Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
Aha, intressant.
Fast i min hemstad har det ändrats markant sedan början av 2010 ungefär.
Det har skett mer än ett antal beväpnade butiksrån, knivmord och knivskärningar i massor. Skjutningar och sprängningar.
Öppen narkotikaförsäljning mitt i centrum. Plus en hel del allmänna överfall och personrån.
Det är inte alls samma lilla stad längre.
Tro mig.
Fan va jobbigt isf. Öppen narkotikaförsäljning mitt i centrum t.o.m.?? Första gången jag hör om sånt utanför Kristiania. Låter som ett polisiärt problem. Ring dom och ligg på, uppmana vänner och bekanta att göra detsamma.
Statistiken är ju dock densamma ändå, den påverkas ju inte hur du eller jag upplever våra närmiljöer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanaltrollet
En intressant länk til dig Robbinist när vi ändå är inne på ämnet om brottslighet.
Rakt från Flashback
Tackar, men jag vet inte om "Rakt från Flashback" är någon merit direkt. Det här är ju galenskapernas och konspirationernas högborg.
Så du länkar till nån som påstår, att han kände nån polis eller två, som han påstår ha sagt (förmodligen i en privat sättning) att polisen var på väg att tappa kontroll redan för 10 år sen? Och att den eller dom poliserna menade att f.d. Rikspolischefen Eliasson hade gjort policy inom hela poliskåren att hålla detta hemligt för allmänheten?
Förstår jag dig rätt?
Och i så fall så menar du att .. vad? Att poliskårens statistiker eller SCB, och alla andra myndigheter också lyder under Eliassons PM och matar därför systematiskt in överlagt falsk information till såväl andra myndigheter, statsledningen och folket? Värsta bananrepubliken