2023-04-26, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Det knackade två tjejer på min dörr. Den ene noterade jag, hade lite mustasch. De var typ 13. De kopplade på kattögonen blicken och såg lidande ut. "Kan do köpa majblomma av fattiga barn vi är så fattiga".

De skulle spela på att de är utsatta krigsbarn och fattiga. Fuck off ni har föräldrar som får allt från soc och ni har gratis skola ni är fan inte fattiga.

Men jag gav dom 12 spänn och sa jag vill inte ha nån blomma.

Jag har fan ingen inkomst alls just nu och soc skulle aldrig hjälpa mig.

Men de fick 12 spänn.

Varför kan inte media lyfta fram svenska barn för?
Vad räknar du denna pojke som då?
Han är född i Sverige och uppvuxen i Sverige. Det enda land han känner som sitt är Sverige.
Att han säljer majblommor beror på att han går i svensk skola. De flesta skolbarn säljer majblommor.
Inte för att tjäna pengar utan för att hjälpa utsatta barn.
Det är så lite de tjänar så i bästa fall drömmer de om att det ska räcka till något kul.

Så din tramshistoria om två fattiga invandrarbarn tror jag inte på.
Dessutom kan soc inte neka någon som utan egen förskyllan står utan inkomst.
Det är bara att traska dit och "hävda nöd" så får du träffa en socialsekreterare bums.
Och har du inte slarvat bort din inkomst och levt över dina tillgångar så får du det bistånd du har rätt till.
Och invandrare får bara exakt vad de har rätt till. Exakt samma som för svenskar.

Det är bara den svenska avunden som äter dig.
Citera
2023-04-26, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Ja precis, drar in flera hundra tusen. Efter rasistskandalen ytterligare några hundra tusen till. Om inte föräldrarna bränner allt så lär han slippa ta studielån. Blir lite svårt att gnälla över det här när SD-tanten uppenbarligen är dum i huvudet och totalt gör bort sig. Det gör inte att invandring är en bra idé men det gör henne till en idiot.

Ännu bättre! Han kan bekosta hemresa till hemlandet själv. Det är illegala invandrare som klämra sej kvar i Sverge och vill att vi skall mata dem dem stekta sparvar. Då kommer inte 500k i provision vara någonting, när hela klanen skall försörjas med Herr Svensson hårda slit genom världens högsta skatter.
Senast redigerad av PalmeKiller 2023-04-26 kl. 03:31.
Citera
2023-04-26, 03:29
Bannlyst
Han är fortfarande inte Svensk. Han har inte utseende som en Svensk, han saknar PUT. Han saknar jord och blod kopplingar till Sverige, Han är inte Svensk medborgare. Troligen prata han Rinkeby Svenska, "Öhhh mannnen , jävla horunge"

En katt som föds i ett stall är inte en häst.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han är född i Sverige och uppvuxen i Sverige. Det enda land han känner som sitt är Sverige.
Att han säljer majblommor beror på att han går i svensk skola. De flesta skolbarn säljer majblommor.
Det är så lite de tjänar så i bästa fall drömmer de om att det ska räcka till något kul.

Det är bara att traska dit och "hävda nöd" så får du träffa en socialsekreterare bums.
Och har du inte slarvat bort din inkomst och levt över dina tillgångar så får du det bistånd du har rätt till.
Och invandrare får bara exakt vad de har rätt till. Exakt samma som för svenskar.

Citera
2023-04-26, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Det knackade två tjejer på min dörr. Den ene noterade jag, hade lite mustasch. De var typ 13. De kopplade på kattögonen blicken och såg lidande ut. "Kan do köpa majblomma av fattiga barn vi är så fattiga".

De skulle spela på att de är utsatta krigsbarn och fattiga. Fuck off ni har föräldrar som får allt från soc och ni har gratis skola ni är fan inte fattiga.

Men jag gav dom 12 spänn och sa jag vill inte ha nån blomma.

Jag har fan ingen inkomst alls just nu och soc skulle aldrig hjälpa mig.

Men de fick 12 spänn.

