Citat:
Vad räknar du denna pojke som då?Det knackade två tjejer på min dörr. Den ene noterade jag, hade lite mustasch. De var typ 13. De kopplade på kattögonen blicken och såg lidande ut. "Kan do köpa majblomma av fattiga barn vi är så fattiga".
De skulle spela på att de är utsatta krigsbarn och fattiga. Fuck off ni har föräldrar som får allt från soc och ni har gratis skola ni är fan inte fattiga.
Men jag gav dom 12 spänn och sa jag vill inte ha nån blomma.
Jag har fan ingen inkomst alls just nu och soc skulle aldrig hjälpa mig.
Men de fick 12 spänn.
Varför kan inte media lyfta fram svenska barn för?
De skulle spela på att de är utsatta krigsbarn och fattiga. Fuck off ni har föräldrar som får allt från soc och ni har gratis skola ni är fan inte fattiga.
Men jag gav dom 12 spänn och sa jag vill inte ha nån blomma.
Jag har fan ingen inkomst alls just nu och soc skulle aldrig hjälpa mig.
Men de fick 12 spänn.
Varför kan inte media lyfta fram svenska barn för?
Han är född i Sverige och uppvuxen i Sverige. Det enda land han känner som sitt är Sverige.
Att han säljer majblommor beror på att han går i svensk skola. De flesta skolbarn säljer majblommor.
Inte för att tjäna pengar utan för att hjälpa utsatta barn.
Det är så lite de tjänar så i bästa fall drömmer de om att det ska räcka till något kul.
Så din tramshistoria om två fattiga invandrarbarn tror jag inte på.
Dessutom kan soc inte neka någon som utan egen förskyllan står utan inkomst.
Det är bara att traska dit och "hävda nöd" så får du träffa en socialsekreterare bums.
Och har du inte slarvat bort din inkomst och levt över dina tillgångar så får du det bistånd du har rätt till.
Och invandrare får bara exakt vad de har rätt till. Exakt samma som för svenskar.
Det är bara den svenska avunden som äter dig.