2023-04-27, 22:53
  #37
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Jag vet att alla på Flashback är artister men jag visste inte att det var på den här nivån alltså. Om jag lägger en tråd i Relationer och Samlevnad då är det fan tydligt att det är utseende och personlighet jag pratar om. Människor säger "vi gillar olika" men faktum är att man antingen är snygg och trevlig och charmig och snäll och allt vad det nu är eller så är man inte det. Svaga människor hävdar att vi gillar olika och att det är ok för deras partner att vara lite ful, otrevlig eller elak t ex men det är lögn för dom är svaga och kan inte hitta bättre.

Självklart är det så att syftet med det man säger spelar roll huruvida det är ett tecken på svaghet eller om det är ett faktiskt konstaterande och tyckande. I ditt exempel ovan nyttjas uttrycket som en floskel och som ett skydd för sina personliga tillkortakommande. Där i håller jag med dig. Jag håller dock inte med om att det alltid är så. Dock är människor generellt svaga så det är ett vanligt skydd för deras egna "jag" att dra till med en floskel och sedan välja att tro på den.

Förövrigt är det dumt att starta en tråd och sedan skälla på de som kommenterar, att de har missförstått vad man menar. Men smaken är som baken - delad och du kanske tycker det är helt okej.

// CC
Citera
2023-04-27, 23:15
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Jag vet att alla på Flashback är artister men jag visste inte att det var på den här nivån alltså. Om jag lägger en tråd i Relationer och Samlevnad då är det fan tydligt att det är utseende och personlighet jag pratar om. Människor säger "vi gillar olika" men faktum är att man antingen är snygg och trevlig och charmig och snäll och allt vad det nu är eller så är man inte det. Svaga människor hävdar att vi gillar olika och att det är ok för deras partner att vara lite ful, otrevlig eller elak t ex men det är lögn för dom är svaga och kan inte hitta bättre.
Ja vill du ha något slags pris nu? Ja visst, man kan kan få anknäbbsläpparna och puttuttarna om man vill.
Men kommer hon vara dig trogen?
Det finns ett gammalt asiatiskt ordspråk som lyder: Den med den vackraste frun i byn, sover ej gott om natten. 🤗
Citera
2023-04-27, 23:26
  #39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
du vet att du inte har en chans med Bianca eller Zara
Tvivlar på att ens 10% skulle ta i de två vraken ens med tång.
Så olika finns det få som gillar.
Citera
2023-04-27, 23:42
  #40
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Det finns ett gammalt asiatiskt ordspråk som lyder: Den med den vackraste frun i byn, sover ej gott om natten. 🤗

Haha jag kunde inte låta bli att logga in och svara här för jag tycker att jag har ett så roligt svar: det må vara så men det gör inte den som har byns fulaste fru heller kan jag lova hahah. Kanske inte för samma anledning iofs men ändå.
Citera
2023-04-27, 23:45
  #41
Medlem
Neroxxs avatar
Det beror väl på i vilket sammanhang man säger det, är det något som inmundigas så har ju människor olika smakpreferencer.

Edit: Nu gällde alltså detta utseende, och även där finns det ju vissar skillnader i smak. Stor/liten röv , stora/små bröst osv osv.... däremot är det väl sällan en person rankas på både nionde och andra på en tiogradig skala.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2023-04-27 kl. 23:47.
Citera
2023-04-27, 23:48
  #42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Hur tänkte du nu? Så om man gillar något som inte är mainstream så är man konstig?

Tydligen och dessutom blir man arbetslös och ensam av det med.

Så man ska bli en kopia och då är man lyckad.
Citera
2023-04-27, 23:52
  #43
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Om 90% säger att något är bra så innebär ju inte det att "smaken är som baken" utan snarare att dom där 10% är konstiga eller inte förstår sig själva och sina preferenser eller saker runt omkring sig. Är det dom svagas argument att "vi gillar olika" och bla bla?

Haha va?

Folk är folk. Alla gillar olika saker oavsett vad det gäller. Att ens reflektera och resonera så som du gör, det gör dig svag i mina ögon.

Du verkar bara vara rädd för att köra ditt egna race så därför vänder du kappan efter vinden och gör som alla andra. Då får du mindre mothugg, eller hur?

