Citat:
Ursprungligen postat av
SablarKonstaplar
...
Det är svårt för introverta människor att knyta kontakter. Jag är en mycket extrovert människa och kan egentligen klara mig väldigt bra tror jag om jag började försöka få mer vänner. Kan du träna på relationer? Prata mer med folk och engagera dig i olika sammanhang?
Kyrkan har ibland aktiviteter. Jag gick en kurs för ett par år sedan bara för att komma ut och prata lite med folk och lyssna mer på andra för att inte bli för självupptagen. Jag hittade en kurs som berörde livet dvs, inte praktiserade kyrkotro. Rekommenderar att du googlar lite och kollar runt. Ja alltså det blir väl inte en massa jämngamla om man är öppen för att gå varsomhelst där det finns andra människor att ta del av, men människor har man mest utbyte av när de inte bara speglar en själv.
Ja pandemin var väl sådär för mig när man var tvungen att vara hemma. Jag försöker vara på kontoret så ofta som möjligt för att få lite socialt. Engagerade mig i lokalpolitiken för två år sedan och får lite socialt där ifrån också. Så försöker men det tar emot, är egentligen helt totalt ointresserad av andra människor.
Att ha en tjej har väl ofta vara mitt sätt att få den sociala biten och kontakt med andra. Men lyckas ju aldrig hålla en relation vid liv..
Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary84
Tror du är autist,
Du behöver inte spela känslor. Var dig dig själv om än sparsmakad så går det nog bra. Men om du känner dig trygg så ha kul med vänner.🙂
Jag har några som jag brukar träffa en gång i kvartalet typ. Brukar vara kul. Men nya personer har jag svårt att bonda med.
Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Gör riktigt tråkiga saker ett tag, då tenderar vad som var roliga saker att bli roliga igen.
Alltså de saker som redan var tråkiga när du tyckte saker var roliga.
Får inventera aktiviteter och se om jag hittar något riktigt tråkigt
Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkungen
Käkar du några piller? Alkohol? SSRI? Är du deprimerad?
Nej ingen medicin eller droger. Lite alkohol här och där, något glas vin på helgen och kanske en öl eller lite rom.
SSRI har jag läst för många "recensioner" om och verkar vara mer biverkningar än effekt och inte värt att prova.
Mycket möjligt det är någon form av depression.