• 2
  • 3
2023-05-03, 16:21
Medlem
Känner igen mig i så mycket som du skriver. Går också runt i en konstant grå dimma. Den enda gången jag känner något är när jag lyssnar på musik och lever mig in i den.

Har också svårt för folk och att skaffa vänner/behålla dem, vet sällan varför.

Har lyckats skaffa mig en högre utbildning och barn men har ändå inte blivit särskilt bättre. Ser aldrig fram emot något utan allting är bara meh.

Till skillnad från dig började jag med anti-depp för något år sen men har inte gjort någon skillnad.

Har bokat in mig på en ADD utredning nu i maj. Förhoppningsvis får man något vettigt svar. Kan återkomma när jag vet mer. Vem vet, kanske är samma skit vi lider av.

Hur som helst är det skönt att höra att man inte är ensam 😄!
Citera
2023-05-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspawn
Mjölk konsumerar jag inte. Undviker inte och ibland slänger jag i grädde i maten.
Mjöl är väl lite samma, äter kanske en fralla i veckan. Ibland blir det kalljäst pizza. Äter till 97% hemlagad mat och använder sällan mjöl i matlagningen.
Socker kan jag få för mig att trycka i mig när jag är nere, men försöker att undvika att köpa hem. Men av de tre är nog socker det värsta.

Tror du det är ett sätt fram att skippa de tre?

Kött, sötpotatis och frukt är den säkraste maten att äta.
Dock är min tro att fermenteringen av växter i magtarm-kanalen som orsakar sjukdom. Dessa bakterier bryter ner maten och bildar ämnen som paralyserar och gör tarmen mer genomsläpplig tex gaser. Det är då man utvecklar intoleranser och allergier.
Ofta mot ägg och mjölk som annars är en bra källa till näring.

Det är rätt kontroversiellt att säga att man bara ska äta kött tills man har läkt. Men det är människans evolutionärt naturliga kost.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in