Suck.
__________________
Senast redigerad av Sverighiztan 2023-04-27 kl. 23:54.
Citera
2023-04-28, 00:23
  #44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Haha va?

Folk är folk. Alla gillar olika saker oavsett vad det gäller. Att ens reflektera och resonera så som du gör, det gör dig svag i mina ögon.

Du verkar bara vara rädd för att köra ditt egna race så därför vänder du kappan efter vinden och gör som alla andra. Då får du mindre mothugg, eller hur?

Suck.

Det måste vara stressande att hela tiden jämföra sig. I vissa fall tycker man en unik sak, ibland tycker man som flertalet. Beroende på vad det är. Ingen av det tycker jag man ska försöka ändra om det verkligen är så man tycker. De flesta bryr sig ju egentligen inte ens om vad man tycker. Så ska man ändra det för att man tror folk tittar på en hela tiden?

De flesta tycker inte farliga saker så varför kan vi inte bara låta folk vara? Det är inte nyttigt att vara rädd.

Hur gör man förresten om man rör sig i olika kretsar med olika smak? Ändrar man sig hela tiden då?

Folk bryr sig alldeles för mycket om vad andra ska tycka. Så helt plötsligt blir man socialfobiker och vågar inte gå ut.
Citera
2023-04-28, 08:22
  #45
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Nej vi tycker inte olika. Vi alla vill ha Angelina Jolie som flickvän men vi alla kan inte få henne. Vi tycker olika därför att vi är tvungna att tycka olika inte för att vi vill tycka olika.

Tvungna menar du kollektivet eller massans åsikter gör att man vinklar sin egna åsikt därefter?

Smaken är kanske två olika, sin genuina egna och massans åsikt, den man säger utåt alltså?
Citera
2023-04-28, 08:27
  #46
Bannlyst
Låt folk vara svaga då. Alla är inte starka alltid och alla blir bara svagare ju äldre de blir.
Citera
2023-04-28, 09:36
  #47
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det måste vara stressande att hela tiden jämföra sig. I vissa fall tycker man en unik sak, ibland tycker man som flertalet. Beroende på vad det är. Ingen av det tycker jag man ska försöka ändra om det verkligen är så man tycker. De flesta bryr sig ju egentligen inte ens om vad man tycker. Så ska man ändra det för att man tror folk tittar på en hela tiden?

De flesta tycker inte farliga saker så varför kan vi inte bara låta folk vara? Det är inte nyttigt att vara rädd.

Hur gör man förresten om man rör sig i olika kretsar med olika smak? Ändrar man sig hela tiden då?

Folk bryr sig alldeles för mycket om vad andra ska tycka. Så helt plötsligt blir man socialfobiker och vågar inte gå ut.

Jag håller med dig, det är varken vara skönt eller hälsosamt att konstant jämföra sig med andra eller gå omkring och undra vad folk tycker om en.

Jag var så i mina yngre dagar tills jag insåg att det inte spelar någon roll för folk kommer alltid döma en oavsett vad. Lika bra att försöka släppa sånna tankebanor för det gör dig gråhårig.

Jag vet inte riktigt hur folk gör om de umgås med flertalet folk som tycker olika. Jag bryr mig inte riktigt om sådant så det bättre att inte prata om att då med varandra, tycker jag. Men så länge man kan respektera att andra tycker olika så är det inga problem.
Sen det sista du nämner är jävligt sant. Övertänkande kan leda till att man i regel blir rädd för att vara bland folk. Därför är det bättre att bara köra på med det som lirar bäst för en själv.

Jag bryr mig inte om jag tillhör de 90% eller 10% för jag vet ju ändå vad jag själv tycker är bäst för mig.
Citera
2023-04-28, 09:51
  #48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Jag vet att alla på Flashback är artister men jag visste inte att det var på den här nivån alltså. Om jag lägger en tråd i Relationer och Samlevnad då är det fan tydligt att det är utseende och personlighet jag pratar om.

Nej, hur fan ska vi kunna veta det? I R&S avhandlas ofta hur människor hur människor förhåller sig till varandra rent generellt. Din trådstart var i princip helt obegriplig. Det enda som framgick där, var att du avsåg att diskutera smak, och något om "de svaga". Det var inte ens klart om "de svaga" syftar på de majoriteten eller minoriteten i ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in