2023-05-10, 21:28
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Eller förskolepersonalen? Eller läste jag att de slutat förskolan? Det är väl från 6 år det blir obligatoriskt om jag inte minns fel. BVC då?

Ingen av barnen är gamla nog att ha skolplikt (som startar med förskoleklass året man fyller 6) och BVC besöken är ganska glesa när barnet blivit ett par år. Och dessutom är de frivilliga. Om A och P har misshandlat barnen har de med största sannolikhet hållt de isolerade från omvärlden.
Citera
2023-05-10, 22:41
Medlem
Här är hennes youtubekanal: https://youtube.com/@familjenwestergren
Citera
2023-05-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drattenpatten
Enligt rykten så ska det ha varit tortyr liknande misshandel. Föremål runt hals och så vidare.

Kolla på hennes insta, bilden från julafton där alla barnen sitter, flickan till vänster om man förstorar upp det ser man hur blå hon är runt halsen. FY FAN!!
Citera
2023-05-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25aringen
Kolla på hennes insta, bilden från julafton där alla barnen sitter, flickan till vänster om man förstorar upp det ser man hur blå hon är runt halsen. FY FAN!!

Kan vara bara skugga men pojken längst till höger ser också ut att vara blå runt halsen. Finns inga människor jag avskyr mer på jorden än de som skadar barn.
Citera
2023-05-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag sökte på ordet mamman, det här är en av träffarna.
(FB) Två personer anhållna misstänkta för grov misshandel av barn Västmanland (2023-05-02)
Ska man tolka det som att mamman inte haft kontakt med barnen, men nu ska få träffa dom varannan helg?
Citera
2023-05-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
Nån som vet vart Gabriel o Helia bor nu? Är de kvar på sjukhuset

Nelly o Noah- var borde?

Amandas mamma var dagisfröken i kungsör under många år.

Citat:
Ursprungligen postat av pepsi22
Gabriel och Helia är hos sin mamma efter att Gabriel vårdats två dygn på sjukhus för sina skador och Nelly och Noah är hos sin pappa.
Har mamman (till G och H) alltså från att träffa sina barn varannan helg, plötsligt fått heltidsansvar?
Citera
2023-05-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ska man tolka det som att mamman inte haft kontakt med barnen, men nu ska få träffa dom varannan helg?
Den där länken i inlägget fr 'Matamata' ledde till ett inlägg från kontot 'HaltaLotta80' som skriver att mamman i sin profilbild skriver 'Bipolär' om sig själv.
Varför torgför man sin diagnos på det viset?
En orsak skulle kunna vara att hon önskar signalera att hon inte är en mamma som struntar i sina barn och att det är pga hennes sjukdom de är hos pappan P och dennes nya kvinna A, trådens huvudperson.

Fast har Soc varit med och lagt upp planeringen med varannan-vecka-helger eller är det mamman och pappan P som på egen hand har upprättat det "schemat"?
Citera
2023-05-11, 08:42
Medlem
Citat:
Har mamman (till G och H) alltså från att träffa sina barn varannan helg, plötsligt fått heltidsansvar?
Socialtjänsten i detta land har många gånger låtit betydligt värre saker än så få inträffa så -jo, det skulle tyvärr nog kunna vara på det viset..
Enligt devisen:
En biologisk-mammas "behov" av sitt barn trumfar barnets behov av trygghet
Citera
2023-05-11, 09:01
Medlem
På hennes insta finns många kommentarer från boende i samma by som tycks känna A/allt som hänt, men dessa tycks inte ha hittat till denna tråd, där det ändå är väldigt sparsamt med fakta.
-Vilka är A och P, d v s hur ser deras bakgrund/tidigare situation/familjeförhållanden/umgängeskrets ut?
-Vad är det som fått omgivningen att tidigare reagera, utifrån de många orosanmälningar som uppges kommit in?
-Gör ”snacket på byn” alltså gällande att dessa två barn till P hållits inlåsta, bundna och närmast systematiskt misshandlats?
Citera
2023-05-11, 09:13
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Socialtjänsten i detta land har många gånger låtit betydligt värre saker än så få inträffa så -jo, det skulle tyvärr nog kunna vara på det viset..
Enligt devisen:
En biologisk-mammas "behov" av sitt barn trumfar barnets behov av trygghet
Ur askan i elden?
Citera
2023-05-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjoehest
Att vara bipolär känns ju inte riktigt jämförbart med en person som VÄLJER att misshandla och vanvårda sina barn.
Precis! Jag är 73 år och bipolär och har inte slagit vare sig vuxna, barn eller djur. Inte ens varit i närheten av. Det är heller inte typiskt för människor som är bipolära. Bipolär sjukdom är lite av en gummibandsjukdom. Den är relativt svårdiagnostiserad och har lätt att bli en slasksjukdom när inget annat passar in. Jag betvivlar dock inte att mamman är bipolär.
Citera
2023-05-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ur askan i elden?
Frågan är berättigad.
Fast just i det här fallet, just nu, tror jag inte Soc vågar ta några risker. Soc vet att att det pågår en brottsutredning gällande mycket grova brott (sett ur ett socialt perspektiv: barnmisshandel väcker fortfarande upprördhet hos folk i allmänhet, tack och lov!), så jag kan inte tänka mig att Soc i nuläget vågar anförtro bio-mamman de två barnen. Sannolikt befinner de tre sig på ett utredningshem där Soc har personal 24/7 och där man kan observera och bedöma bio-mammans kapacitet och intresse.

Under den rättegång som jag räknar med kommer att komma vill ju rätten få besked om barnens situation och då vågar nog inte Soc svara att de inte vet..
Fast med Soc inblandat är det bäst att gardera sig. Allt kan hända. Det hände i Norrköping, därför kan det hända igen.
NB! Jag stämplar här absolut inte bio-mamman! Att hon anger sig vara bipolär betyder inte att hon diskvalificerar sig som vårdnadshavare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in