Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Hej alla kockar!
Ni som kan det hr med hamburgare, frslagsvis jobbar eller har insyn p ngon av "premium" burgarstllena dvs dr de grs dokumenterat bra smash burgare.
Hur mycket % fett och vilka styckdetaljer anvnder din krog/restaurang eller det du vet?
Jag har lst att nstan alla kr samma i princip, eftersom det finns ett heligt recept som alltid funkar. Gr du till Bap i Sthlm eller Brdernas s fr du samma puck smashad i princip - s vad r det d?
35% fetthalt har jag hrt samt tv delar vanlig ntfrs mager och bringa och sedan tillstter man sjlv fett i form av talg som d blir exakt den % (35) s burgarna blir perfekta varje gng.
En annan detalj r att det alltid r Vdd cheddar ost. Den tycks ha rtt smak och smltegenskaper, finns det ingen liknande ost? Jag ser verkligen Vdd verallt ocks.
Vad vet ni? Kom igen, jag vill gra en burgare som vinner SM!
Hgrev och bringa r standard.
Bastard Burgers har ven lgg i sin blandning.
Vissa kedjor, t.ex Bun Meat Bun anvnder enbart hgrev och gr bland dom bsta burgarna nd.
Extra fett behver du inte hlla p med, du ser till att reglera fetthalten redan vid finstyckningen men se till att du har en fetthalt p 25-30%.
Ngot heligt recept finns inte.
Och ska du vinna Burgar SM - se till att stt ihop ett team bestende av influencers.
Hur mnga fljare du har p Instagram och Youtube vger tyngre n att gra en bra burgare i det jippot.