• 3
  • 4
2023-05-12, 22:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misternicee
Mår dåligt av att jag mår dåligt. Allt snurrar, känns overkligt, ångest, tankar om att inte vilja leva. Ska man må såhär så klarar jag mig inte länge. Vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Det är ju skitjobbigt förstås, men det kanske inte är första gången heller?
Själv brukar jag tänka om negativa liknande saker att, Ja det är inte första gången jag känner så här, och nog fan inte sista heller.
Då får iallafall jag ett känsla av att det kommer att gå över.
Citera
2023-05-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Okej, men vad är det liksom för tankar som dyker upp när du känner så?
Är du allmänt trött och nedstämd, utan några särskilda tankar som går runt runt?

När jag mår så dåligt. Alltså yr, overklighetskänslor, svimfärdig osv. Så börjar jag tänka på mina föräldrar, min hund, folk nära mig, hur de hade mått/reagerat om jag inte fanns längre. Då får jag ont i bröstet.
Citera
2023-05-13, 12:36
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
När jag mår så dåligt. Alltså yr, overklighetskänslor, svimfärdig osv. Så börjar jag tänka på mina föräldrar, min hund, folk nära mig, hur de hade mått/reagerat om jag inte fanns längre. Då får jag ont i bröstet.

Har du pratat med dom om hur du mår?
Citera
2023-05-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Har du pratat med dom om hur du mår?
Ja men kan dock inte säga att jag har börjat få tankar om att inte leva. Vill inte oroa mer än nödvändigt.
Citera
2023-05-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jag äter diazepam mot ångest men det går många månader mellan att jag tar det numera.

Jag äter inte mediciner bara för sömnen och den medicinen påverkar inte mitt mående på något vis. Innan åt jag lamitrical och det tog tid men sedan började den fungera. Kommer äta den igen i framtiden då jag mådde utmärkt sen på den. Kände harmoni hela tiden och sällan depressiva episoder eller vad man ska kalla mina svackor.

Jo såklart men inte fan tänker jag ta livet av mig för att människor gjort mig sjuk genom vad de gjort mot mig. Jag berättar hellre om vad de gjort och lever vidare.

Jag läste precis att flickor/kvinnor får emotionella problem av trauman och allvarliga händelser. Pojkar/män får beteendestörningar istället. Vi verkar (är) sjukare medan männen blir störda. Jag tror att det stämmer. Som kvinna orkar man när man inte orkar, genomlida hur länge som helst och därför överlever vi. För det blir bättre. Til slut blir det det.

det där med lamitrical lät intressant. hur kom du och läkaren fram till den medicinen?
Citera
2023-05-13, 18:46
Medlem
Det är tufft ts men det kommer att gå över.
Det du ska göra nu direkt är att sticka ut och springa i skogen. Det är nästan omöjligt att ha ångest samtidigt som man springer s¨å fort man kan genom naturen. Prova jag lovar att du kommer må bättre.
Citera
2023-05-13, 18:47
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja men kan dock inte säga att jag har börjat få tankar om att inte leva. Vill inte oroa mer än nödvändigt.

Du ska nog öppna upp för någon i allafall om dessa tankarna. Det ÄR inte onormalt eller ens ovanligt att ha dylika tankar och det finns hjälp att få. Du är inte ensam i att känna så här. Ofta kan det hjälpa att få berätta.
Citera
2023-05-13, 19:10
Medlem
Citat:
det där med lamitrical lät intressant. hur kom du och läkaren fram till den medicinen?
De har försökt tvinga på mig den förr. Jag får vidriga insättningssymtom av den men åt den på låg nivå länge trots insättning och man kan säga att jag självmedicinerade mig själv då jag är kunnig nog för det. Sedan blev jag tvungen att kontakta psykiatrin och skriva in mig för att få ut mediciner när de tagit slut. Jag sätter dos och så själv. Sedan såklart i samråd med läkaren.

Det är en medicin som ska fungera reglerande för vissa och antidepressivt för andra.

Mitt intresse för medicinen kom av hur den påverkar hjärnan men kan inte hitta infon. Dvs hur den påverkar kopplingarna.
Citera
2023-09-09, 15:24
Medlem
Citat:
Tack för era svar här inne. Väldigt snällt av er. Jag försöker att vara i nuet. Det är svårt och tankarna flyger ofta iväg. Jag mår lite bättre nu.

Har du kontakt med psykiatrin? Om inte, ta kontakt. Ett tips är Mindler. Det är digitalt men det räddade mig att få en psykolog att prata med under en tid då jag stod i kö och väntade på samtalsterapi.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in