2023-04-28, 12:13
  #49
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, hur fan ska vi kunna veta det? I R&S avhandlas ofta hur människor hur människor förhåller sig till varandra rent generellt. Din trådstart var i princip helt obegriplig. Det enda som framgick där, var att du avsåg att diskutera smak, och något om "de svaga". Det var inte ens klart om "de svaga" syftar på de majoriteten eller minoriteten i ditt resonemang.
Jag håller med dig. För min del tycker jag att diskussioner om utseende har väldigt lite i ett forum om relationer att göra. Och hade därför mycket svårt att gissa att det var om det tråden handlade om.

Utseende och personlighet är oxå två helt skilda frågor. Jag får känslan av att TS är ganska ung och osäker. Att hans fokus ligger i vilken fasad han visar upp utåt. Han spelar ett liv som för åskådare ser snyggt ut. Det är egentligen ganska synd om TS med andra ord.
Citera
2023-04-28, 13:18
  #50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För min del tycker jag att diskussioner om utseende har väldigt lite i ett forum om relationer att göra.

På sin höjd handlar utseende-diskussioner om potentiella relationer.
Tyvärr handlar väldigt lite diskussion här om faktisk samlevnad, eftersom väldigt många här aldrig verkar ha samlevt.
Citera
2023-04-28, 15:09
  #51
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nej, hur fan ska vi kunna veta det? I R&S avhandlas ofta hur människor hur människor förhåller sig till varandra rent generellt. Din trådstart var i princip helt obegriplig. Det enda som framgick där, var att du avsåg att diskutera smak, och något om "de svaga". Det var inte ens klart om "de svaga" syftar på de majoriteten eller minoriteten i ditt resonemang.
Dom svaga är väl dom som säger att man får nöja sig med det man får. Men kanske är "svaga" fel ord egentligen då jag menar mer att folk är bra på att lura sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag håller med dig. För min del tycker jag att diskussioner om utseende har väldigt lite i ett forum om relationer att göra. Och hade därför mycket svårt att gissa att det var om det tråden handlade om.

Utseende och personlighet är oxå två helt skilda frågor. Jag får känslan av att TS är ganska ung och osäker. Att hans fokus ligger i vilken fasad han visar upp utåt. Han spelar ett liv som för åskådare ser snyggt ut. Det är egentligen ganska synd om TS med andra ord.

Haha bra försök till att provocera mig. Det lyckades du med ju så här får du ett svar. Nej, inga fasader här. Jag spelar inte någonting. Jag skriver saker som jag känner och tänker och försöker förstå mig själv och världen runt omkring mig. Folk säger att jag kan låta autistisk ibland (jag har dock inte autism) och det ligger säkert något i det. Man ska inte förstå saker jag inte sa. Det här med att "läsa ut" ska man inte göra med mig. Jag gör inte det med andra t.ex. För det är ju extremt dumt att ägna en enda sekund av sin dyrbara tid åt att "gissa". Dom flesta hade utläst här att du kanske inte är så snygg och därför skriver du som du gör men JAG GÖR INTE DET. För jag vet ju inte. Och då behöver jag inte sitta och gissa. Jag läser bara det du skriver. Alltså att du attackerar mig. Att du tycker att jag är ung och dum. Allt vad du skriver. Men aldrig något du inte skriver. Jag är klokare än så.

Sist men inte minst, jag trollar inte. Jag har börjat förstå mer och mer troll men jag trollar aldrig. Får lite kickar av att skriva en tråd men skulle aldrig skriva saker som jag inte tror på. Det är ju det som är definitionen på "troll". Alltså att skriva saker man själv inte tror på. Bara för kickens skull. Det kan jag kanske göra i framtiden men hittills har jag aldrig trollat. Det händer att jag tänker att "oj, men jag vet ju att det är mer komplicerat än så jag kanske bör ge hela bilden". Men då är jag oftqst redan trött och vet dessutom att det kan bli för komplicerat för läsaren så jag nöjer mig med en halvsanning. Men aldrig troll som sagt.
Citera
2023-04-28, 15:31
  #52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Dom svaga är väl dom som säger att man får nöja sig med det man får. Men kanske är "svaga" fel ord egentligen då jag menar mer att folk är bra på att lura sig själv.


Haha bra försök till att provocera mig. Det lyckades du med ju så här får du ett svar. Nej, inga fasader här. Jag spelar inte någonting. Jag skriver saker som jag känner och tänker och försöker förstå mig själv och världen runt omkring mig. Folk säger att jag kan låta autistisk ibland (jag har dock inte autism) och det ligger säkert något i det. Man ska inte förstå saker jag inte sa. Det här med att "läsa ut" ska man inte göra med mig. Jag gör inte det med andra t.ex. För det är ju extremt dumt att ägna en enda sekund av sin dyrbara tid åt att "gissa". Dom flesta hade utläst här att du kanske inte är så snygg och därför skriver du som du gör men JAG GÖR INTE DET. För jag vet ju inte. Och då behöver jag inte sitta och gissa. Jag läser bara det du skriver. Alltså att du attackerar mig. Att du tycker att jag är ung och dum. Allt vad du skriver. Men aldrig något du inte skriver. Jag är klokare än så.

