• 1
  • 2
2023-04-28, 14:08
Medlem
CalzoneItalias avatar
Tänkte kolla vad man kan ha korvbröd till mer än att bara ha kokt eller grillad korv i?

Provade köttbullar en gång med Köttbullar, salladsblad & rödbetssallad , det blev sådär . Men ganska gott om man nu gillar den kombinationen .

Så vad kan man ha i korvbröd eller göra för spännande med dom?

Kreativa och goda förslag tack!
Senast redigerad av CalzoneItalia 2023-04-28 kl. 14:13.
Citera
2023-04-28, 14:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag brukar värma dom i ugnen med ost i och sedan fylla med 4-5 små stekta köttbullar och spruta bea över, smarrigt.

Som ung brukade man köpa "tuffing" på korvmojjen när man hade skral kassa, korvbröd med mos i.
Citera
2023-04-28, 14:18
Medlem
vadsadusadus avatar
En klassiker är att äta fiskpinnar med remoulade-sås i korv eller hamburgarbröd.
Citera
2023-04-28, 14:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Panera & fritera Ansjovis, servera i korvbröd med lite Bearnaisessås. Öl & snaps till detta. Perfekt som återställare dagen efter en större fest.
Citera
2023-04-28, 14:25
Bannlyst
Tycker det hela påminner om den där boken som släpptes för en massa år sen, typ "100 recept i en kaffebryggare". Istället för att köpa en spisplatta och koka kaffe på, så köper författaren en kaffebryggare och använder som spisplatta.

Varför köpa korvbröd att använda som baguette, när man kan köpa baguette och använda som korvbröd?
Citera
2023-04-28, 14:33
Medlem
Jag tycker leverbiff är gott och brukar använda det till en del saker istället för köttfärs.

Mjuka tacobröd och stekt,nersmulad leverbiff är en favorit.
Men jag har faktiskt haft leverbiff i korvbröd också, faktiskt gott.
Citera
2023-04-28, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Som ung brukade man köpa "tuffing" på korvmojjen när man hade skral kassa, korvbröd med mos i.
Även kallad luffare
Citera
2023-04-28, 15:19
Medlem
Korvbröd, kardemumma, mandelmassa, grädde och florsocker.
Se där en semla.
Citera
2023-04-28, 15:25
Medlem
rullkragens avatar
Lite majonäs med citronsmak, en del stark ost, stekt köttfärs, samt lite tomat skivor.

Det tycker jag blir gott i korvbröd.
Citera
2023-04-28, 15:34
Medlem
exoticspices avatar
Provade att ha korvbröd som matbröd till frukosten en gång på skoj för att testa. Det var jättegott och passar perfekt eftersom det är samma recept som i just matbröd, enda skillnaden är att det är vatten i brödet istället för mjölk i korvbrödet.

Sedan är korvbröden alltid färska och för att få en extra lyxig känsla kan man värma dom en sekund i micron, så blir dom som nybakade.
Senast redigerad av exoticspice 2023-04-28 kl. 15:36.
Citera
2023-04-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag brukar värma dom i ugnen med ost i och sedan fylla med 4-5 små stekta köttbullar och spruta bea över, smarrigt.

Eller luffare..bröd med senap o ketchup
Citera
2023-04-28, 17:57
Medlem
RollonHomies avatar
I min fattiga och festglada ungdom så var korvbröden min livboj i min etta med kokvrå.
Det var sällan det fanns pengar till något ätbart i mitt kök, det mesta gick åt till allt festande. Men efter en hård natts partaj så blev det ofta korvbröd bredda med smör och lite ost i. Att de hunnit mögla lite i kanterna var inget som hindrade mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in