2024-10-09, 12:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Skulle aldrig släppts in i Sverige. Somaliska rasister hör inte hemma här.

” Saga hade sedan hösten 2021 ett förhållande med Mohamedamin Ibrahim (Amin) och
det var Amin som var far till det väntade barnet. Amin bodde med sin familj (mamma,
pappa, lillebror och lillasyster) i en lägenhet i Vivalla i Örebro. Familjen är av
somaliskt ursprung och Amin kom till Sverige år 2012. Amin hade inte berättat något
om Saga eller graviditeten för sin familj.
Mohamedamin Ibrahim levde enligt åklagaren i en hederskontext där han inte tilläts att vara tillsammans med ”vita kvinnor”.”
Senast redigerad av Mindbusiness 2024-10-09 kl. 12:47.
Citera
2024-10-09, 12:47
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Detta var hovrätten, mister IQ. ;-)

Åfan jag missade det 😀.. Jag tror ändå att han är ute efter halva tiden om 7-8år.
Citera
2024-10-09, 12:51
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Lite svårt med tanke på att avskrädet sitter i "tryggt förvar"? Eller tänker du när han släpps ut? Jag håller det inte för orimligt att några medfångar kommer att placera ut bananskal omkring honom att halka på. Inte mer än rätt, om du frågar mig. Och, någon nytta ska ju även bananskal göra?

Där gör du misstaget att tro det sitter folk på kåken idag som anser detta vara fel. Pojkens föräldrar tvingade i stort sätt honom att begå detta brottet pga att de ansåg det vore en skam. Muslimerna i svenska fängelser vilket är en enorm majoritet delar den uppfattningen.
Citera
2024-10-09, 12:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså inte att HD tar upp fallet?

Har du läst hovrättens dom förresten?

Nej jag tror inte HD tar upp fallet, varför skulle dom?? Mordet var av sådana omständigheter att det kommer att bli ett enhälligt nej av HD.

Jag har läst domen från HR, har du??
Citera
2024-10-09, 12:52
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Åfan jag missade det 😀.. Jag tror ändå att han är ute efter halva tiden om 7-8år.

Inget snack om saken.
Citera
2024-10-09, 12:55
Medlem
Hoppas HD tar upp det och tittar lite extra på hederskulturen också.
Citera
2024-10-09, 12:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52

Han kan ansöka om tidsbestämt när han suttit 10 år och det kommer troligen att landa på 24-27 år i fängelse för kräket.
Citera
2024-10-09, 12:56
Medlem
Skulle verkligen vilja höra vad Amins Mamma och Pappa tycker om detta deras son gjort?

Har några Journalister ens pratat med dom?
De är ju i grund och botten själva grundorsaken till mordet på Saga.
Citera
2024-10-09, 12:57
Medlem
Hade Amin gjort detta i deras familjs hemland så hade Amin gått fri?
Citera
2024-10-09, 12:58
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Där gör du misstaget att tro det sitter folk på kåken idag som anser detta vara fel. Pojkens föräldrar tvingade i stort sätt honom att begå detta brottet pga att de ansåg det vore en skam. Muslimerna i svenska fängelser vilket är en enorm majoritet delar den uppfattningen.

Jag hör vad du säger. Dock finns det garanterat folk på kåken som anser att han begått ett vidrigt mord, och som (även med deras mått mätt) gått över gränsen. Sedan kan det ju även finnas folk som läger bananskal omkring honom på uppdrag av någon. Allt är inte svart eller vitt. Enligt rykten är tillgången på bananer i det närmaste obegränsade på landets kåkar.
Citera
2024-10-09, 13:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
14 kvinnor i snitt blir i Sverige mördade av sina respektive. På det ska man lägga till kvinnor som mördas av expartners och anhöriga. Andelen kvinnor och barn som lever med våld i nära relation är hisnande.

Fast nu levde inte BO med våld i sin relation, det finns inga såna uppgifter, istället uppstod en konflikt kring graviditeten och där är det väl ändå rätt tydligt att GM ville inte bli förälder utifrån den information som finns kring fallet?

Hovrättens dom idag mot 22-åringen var kanske till viss del väntad, man fastställde livstidsstraffet, dock har hovrätten haft vissa invändningar.

"Göta hovrätt anser dock att åklagaren inte har förmått visa att brottet helt eller delvis begicks med hedersmotiv, men menar att Ibrah*m trots det ska ha ett livstidsstraff"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qPkKaO/mordet-pa-saga-idag-faller-hovrattens-dom

Vad tror du Lava förresten om Ibrah*ms chanser att fallet baxas upp i Högsta domstolen?
Citera
2024-10-09, 13:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Varför har vi inte dödsstraff? Vanligt folk vill inte vara i samma rum som den här killen under resten av hans liv. Hur kan han ha en framtid? Varför ger vi mördare en andra chans?

Jag har alltid varit för dödsstraff. Det är en självklarhet att det ska kunna tillämpas. En skam att staten Sverige är så jävla slakt att man inte infört det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in