2023-05-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Frågan är berättigad.
Fast just i det här fallet, just nu, tror jag inte Soc vågar ta några risker. Soc vet att att det pågår en brottsutredning gällande mycket grova brott (sett ur ett socialt perspektiv: barnmisshandel väcker fortfarande upprördhet hos folk i allmänhet, tack och lov!), så jag kan inte tänka mig att Soc i nuläget vågar anförtro bio-mamman de två barnen. Sannolikt befinner de tre sig på ett utredningshem där Soc har personal 24/7 och där man kan observera och bedöma bio-mammans kapacitet och intresse.

Under den rättegång som jag räknar med kommer att komma vill ju rätten få besked om barnens situation och då vågar nog inte Soc svara att de inte vet..
Fast med Soc inblandat är det bäst att gardera sig. Allt kan hända. Det hände i Norrköping, därför kan det hända igen.
NB! Jag stämplar här absolut inte bio-mamman! Att hon anger sig vara bipolär betyder inte att hon diskvalificerar sig som vårdnadshavare!
Bipoläritet diskvalificerar nog ingen förälder, men här handlade om från varannan helg --> heltid.
Något måste ha fallerat om mamman inte har träffat barnen alls, till att träffa dom varannan helg.

Jag tänker att barnen har hamnat hos någon form av jourhem först, sen kanske utredning med bio-mamma?
Citera
2023-05-11, 10:12
Medlem
Såg på mammans instagram att dom varit i Hjalmar Bergman-parken i Arboga med barnen.
Går dit med mitt barn nästan varje dag… ryser vid tanken på att vi kanske varit där samtidigt.
Citera
2023-05-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippielina
Sådana extremt mörka ringar runt ögonen som pojken har och även flickan till viss del, kan uppstå vid våld mot huvudet. Vad den grova misshandeln bestått i framkommer väl framöver när förundersökningen är avslutad.

Har aldrig sett så mörka pandaringar under ögonen på ett barn tidigare och om det är rena näringsbrister, sömnbrist eller trauma som ligger bakom går bara att gissa i nuläget. Pojken ser även undernärd ut.

Fast mörka ringar kan va ärftligt med, det behöver inte betyda pga våld eller näringsbrist eller sömnbrist..
Citera
2023-05-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Bipoläritet diskvalificerar nog ingen förälder, men här handlade om från varannan helg --> heltid.
Något måste ha fallerat om mamman inte har träffat barnen alls, till att träffa dom varannan helg.

Jag tänker att barnen har hamnat hos någon form av jourhem först, sen kanske utredning med bio-mamma?
Det först fetade:
Där skulle jag säga att du har fel. Inte att ha själva diagnosen men t ex bipolära i manisk/psykotisk fas är många gånger oförmögna att ta hand om sig själva, så där och då finns inte utrymme för ett fungerande föräldraskap.
Den mamman vi här diskuterar kan också ha varit djupt och långdraget deprimerad, legat inlagd under lång tid och då naturligtvis inte kunnat vara en närvarande förälder.
Ingen skugga må falla på henne pga hennes sjukdom. Vad vi vet har hon inte åsamkat barnen något lidande. Det tycks däremot pappan P och hans nya kvinna A, trådens huvudperson, ha gjort.

Det andra fetade:
Ett omedelbart jourhem förstås och sedan ett utredningshem för mamma plus barn för att bedöma situationen och försöka planera behoven. Så skall det skötas.
Citera
2023-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25aringen
Kolla på hennes insta, bilden från julafton där alla barnen sitter, flickan till vänster om man förstorar upp det ser man hur blå hon är runt halsen. FY FAN!!

Usch såg det nu! Hon är ju riktigt blålila på halsen . Stackars barn 🥲🥲🥲
Citera
2023-05-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippielina
Enligt information här har barnen inte bott med biologisk mor, utan varit i P:s vård och även vistats hos P:s föräldrar.

Tragiskt!! Tack för infon
Citera
2023-05-11, 17:34
Medlem
flashamuttans avatar
Mamman till p’s barn hade precis börjat med varannan helg igen men nu är de hos henne heltid som jag förstod det.
Det har spridits på Snapchat vad A och P gjort mot barnen samt bilder på dom två o deras konton.
A’s barn har det bra med sin pappa och han gör allt för att de ska må bra, det syns på barnen att de känner sig trygga igen. Tack gode gud. Jag hoppas detsamma för P’s barn.
Citera
2023-05-11, 18:10
Medlem
Nosstocks avatar
Någon på A's Instagram har kommenterat att A och P hängde upp hans barn på väggen för att dom inte orkade ha alla 4 barn med sig på Leos lekland.

Finns det bevisat att det var exakt så dom gjorde?
Har läst i tråden att dom hängt barnen, men ej exakt hur...

Jag hoppas dom brinner i helvetet i all evighet. Och att barnen får hamna hos någon som kan ge dem kärlek och trygghet.
Citera
2023-05-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashamuttan
Mamman till p’s barn hade precis börjat med varannan helg igen men nu är de hos henne heltid som jag förstod det.
Det har spridits på Snapchat vad A och P gjort mot barnen samt bilder på dom två o deras konton.
A’s barn har det bra med sin pappa och han gör allt för att de ska må bra, det syns på barnen att de känner sig trygga igen. Tack gode gud. Jag hoppas detsamma för P’s barn.

Ok, då antar jag att deras tidigare uppgörelse om att barnen bodde hos honom på heltid va ”frivilligt” uppgjort o inte från nån vårdnadstvist eller nått med soc. Eftersom dom fick flytta direkt hem till mamman igen på full tid. Hoppas verkligen att både mamman o barnen får allt stöd o hjälp dom behöver nu för det är inte lätt o plötsligt få hem 2 små barn på heltid… som dessutom är traumatiserade… 💔
Citera
2023-05-11, 22:21
Medlem
Efter att ha helt vänt om mina åsikter efter fallet med baby J i Trosa/Vagnhärad så väljer jag att inte tro nånting förän dom eller åtminstonde fup kommer ut.

Allt i tråden är baserat på rykten eller ”jag VET att” men ingen kan bevisa nånting.

Foton på barnen med märken KAN vara skuggor.

Visst är de skyldiga borde de sitta inne resten av livet men för många är för snabba att döma innan vi ens vet vad som har hänt.
Citera
2023-05-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Efter att ha helt vänt om mina åsikter efter fallet med baby J i Trosa/Vagnhärad så väljer jag att inte tro nånting förän dom eller åtminstonde fup kommer ut.

Allt i tråden är baserat på rykten eller ”jag VET att” men ingen kan bevisa nånting.

Foton på barnen med märken KAN vara skuggor.

Visst är de skyldiga borde de sitta inne resten av livet men för många är för snabba att döma innan vi ens vet vad som har hänt.

En av de vettigare åsikterna i tråden.
Citera
2023-05-11, 22:35
Medlem
Vem som helst av oss kan bli anmälda av en granne eller lärare eller soc pga en missuppfattning. Bara för att pojken spenderat två dygn på sjukhuset (enligt rykten) betyder inte att det inte ens haft med det här att göra.

Vänta med facklorna tills domen fallit.
Helt okej enligt mig att spekulera innan dess men att döma folk bara utifrån vad anonyma människor på Flashback påstår att de ”vet” är för mig obegripligt.

Och nej jag försvarar inte dessa föräldrar OM de är skyldiga. Med betoning på OM.

Sitt i båten va fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in