2023-04-25, 20:53
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Som jag skrev tidigare så kan de utesluta medlemmar om deras uppförande leder till dålig publicitet. Ditt exempel med Aftonbladet och gängkriminella blir jag inte klok på.
Absolut, vilket detta förmodligen kommer att resultera i. Som sagt, tycker det är en rimlig jämförelse. Två enskilda personer utan politiska uppdrag till något parti skriver efterblivna saker på Twitter.
Citera
2023-04-25, 20:54
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Jag tänker att man borde inte vilja ha personer som öppet sprider hatfylld retorik som medlemmar. Men det är ju upp till partierna själva att avgöra var gränsen går.
Det är ganska svårt att moderera sånt då vem som helst kan bli medlem i ett politiskt parti. Jag kan gå med i S imorgon och sen skriva att jag hatar negrer i mina sociala medier, tror knappast S kommer att ha koll på det.
Citera
2023-04-25, 20:58
Medlem
Citat:
Hon har skrivit flera liknande tweets tidigare: Länk. Notera tweeten från 5 mars som är lik tweeten tråden handlar om. Givetvis ljuger hon.
Ja, men snart kommer hon väl påstå att hennes 12 åriga dotter använde hennes dator eller att hon var politiskt omogen när hon skrev tweeten , men att hon mognat sedan dess. Allt detta har vi tidigare hört från SD:are.SD verkar locka till sig rasister, nazister och annat smutsfolk. Vad kan det bero på?
Senast redigerad av nantale 2023-04-25 kl. 21:00.
Citera
2023-04-25, 21:02
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Hon har skrivit flera liknande tweets tidigare: Länk. Notera tweeten från 5 mars som är lik tweeten tråden handlar om. Givetvis ljuger hon.

Det kan man konstatera. Vilket stolpskott. Måste lida av psykisk störning. Den som uttrycker sig så gör det, konstaterat. Fortfarande skämmigt av Magdalena Andersson som vill plocka politiska poäng på en idiot, bara för att denne sökt sig till SD.

Ska Magdalena stå till svars för jihadister som finns inom S?

Svaret är att det alltid kommer finnas extremer år något håll inom stora partier.

En rasist som vill påverka Sverige mot en stramare invandring, röstar SD. Innebär däremot inte att SD som parti, är rasistiskt. Enbart att SD är det taktiskt klokaste valet.

Vill man rösta på ett samhälle där islam tar större plats så röstar man S. Innebär inte att S som parti, är islamister.

Vill man närmre ett mer kommunistiskt styre så röstar man V.. osv osv.

Detta tror jag de flesta förstår och de som inte förstår det, är idiotier. Men inte lika stora idioter som de som förstår det, men försöker ta politiska poäng hos de som inte gör det.
Citera
2023-04-25, 21:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det går jättefint att motivera sin narcissism för sig själv m.h.a allehanda argument. Vissa tror att de gör "bra". Andra tycker sig göra "rätt".

Svårare, för narcissisten, är att glädjas åt andras lycka eller framgång. Själv är jag glad att så många är lite gladare över att ha kunnat visa stöd och hjälpa till.

Och du känner nog vad som är rätt, samt att dissonansen nog är lite skadlig i längden ändå.

Jag tror inte att du kan hitta ett argument som gör att jag kan få det till att det skulle vara "rätt", eller ens "rättvist", vad som skett.
Citera
2023-04-25, 21:12
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hur in i helvetes lyckas man sälja majblommor för 1,5 miljoner??? Själv var jag bäst i klassen och det blev några hundra spänn max. Så hur fan säljer man majblommor för 1,5 miljon? :O

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Svårt komma in på majblomman.se, kanske pga denna händelse...
Men 2022 kostade en majblomma 30 kr. Om det är samma pris 2023 så skulle det krävas
1500000/30 = 50,000 stycken majblommor.
Nu vet jag inte hur många man får i näven när man springer ut och skall sälja. Men det torde krävas en kontinuerligt flöde av majblommor till pojkens adress eller skola eller hur det nu går till.

Numera finns något som heter internet. Man går in på grabbens hemsida och köper det man vill ha. Blommorna skickas sedan med post utan att han är inblandad.
Citera
2023-04-25, 21:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han hade sålt för extremt lite tills torsdagen. Då alltså deras asylsamordnare skrev om det på Facebook. Läckberg med flera skrev då också om det varvid det exploderade.

Så innan dess sålde han som alla andra ungar inte mycket alls. Varje år läser man ju om någon unge som sålt för nära 100000 och det har enligt dessa barn varit ett heltidscyklande med att plinga på dörrar osv.

Att asylsamordnare tillika den som drog igång hijabuppropet drog igång det tyder ju på att det är helt och hållet är en PR-kampanj. Att Eva skrev som hon skrev tillsammans med att hon även skrivit på en namnlista till SD gjorde att det blev jackpot i publicitet.

Det verkar stämma bra, ja.

Det är, egentligen, ofattbart att människor tycker att det är bra att pissa och skita på legitimiteten i högre försäljning som vissa barn uppnår genom att vara idoga och driftiga, genom att göra en sådan här manöver. Har man mer än 100 i IQ och ser det här, så vill man mest spy på godhetsapostlarnas eviga nedbrytande av sin egen samhällsstruktur för narcissistiskt godhetssignalerande.

Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen direkt skugga skall falla över den här killen, det är inte han som organiserat den här cirkusen.

Ingen skugga, men heller ingen sol. Jag beskyller inte grabben för någonting, men hela familjen verkar vara ett illegalt bidragspack som bör förpassas ut ur landet snarast möjligt, om jag förstått saken rätt.
Citera
2023-04-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Det här var ju en ännu mer korkad kommentar, än den du kommenterar.
Vit hudfärg borde prioriteras istället för mörk? Det är inget rasistiskt, och inget illa om (mörkhyade) pojken?

Och sen "Hon borde inte ha nämnt hudfärgen"?? Det är ju just precis hudfärgen som är hela anledningen och grunden till kommentaren? Tar du bort hudfärg-poängen så tar du ju bort hela poängen, hela motivet till varför personen skrev kommentaren öht?

Omg asså, och SDare snackar om mörkhyades låga IQ ..

Så du menar att mörkhyade har lågt IQ eller hur menar du?
Citera
2023-04-25, 21:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Det roligaste är att rassekärringen boostat försäljningen med säkert minst en miljon

Det är fullt möjligt att hon har, men någon rasist är hon säkert inte.
Citera
2023-04-25, 21:28
Medlem
Varför SD är så töntiga som hatat en invandrare?
Citera
2023-04-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Numera finns något som heter internet. Man går in på grabbens hemsida och köper det man vill ha. Blommorna skickas sedan med post utan att han är inblandad.

Tack, men tror du ligger steget efter. Tråden har redan löst ” hemligheten” hur det gått till.
Citera
2023-04-25, 21:40
Medlem
ytmamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ständigt detta vidriga SD med sina vidriga bonnrasistiska så kallade företrädare. Hatiska, förgrämda, missunnsamma. De tvekar inte ens att ge sig på barn.

Det gör inte Centerpartiet iheller. Fråga Frederik Federley tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in