2023-04-26, 06:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
På sociala medier.. Men det är efter att det ens kom upp i tidningen har jag sagt..

Du har ju noll koll, för jag har förklarat för dig hela jävla händelseförloppet från början till idag..

Det fanns inga rasistiska kommentarer riktade mot honom, innan media la upp honom i tidningen så att alla skulle kunna godhetsknarka... Absolut noll... Det var ingen som hade kallat honom för något..
Och sen har dom suttit där resterande tid och kallat folk för rassar...

När såg du senast en vit människa få hjälp med något sånt? Det hade dom aldrig fått. Och speciellt inte utav dem.. För i deras värld så händer det inte för att han var utanför affären under jävligt dålig timing, utan där händer allting för att Svenskar tydligen skulle vara rassar..
Det hade varit till stor hjälp att få läsa din artikel. Om du kan länka den.
Vita människor i Sverige får hjälp från vaggan till graven. Nu senast 70 miljarder utbetalt i elstöd. Ingenstans i världen får människor så mkt stöd som i de skandinaviska länderna. Att vara född i Sverige är som att vinna högsta vinsten på lotteri. Men så finns det så klart olyckliga omständigheter. Sjukdom, missbruk och annat som leder till socialt utanförskap och taskig tillvaro. Så visst finns det många svenskar som har det svårt. Framförallt hemlösa. Men det skrivs ju mkt om dem för att väcka opinion. Tex i Sydsvenskan har det varit mkt om det. Så Sverige är inte perfekt. Tror att det är bättre i lyckliga Finland och även Danmark. Gnatt!
Citera
2023-04-26, 06:36
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Hon låter (och skriver) som en typisk rasist, lyssna när Joakim Lamotte intervjuar henne: Länk.

Vilken korkad och tragisk tant.

Jag tycker väl inte att det låter rasistiskt men inte särskilt genomtänkt av henne. Hon hade kunnat formulera sig bättre.
Citera
2023-04-26, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag tänker mig en stor jävla snöskoter som drar in över Malmö stad och bara skyfflar ner allt skräp i vattnet. Inkl invånarna. Sen har vi bördig jord odla i. Vi hade kunnat vara helt oberoende. Fantastiskt scenario.

Men ok. Det är möjligt att folk började sympati-köpa av honom men jag tror ändå det mesta är pengatvätt.

Och är det massa idioter som gett honom 300 papp så har han ju inte gjort ett skit. Det är ju SD som gjort så han drog i pengarna.

Tänker mej att man låter Malmö bli enklav, typ som är Manhattan är i filmen flykten ifrån New York, hela Malmö är ett enda stora fängelse, där dumpar allt avfall. Du kan komma in i Malmö, ,men du kan aldrig lämna staden.
Citera
2023-04-26, 06:39
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Sannolikheten är mycket hög att jag läst fler böcker än vad du har gjort.

Självklart inte. Om du hade gjort det så hade du klarat av att föra stringenta argument och inte uttrycka dig som en 12-åring.

Du har inte klarat av att besvara en enda fråga kring hur du resonerar, vilket förvisso är naturligt när man resonerar känslomässigt istället för faktabaserat.

Men, du kan få en chans till.

Kan du förklara hur den aktuella grabben arbetat för att förtjäna sina pengar? Exakt vad är det han har gjort?

Kan du förklara, gärna med citat, var jag har påstått att Majblomman ska "arbeta efter rasistiska strukturer"?
Citera
2023-04-26, 07:22
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tycker väl inte att det låter rasistiskt men inte särskilt genomtänkt av henne. Hon hade kunnat formulera sig bättre.

Neeee..... inte alls rasistiskt.... neeeeeeeee
Citat:

Och varför en jävla blatteunge .. skulle
vara en vit och svensk på bild .. jävligt
trött på all reklam också med bara negrar
och hucklekärringar ..
Citera
2023-04-26, 07:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Citat:

och hucklekärringar ..

