Citat:
Ursprungligen postat av
hewrgubbe
Jo det har jag, och jag anser inte att det är värt besväret. En jävla skillnad på fryspuckar som är utblandat med potatismjöl, och 100% nötfärs rakt ner i pannan. Lite läskigt att du inte ser skillnad på det, sök hjälp. Hoppas det finns botemedel.
Så om man köper nötfärs med 20% fett och smashar burgarna, så lagar man inte maten själv? Är kravet att man ska mala köttet själv för att det ska räknas som hemlagat? Undra om denna hypotes gäller köttbullar också, skulle inte tro det va. Bara alla burgarhipsters som fått för sig att de är så himla speciella med sina köttkvarnar och pizzaugnar/pizzastenar. Glöm inte att skölja ner måltiden med en IPA från ett random makrobryggeri (OBS måste ha minst 4.5 i betyg på Untappd).
De bästa burgarna är inte gjorda på vanlig nötfärs, utan bla högrev, och det finns en anledning till det.
När vi ändå ska se till att inte anstränga oss och lyxa till det lite för att det inte ska vara fancy och hipster-igt, så kan vi passa på att sluta marinera kött, kyckling osv. Räcker med salt, mer fancy än så behövs inte. Bara hipsters som verkligen anstränger sig för att få till den perfekta marinaden och kryddblandningen.
Varför ska vi ens bemöda oss att köpa riktigt fint kött och göra steak hemma med bra stekyta och fin insida när man lika gärna kan köpa ett paket skinka istället?
Varför ska folk som älskar pizza och vill kunna göra the real deal investera i en pizzaugn som uppnår 400 grader när de lika gärna kan värma en grandiosa i micron? Pizza som pizza liksom. Eller köp färdig pizzakit, varför göra det fancy med egenbakad deg och allt det där?
Varför ska vi värma vår mat för att få en bättre upplevelse? Jag menar, pasta som pasta.
Osv osv..