Citat:
Ursprungligen postat av
hewrgubbe
Jo det har jag, och jag anser inte att det r vrt besvret. En jvla skillnad p fryspuckar som r utblandat med potatismjl, och 100% ntfrs rakt ner i pannan. Lite lskigt att du inte ser skillnad p det, sk hjlp. Hoppas det finns botemedel.
S om man kper ntfrs med 20% fett och smashar burgarna, s lagar man inte maten sjlv? r kravet att man ska mala kttet sjlv fr att det ska rknas som hemlagat? Undra om denna hypotes gller kttbullar ocks, skulle inte tro det va. Bara alla burgarhipsters som ftt fr sig att de r s himla speciella med sina kttkvarnar och pizzaugnar/pizzastenar. Glm inte att sklja ner mltiden med en IPA frn ett random makrobryggeri (OBS mste ha minst 4.5 i betyg p Untappd).
De bsta burgarna r inte gjorda p vanlig ntfrs, utan bla hgrev, och det finns en anledning till det.
Nr vi nd ska se till att inte anstrnga oss och lyxa till det lite fr att det inte ska vara fancy och hipster-igt, s kan vi passa p att sluta marinera ktt, kyckling osv. Rcker med salt, mer fancy n s behvs inte. Bara hipsters som verkligen anstrnger sig fr att f till den perfekta marinaden och kryddblandningen.
Varfr ska vi ens bemda oss att kpa riktigt fint ktt och gra steak hemma med bra stekyta och fin insida nr man lika grna kan kpa ett paket skinka istllet?
Varfr ska folk som lskar pizza och vill kunna gra the real deal investera i en pizzaugn som uppnr 400 grader nr de lika grna kan vrma en grandiosa i micron? Pizza som pizza liksom. Eller kp frdig pizzakit, varfr gra det fancy med egenbakad deg och allt det dr?
Varfr ska vi vrma vr mat fr att f en bttre upplevelse? Jag menar, pasta som pasta.
Osv osv..