Citat:
Ursprungligen postat av
Lakritsfabriken
Fast du kan inte börja surra om dubbelmoral när det är två helt olika situationer och scenarion. Det du nämner är politiker som försöker hugga och tjafsa med sina kollegor för att vinna några lätta poäng. Det här handlar om vuxna som mer eller mindre mobbar och hetsar mot barn (som faktiskt gjort rätt för sig dessutom), vilket alltid är oförsvarbart. Vad finns det att vinna på att höra SD-Evas "sida"? Kan du ge några exempel på vad Eva skulle kunna säga som gör hennes kommentarer försvarbara?
Ja det borde vara viktigt att hon får ge sin förklaring om hon vill det, är väl ganska viktigt i en demokrati, sen får var och en ta ställning om det bara är undanflykter.
Ordvalet är inte försvarbart men poängen är högst försvarbar för oss som ser poängen att ständigt visa duktiga goda utlänningar/flyktingar. Snyftvinklingar osv. I media.
Här borde huvudfrågan vara varför han och hans familj kunnat vara här så länge utan att utvisas då de uppenbarligen inte har tillräckligt starka skäl för asyl för då borde de fått det när han var ett par år gammal. Här är ett systemfel att det med hjälp av asylaktivister går att hänga kvar ungarna får gå i skola vilket gör att de lär sig svenska som den här grabben och sympatin för att de ska få stanna växer såklart. Jag blir också kluven och kan känna att de ska stanna men samtidigt vet man att de klamrat sig fast genom att gå under jorden osv och ja jag röstar på SD.
Finns andra exempel än Strandhäll som Matilda eller vad hon heter (SSU Örebro) tror det nämnts om henne i den här tråden. Finns två trådar om henne.
https://www.flashback.org/t3523527
https://www.flashback.org/t3435944
Nu använer jag inte sociala medier men finns säkert många dåliga uttalanden från lägre partimedlemar/kanidater som inte blir uppmärksammade för att de uttalanden ses som goda om det riktas mot högern "rasister", WT-ungdomar eller mot ryssar. Det blir aldrig eller sällan något som blir medialt från "vänstermedia" blir det rubrik så begravs det och slätas över tex som det jag länkat eller som hon Kinnunen (S) som nämnts.