Sist men inte minst, jag trollar inte. Jag har börjat förstå mer och mer troll men jag trollar aldrig. Får lite kickar av att skriva en tråd men skulle aldrig skriva saker som jag inte tror på. Det är ju det som är definitionen på "troll". Alltså att skriva saker man själv inte tror på. Bara för kickens skull. Det kan jag kanske göra i framtiden men hittills har jag aldrig trollat. Det händer att jag tänker att "oj, men jag vet ju att det är mer komplicerat än så jag kanske bör ge hela bilden". Men då är jag oftqst redan trött och vet dessutom att det kan bli för komplicerat för läsaren så jag nöjer mig med en halvsanning. Men aldrig troll som sagt.

Prova komma i stället för punkt ibland. Du låter som någon som försöker prata "hårdkokt" i en taskig Beckfilm.
Citera
2023-04-28, 21:33
  #53
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Om 90% säger att något är bra så innebär ju inte det att "smaken är som baken" utan snarare att dom där 10% är konstiga eller inte förstår sig själva och sina preferenser eller saker runt omkring sig. Är det dom svagas argument att "vi gillar olika" och bla bla?

Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Haha bra försök till att provocera mig. Det lyckades du med ju så här får du ett svar. Nej, inga fasader här. Jag spelar inte någonting. Jag skriver saker som jag känner och tänker och försöker förstå mig själv och världen runt omkring mig. Folk säger att jag kan låta autistisk ibland (jag har dock inte autism) och det ligger säkert något i det. Man ska inte förstå saker jag inte sa. Det här med att "läsa ut" ska man inte göra med mig. Jag gör inte det med andra t.ex. För det är ju extremt dumt att ägna en enda sekund av sin dyrbara tid åt att "gissa". Dom flesta hade utläst här att du kanske inte är så snygg och därför skriver du som du gör men JAG GÖR INTE DET. För jag vet ju inte. Och då behöver jag inte sitta och gissa. Jag läser bara det du skriver. Alltså att du attackerar mig. Att du tycker att jag är ung och dum. Allt vad du skriver. Men aldrig något du inte skriver. Jag är klokare än så.

Sist men inte minst, jag trollar inte. Jag har börjat förstå mer och mer troll men jag trollar aldrig. Får lite kickar av att skriva en tråd men skulle aldrig skriva saker som jag inte tror på. Det är ju det som är definitionen på "troll". Alltså att skriva saker man själv inte tror på. Bara för kickens skull. Det kan jag kanske göra i framtiden men hittills har jag aldrig trollat. Det händer att jag tänker att "oj, men jag vet ju att det är mer komplicerat än så jag kanske bör ge hela bilden". Men då är jag oftqst redan trött och vet dessutom att det kan bli för komplicerat för läsaren så jag nöjer mig med en halvsanning. Men aldrig troll som sagt.
Jag försökte inte ens provoc ta dig, och att säga att jag attackerade dig är att ta o tycker jag.

Jag klippte med ditt första inlägg, dels för att det ska bli tydligt att det inte alls är tydligt att det är utseende du menar i det. Och dels för att vad som är snyggt, ligger väldigt mycket i betraktarens öga. Du säger exempelvis att Angelina är snyggast. Medan någon annat tycker att hon har för lite i kurvor och föredrar någon som Kat Dennings. Det var oxå för att smaken är så delad Spice Girls tjejerna var 5 helt olika typer. För att alla skulle hitta sin favorit.

Om man inte vill att folk ska göra antaganden om en, ska man nog inte skriva på Flashback och i synnerhet inte skapa trådar i relationsdorumet. Där hela forumen ofta handlar om vad personer, tänker tycker eller känner.

Att yta är viktigt för någon som sätter utseende högst listan över hur ens partner ska vara, är ju heller inte något speciellt järvt antagande. Med att spela sitt liv istället för att leva det, menar jag att för många är att ha vackra hem, (som är kopior av varandra. Öppen planlösning, vit kamin och köksö), snygg och framgångsrik partner, rätt bil och semestra på rätta stället så viktigt att de missat att leva sina liv, utan jagar bara kulisser till nästa postningen på Insta. Genom din trådstart verkar det ju som du även bryr dig om vad de 90 % du hänvisar till tycker.

Vi gör hela tiden antaganden om människor vi interagerar med. Det bästa är ju om man är medveten om att man gör det, då är det ofta lätt att ändra sina antaganden om de var felaktiga.

Att tro att man inte gör antagande är värre. Då är det lättare att fastna i sina antaganden om människor. För övrigt så tror jag ingen, förutom du, tänkt att mina åsikter beror på att jag är ful. Så Kat

Sist men inte minst, vem har talat om troll?
Citera
2023-04-29, 05:29
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag tycker det är värre att kalla sig för "allätare".
I min hjärna översätts det till:
"- Jag saknar smak, fantasi, variation, och är helt enkelt passiv i allt".

Haha, fett skyldig här. 😁 Även. Om jag inte håller med om slutsatsen, det handlar nog mer om att aktivt försöka se det bra i varje människa istället för att leta saker att hänga upp sig på. Och det kräver alla ggr lite fantasi och bör vara att betrakta som ett minst lika aktivt väljande som den som letar saker att störa sig på.
Citera
2023-04-29, 05:49
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Om 90% säger att något är bra så innebär ju inte det att "smaken är som baken" utan snarare att dom där 10% är konstiga eller inte förstår sig själva och sina preferenser eller saker runt omkring sig. Är det dom svagas argument att "vi gillar olika" och bla bla?
Man är stark om man vågar gå mot strömmen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in