Vad exakt är rasistiskt? Hucklekärring? - en tant som bär sjalett eller liknande, Blatteunge? På vilket sätt skulle blatteunge vara mer rasistiskt än att någon svensk kallas för "svenne". Det där med neger är en ren generationsfråga. När jag gick i skolan fick vi lära oss engelsk grammatik med den här meningen " those negroes grows potatoes and tomatoes" Menar du att engelskstudier också är rasistiskt?

I princip har hon ju helt rätt i sak att utländska personer ofta framhävs på väldigt lätta grunder än inhemska svenska. Men det är ju en smaksak om man har preferens för bruna framför vita personer.

Dessutom så nekar hon till att hon skrivet dessa ord. Hon hävdar att hon har blivit kapad.
Senast redigerad av DeValera 2023-04-26 kl. 07:32.
Citera
2023-04-26, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Självklart inte. Om du hade gjort det så hade du klarat av att föra stringenta argument och inte uttrycka dig som en 12-åring.

Du har inte klarat av att besvara en enda fråga kring hur du resonerar, vilket förvisso är naturligt när man resonerar känslomässigt istället för faktabaserat.

Men, du kan få en chans till.

Kan du förklara hur den aktuella grabben arbetat för att förtjäna sina pengar? Exakt vad är det han har gjort?

Kan du förklara, gärna med citat, var jag har påstått att Majblomman ska "arbeta efter rasistiska strukturer"?
Kan du motbevisa att han på något vis skulle ha arbetat mindre än andra barn, pucko?

Jag syftar givetvis när de låg omkring några hundratusen. Du ifrågasätter inte direkt flickans försäljning med en pappa som lagt ut det på Twitter och inte kan låta bli att fingra i ansiktet när han påstår att han inte tänkt på det med att tjäna pengar. Drog någon snyfthistoria om dålig tillvaro i skolan.

Vad är skillnaden?
Citera
2023-04-26, 07:51
Medlem
[quote=Ganonito|84260570]Tack.

Här är tweetsen. Den ena "rasistiska" kommentaren var alltså att han sålt till alla sina släktingar i Sverige.

https://twitter.com/AnnikalangaY/sta...475009/photo/1[/QUOTEe

Inte mycket rasism i det inlägget enligt mig, det är ju en storm i ett vattenglas men vi vet ju alla att när pk vänstern går igång....
Citera
2023-04-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Hon skrev ”Och varför en blatteunge .. skulle vara en vit och svensk på bild .. jävligt trött på all reklam också med bara negrar och hucklekärringar ..”

Så hon kan varken stava eller använda punkt.
Personligen är även jag trött på att det har blivit något negativt att se svensk ut och att inte vara muslim.därifrån till att häva ur sig okvädheter mot en afrikansk pojk är det långt.
Citera
2023-04-26, 08:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ingen skugga, men heller ingen sol. Jag beskyller inte grabben för någonting, men hela familjen verkar vara ett illegalt bidragspack som bör förpassas ut ur landet snarast möjligt, om jag förstått saken rätt.
Han ser ut att ha fått tillräckligt med sol. Killen är född i Sverige & familjen har ansökt, fått avslag, hållit sig gömda osv.. i över 12 år, du vet hur det brukar fungera.
Citera
2023-04-26, 08:22
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Citat:

och hucklekärringar ..

Det kan ju vara så enkelt att denna kvinna har blivit kulturberikad (eller någon närstående) och känner inget annat än ett djupt hat mot rasfrämlingar nu.

Våra barn blir misshandlade och förnedringsrånade varje dag i Sverige av blattar och negrer så det är en fullt naturlig utveckling att fler och fler människor blir hatiska.

Så länge det finns rasfrämlingar i Sverige så kommer folk att bli mer och mer hatiska. Det är inte meningen att olika raser ska leva sida vid sida i någon större mängd.
Citera
2023-04-26, 08:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon använde N-ordet till honom i den tweeten.
Varför har men ens något emot en unge på 12 år som säljer majblommor?
Varför säker hennes arbetsplats att de aldrig hört talas om henne?
Det är nåt skumt här.

Nej hon sa inte "neger" till honom. Det hon sa var att rent generellt var hon trött på alla negrer och hucklekärringar i reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in