Citat:
Ursprungligen postat av
Mondher
Om 90% säger att något är bra så innebär ju inte det att "smaken är som baken" utan snarare att dom där 10% är konstiga eller inte förstår sig själva och sina preferenser eller saker runt omkring sig. Är det dom svagas argument att "vi gillar olika" och bla bla?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mondher
Haha bra försök till att provocera mig. Det lyckades du med ju så här får du ett svar. Nej, inga fasader här. Jag spelar inte någonting. Jag skriver saker som jag känner och tänker och försöker förstå mig själv och världen runt omkring mig. Folk säger att jag kan låta autistisk ibland (jag har dock inte autism) och det ligger säkert något i det. Man ska inte förstå saker jag inte sa. Det här med att "läsa ut" ska man inte göra med mig. Jag gör inte det med andra t.ex. För det är ju extremt dumt att ägna en enda sekund av sin dyrbara tid åt att "gissa". Dom flesta hade utläst här att du kanske inte är så snygg och därför skriver du som du gör men JAG GÖR INTE DET. För jag vet ju inte. Och då behöver jag inte sitta och gissa. Jag läser bara det du skriver. Alltså att du attackerar mig. Att du tycker att jag är ung och dum. Allt vad du skriver. Men aldrig något du inte skriver. Jag är klokare än så.
Sist men inte minst, jag trollar inte. Jag har börjat förstå mer och mer troll men jag trollar aldrig. Får lite kickar av att skriva en tråd men skulle aldrig skriva saker som jag inte tror på. Det är ju det som är definitionen på "troll". Alltså att skriva saker man själv inte tror på. Bara för kickens skull. Det kan jag kanske göra i framtiden men hittills har jag aldrig trollat. Det händer att jag tänker att "oj, men jag vet ju att det är mer komplicerat än så jag kanske bör ge hela bilden". Men då är jag oftqst redan trött och vet dessutom att det kan bli för komplicerat för läsaren så jag nöjer mig med en halvsanning. Men aldrig troll som sagt.
Jag försökte inte ens provoc ta dig, och att säga att jag attackerade dig är att ta o tycker jag.
Jag klippte med ditt första inlägg, dels för att det ska bli tydligt att det inte alls är tydligt att det är utseende du menar i det. Och dels för att vad som är snyggt, ligger väldigt mycket i betraktarens öga. Du säger exempelvis att Angelina är snyggast. Medan någon annat tycker att hon har för lite i kurvor och föredrar någon som Kat Dennings. Det var oxå för att smaken är så delad Spice Girls tjejerna var 5 helt olika typer. För att alla skulle hitta sin favorit.
Om man inte vill att folk ska göra antaganden om en, ska man nog inte skriva på Flashback och i synnerhet inte skapa trådar i relationsdorumet. Där hela forumen ofta handlar om vad personer, tänker tycker eller känner.
Att yta är viktigt för någon som sätter utseende högst listan över hur ens partner ska vara, är ju heller inte något speciellt järvt antagande. Med att spela sitt liv istället för att leva det, menar jag att för många är att ha vackra hem, (som är kopior av varandra. Öppen planlösning, vit kamin och köksö), snygg och framgångsrik partner, rätt bil och semestra på rätta stället så viktigt att de missat att leva sina liv, utan jagar bara kulisser till nästa postningen på Insta. Genom din trådstart verkar det ju som du även bryr dig om vad de 90 % du hänvisar till tycker.
Vi gör hela tiden antaganden om människor vi interagerar med. Det bästa är ju om man är medveten om att man gör det, då är det ofta lätt att ändra sina antaganden om de var felaktiga.
Att tro att man inte gör antagande är värre. Då är det lättare att fastna i sina antaganden om människor. För övrigt så tror jag ingen, förutom du, tänkt att mina åsikter beror på att jag är ful. Så Kat
Sist men inte minst, vem har talat om troll?