Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Illegal invandrare lever koja i skogen. villl inte åka hem. Myndigheterna kan inte göra något.
2015 är utvisningen ett faktum. Migrationsverket tömmer lägenheten som han delat med andra asylsökande.
Amir drar till skogs. Långt från myndigheter och andra människor.
– Här stör jag ingen. Jag får inte uppehållstillstånd, men vill inte åka tillbaka till Iran. Jag vill ju leva. Skogen blev min enda utväg och räddning.
– Jag skulle inte säga att det är omöjligt, men det finns svårigheter att verkställa utvisningsbeslut till vissa länder såsom Iran, Irak och Syrien. De tar bara emot medborgare om de återvänder frivilligt, men vi jobbar på att få ett bättre samarbete med de här länderna, förklarar Stina Forslund, gruppchef vid gränspolisen i Västernorrland.
– Jag får behålla 7 000 kronor, resten går till skatt. Chefen säger att jag måste betala mer i skatt än andra, säger Amir.
– Vi fick in synpunkter från allmänheten på att det byggts något på kommunal mark som inte skulle vara där och att platsen därför kändes otrygg, säger Martin Södergårds, chef för Sundsvalls kommuns mark- och exploateringsavdelning.
Ingen vet hur många illegala det finns i Sverige. Siffran uppskattas till mellan 50 000 och 100 000 personer.
https://www.hemhyra.se/nyheter/efter...in-enda-utvag/
Vi kan alltså inte skicka tillbaka någon till Iran, Irak, Syrien och Afghanistan. Det är ju där den värsta pesten kommer ifrån.
Hur hade man tänkt lösa det här?