgare om de återvänder frivilligt, men vi jobbar på att få ett bättre samarbete med de här länderna, förklarar Stina Forslund, gruppchef vid gränspolisen i Västernorrland.

– Jag får behålla 7 000 kronor, resten går till skatt. Chefen säger att jag måste betala mer i skatt än andra, säger Amir.

– Vi fick in synpunkter från allmänheten på att det byggts något på kommunal mark som inte skulle vara där och att platsen därför kändes otrygg, säger Martin Södergårds, chef för Sundsvalls kommuns mark- och exploateringsavdelning.

Ingen vet hur många illegala det finns i Sverige. Siffran uppskattas till mellan 50 000 och 100 000 personer.

https://www.hemhyra.se/nyheter/efter...in-enda-utvag/
Kurdisk heroinsmugglare med dom på sig i Iran har ALLA MÖJLIGHETER precis som ALLA ANDRA KURDER att resa till Kurdistan.

ALLA Kurder i Sverige reser ju till Kurdistan hela jävla tiden.

Varken i Danmark, Island, Finland eller Norge kan man åka direktflyg till alla platser i Mellanöstern, men i Sverige går det flera direktflyg till alla möjliga platser.

Undra varför 😂 kan det vara de naiva förfärliga svenskarna som är så jävla godtrogna 🤔

Fyfan ni får verkligen det samhälle som alla absolut alla ni förtjänar
Citera
2023-05-08, 20:35
Medlem
Kalle81s avatar
Det här är väl jättebra att folk kan leva och bo i skogen. Utnyttja resurserna, och ett sunt liv.

Jag kan lova att de här individerna klarar sig utan sjukvård tills de är 90 år

Sen sticker det i ögonen på orienterare och bärplockare som tar en tur om året de vill ha skogen själv. Jag kräks. Svensk avundsjuka fy fan säger jag.
Citera
2023-05-08, 20:47
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Illegal invandrare lever koja i skogen. villl inte åka hem. Myndigheterna kan inte göra något.

2015 är utvisningen ett faktum. Migrationsverket tömmer lägenheten som han delat med andra asylsökande.

Amir drar till skogs. Långt från myndigheter och andra människor.

– Här stör jag ingen. Jag får inte uppehållstillstånd, men vill inte åka tillbaka till Iran. Jag vill ju leva. Skogen blev min enda utväg och räddning.

– Jag skulle inte säga att det är omöjligt, men det finns svårigheter att verkställa utvisningsbeslut till vissa länder såsom Iran, Irak och Syrien. De tar bara emot medborgare om de återvänder frivilligt, men vi jobbar på att få ett bättre samarbete med de här länderna, förklarar Stina Forslund, gruppchef vid gränspolisen i Västernorrland.

– Jag får behålla 7 000 kronor, resten går till skatt. Chefen säger att jag måste betala mer i skatt än andra, säger Amir.

– Vi fick in synpunkter från allmänheten på att det byggts något på kommunal mark som inte skulle vara där och att platsen därför kändes otrygg, säger Martin Södergårds, chef för Sundsvalls kommuns mark- och exploateringsavdelning.

Ingen vet hur många illegala det finns i Sverige. Siffran uppskattas till mellan 50 000 och 100 000 personer.

https://www.hemhyra.se/nyheter/efter...in-enda-utvag/

Stackars människa, gripande historia.ingen ska behöva bo i en koja ute i skogen...
Citera
2023-05-08, 20:56
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför måste han träna för att orka bo där?
– Jag tränar på gym varje dag för att kroppen ska orka med. Det är tufft fysiskt att bo utomhus året om.

Det ÄR inte Mount Everest han bor på...
Jag får en bild i huvudet av att "stackars" Amir ligger utomhus på kojans tak och sover, som seriefiguren Snobben ligger ovanpå sin hundkoja.
Citera
2023-05-08, 21:01
Medlem
Brutus01s avatar

Rubrik förtydligad.

//Moderator
Citera
2023-05-08, 21:14
Avstängd
Jaaaa...sverige...
Det är väl bara att hämta personen, köra ut denne utanför landsgränsen.

Fatrar inte problemet??
Citera
2023-05-08, 21:19
Medlem
Han har ju ändå varken el eller toa, varför bor han inte i en skåpbil istället. Måste ju vara enklare än att bestiga berg varje dag till och från jobbet.
Citera
2023-05-08, 21:20
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det här är väl jättebra att folk kan leva och bo i skogen. Utnyttja resurserna, och ett sunt liv.

Jag kan lova att de här individerna klarar sig utan sjukvård tills de är 90 år

Sen sticker det i ögonen på orienterare och bärplockare som tar en tur om året de vill ha skogen själv. Jag kräks. Svensk avundsjuka fy fan säger jag.

Fast du har ingen lov att bygga i skogen utan lov. På så sätt är Amir ännu en kriminell utlänning men ändå den bästa typen av blatte den som inte stör andras liv.
Citera
2023-05-08, 21:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Jag bor i centrala sthlm och det är zigenarläger överallt. I var park där det går att "gömma" lite.
Hur man berättar att man INTE bor i Stockholm utan att berätta att man inte bor i Stockholm.
Citera
2023-05-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Var bor alla dessa 50-100 000 och vad lever de av?

Ibland kan man hitta 10 tals personer i en tvåa. Någon som "hyr" ut svart. Inte så svårt att gömma sig.
Citera
2023-05-08, 21:41
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Stackars människa, gripande historia.ingen ska behöva bo i en koja ute i skogen...

Ironisk igen, har du inget hjärta?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in