Citat:
Det jag menar med frgan:
r det mer meriterande att exempelvis ha civilingenjrsexamen i Lund n i Karlstad?
Jag antar att antagningsmeriten har en del att gra med hur attraktiv sjlva staden r att leva i, men vissa utbildningar har MARKANTA skillnader beroende p destination. r utbildningarna helt olika?
Ngon som vet svaret p detta?
r det mer meriterande att exempelvis ha civilingenjrsexamen i Lund n i Karlstad?
Jag antar att antagningsmeriten har en del att gra med hur attraktiv sjlva staden r att leva i, men vissa utbildningar har MARKANTA skillnader beroende p destination. r utbildningarna helt olika?
Ngon som vet svaret p detta?
En hypotes jag har r att ska du jobba med hgstatusjobb som har vldigt synlig employerbranding kommer de vara mer krsna. Finns mngder av bra jobb ven p mindre fretag som kan via lite gnet gra att du kan hamna p ett strre och mer hgstatusfretag. Finns skert vissa mgmtkonsultfirmor dr nlsgat r vldigt trngt ven om du har A i alla mnen.
Tveksamt. Kanske att dina ntverk blir ngot bttre n p mindre renommerade lrosten, strre mjligheter till grejer du kan krydda ditt CV med. Examinationen kan vara mycket hrdare ocks. Ett C p ett vlknt universitet kan ltt bli ett A p en tramsskola.
Citat:
Jag har sjv haft den biasen (fr nyutexamiinerade) nr jag varit med och bedmt kandidater. Men som jag ser det smller t ex hga betyg (och mnga andra faktorer) frn mindre universitet hgre n lga betyg frn anrika lrosten.
Jag har sett det om och om igen. Mjligt att folk r mer ppna i Sverige.
Jag har sett det om och om igen. Mjligt att folk r mer ppna i Sverige.
Jag tror personligen att det bara r vissa lrosten som verkligen ligger dligt till. Som Malm U och Sdertrn p grund av "vissa orsaker".
Citat:
Beror p firma frn firma. Precis som alla mnniskor inte r lika i frmga och driv, r inte heller alla fretag det. Gr du genom en utbildning p tid ven frn en skitskola kan du f ett jobb, kanske bara sannolikt inte som Ibanker i the city.
Citat:
Det hr lter rtt bra, nstan fr bra fr att vara sant. Det hade varit jtteintressant om du berttat lite om din bakgrund och hur det hr hnde? Vilken position har du inom fretaget?