Varför kan inte media lyfta fram svenska barn för?
javisst ska man försöka lyfta fram alla barn som gör nåt bra.Problemet är att svenska barn faktiskt inte anstränger sig,de är bortskämda o sitter framför skärmen istället för att anstränga sig att sälja majblommor..
Glimåkra grabben gick ut i centrum och försökte sälja,men blev bortkörd från platsen, vuxna sa att han inte fick stå på allmän plats.
Han gick hem o var ledsen. Fick hjälp att sälja via barnens webshop.
citerar....
-"Årets majblommeförsäljning kan ske genm fysisk försäljning och via barnens webshopar.
Du säljer med grön väska ute på stan och i din Webshop.Du följer din försäljning i Majblommans app.
Säljer du med grön väska får köparen blommrna direkt i handen .Säljer du från webshop skickas blommorna direkt hem till köparen.
I år är det både viktigare och enklare än någonsin att köpa majblommor."

jag hoppas och tror att många fler barn blir intresserade av att sälja majblommor i fortsättningen.
Barn varnas att gå ensam hem till okända, det finns luriga vuxna
därför har webförsäljning kommit till
Senast redigerad av moshes 2023-04-26 kl. 03:37.
Citera
2023-04-26, 03:36
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:

Räknar honom som icke etnisk svensk. Räknar honom som en invandrare därför att hans föräldrar är invandrare.

Hans etnicitet är inte vit. Han är inte svensk.

Och kriminella har köpt alla hans blommor.
Citera
2023-04-26, 03:38
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
hej otto plommon.
bra inlägg.
Nä det var det inte. För att var svensk måste du vara nordisk, vit. Germanska eller nordeuropeiskt ursprung/norden. Och din släkt ska ha bott i flera generationer i Sverige. Då är du svensk. Du lever svenskt med svensk kultur.

Är du från Pakistan är du inte etnisk svensk. Och vet du hur man ser det? De ser ut som araber. Inte vita. De har turbaner och klänningar och löjliga hattar.
Senast redigerad av ZugMaskin 2023-04-26 kl. 03:41.
Citera
2023-04-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Nej det har jag inte.

Sluta fantisera så mycket.
Du är ändå medveten om möjliga "rasistiska strukturer" i Sverige och noterar att du inte tillhör undantagen. Så skönt att tillhöra gänget som kan slänga sig med godkända floskler. Medan andra tvingas leva i verkligheten.

Det gäller att vara fräck ända in i kaklet, eller hur?
Citera
2023-04-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Han är fortfarande inte Svensk. Han har inte utseende som en Svensk, han saknar PUT. Han saknar jord och blod kopplingar till Sverige, Han är inte Svensk medborgare. Troligen prata han Rinkeby Svenska, "Öhhh mannnen , jävla horunge"

En katt som föds i ett stall är inte en häst.
Du svamlar, han pratar ju skånska,född i Sverge.
Din liknelse med katten som inte ''är en häst,
är precis en sådan kommentar som visar på att dina egna hästar inte finns i stallet..
inga katter heller är på rätt plats ..
Citera
2023-04-26, 03:42
Medlem
Den ena verkar efterbliven och borde uteslutas. Se vilken skada hennes två meningar gjordes. Jimmy sätt ner foten
Citera
2023-04-26, 03:43
Medlem
Citat:
Om du inte vet vilka vi svenskar är och ändå lyckas uttrycka dig på svenska så får vi anta att du är en riktig skojare.
Citera
2023-04-26, 03:45
Medlem
Citat:

Hade jag som barn sett detta hade jag känt varför skriver ingen om mig i media??
De ska väl skolas in i kapitalismen. Bäst störst sälj MEST
Citera
2023-04-26, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du är ändå medveten om möjliga "rasistiska strukturer" i Sverige och noterar att du inte tillhör undantagen. Så skönt att tillhöra gänget som kan slänga sig med godkända floskler. Medan andra tvingas leva i verkligheten.

Det gäller att vara fräck ända in i kaklet, eller hur?
Vet man var jag står i olika frågor så vet man även att era skumma påhopp inte biter då de är så fel som de kan bli överlag.

https://www.tv4.se/artikel/1faEjAzRr...jblomma_tv4_fb

Det finns andra barn också.

Men grabben, han lär ju närma sig en halv miljon i vinst. Sedan ska det skattas. Det innebär att han väldigt tidigt i livet hunnit dra in rätt bra till statskassan. Men det tänker ni inte på, stolpskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in