2023-04-24, 12:48
Medlem
Jag rekommenderar ts att läsa på innan denna yttrar sig. Naturligtvis har dom in cykelbyxor under utan tights. Fördelen med människor som är mindre attraktiva är att många kan bli vackra med en del jobb och ansträngning, men ts som har en kognitiv funktionsnedsättning är och förblir en idiot.
Citera
2023-04-24, 13:26
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej, cykelbyxor!
Gult kort!
Cykelbyxor har tjock "blöja" som minskar obehagligt skav mot sadeln, tror ingen kvinna går frivilligt i ett par.
Citera
2023-04-24, 13:29
Medlem
meganegerdases avatar
Det är för att de tydligen får skav annars.
Citera
2023-04-24, 13:41
Medlem
Soperents avatar
Varför inte strumpbyxor? Och kasta tunikan.
Citera
2023-04-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
För att kvinnor som inte är anorektiker har lår som skaver mot varandra i värmen, och såren man kan få är inte av denna världen. Kallas också för infanterield då det inte är ovanligt i militären. Visar sig tydligen vara lika vanligt hos killar. Men eftersom killar sällan går i kjol syns det inte om de skulle ha cykelbyxor eller boxers med extra långa ben. Har du uppmärksammat att en del löpare har cykelbyxor under sina lösa shorts? Det ser jag överallt och det är just för att undvika lårskav.

Att ha shorts under en kjol blir rätt klumpigt och ser skitdumt ut. Dessutom kan man faktiskt även i shorts få lårskav om de sitter lite löst och gnids mot varandra. Det är liksom att det blir friktion mellan låren som gnids mot varandra som är problemet. Cykelbyxor sitter tight att ha under och man slipper lårskav eftersom de inte glider runt. Annan lösning är ju strumpbyxor, men vem fan vill ha det på sommaren?

Den som sköter hygienen får inget lårskav än hur fet dom är. Men nu vet vi i alla fall varför och vad dessa kvinnor som har cykelbyxor håller för hygien.
Citera
2023-04-24, 13:43
Medlem
Gardenhose88s avatar
Håller helt med dem ser helt förjävligt fullt ut. Ser mycket bättre med kjoll eller bara vanliga yogabyxor. Det värsta är att dem tror dem ser snygga ut men dem ser ut som tjackisar
Citera
2023-04-24, 13:45
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikefit
Gult kort!
Cykelbyxor har tjock "blöja" som minskar obehagligt skav mot sadeln, tror ingen kvinna går frivilligt i ett par.
Jag vet att det är den korrekta benämningen men kolla hur ordet används idag, både bland kvinnor och bland butikerna.
Citera
2023-04-24, 14:00
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag rekommenderar ts att läsa på innan denna yttrar sig. Naturligtvis har dom in cykelbyxor under utan tights. Fördelen med människor som är mindre attraktiva är att många kan bli vackra med en del jobb och ansträngning, men ts som har en kognitiv funktionsnedsättning är och förblir en idiot.
https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/218831..._152285245.jpg

Det är detta jag menar!
Citera
2023-04-24, 14:52
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/218831..._152285245.jpg

Det är detta jag menar!

Senaste grejen är ännu fulare. Den uppdaterade "cykelbyxan" som är poppis nu. Kallas bandalettes eller lårband. Är som två breda spetsband du ska ha där låren går emot varandra. Typ stayups utan själva strumpbyxan, bara linningen. Det är faktiskt snäppet fulare än cykelbyxor. https://www.bandelettes.com/shop/peo...y-bandelettes/
Citera
2023-04-24, 14:55
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Tunika + cykelbyxa är reserverat för Britta som storhandlar på Ullared!
Nej, jag menar att cykelbyxorna går ner till knäna medan klänningen är lårhög.
Kläderna åker av för den som gjort sig förtjänt av det. Du har ju annars porr!
Citera
2023-04-24, 15:58
Medlem
Som några skrivit används cykelbyxorna för att det inte ska göra ont när låren gnids mot varandra, och cykelbyxor görs ju bara i en längd så ibland råkar klänningen vara lite för kort för att dölja byxorna.
Citera
2023-04-24, 16:13
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
För att kvinnor som inte är anorektiker har lår som skaver mot varandra i värmen, och såren man kan få är inte av denna världen. Kallas också för infanterield då det inte är ovanligt i militären. Visar sig tydligen vara lika vanligt hos killar. Men eftersom killar sällan går i kjol syns det inte om de skulle ha cykelbyxor eller boxers med extra långa ben. Har du uppmärksammat att en del löpare har cykelbyxor under sina lösa shorts? Det ser jag överallt och det är just för att undvika lårskav.

Att ha shorts under en kjol blir rätt klumpigt och ser skitdumt ut. Dessutom kan man faktiskt även i shorts få lårskav om de sitter lite löst och gnids mot varandra. Det är liksom att det blir friktion mellan låren som gnids mot varandra som är problemet. Cykelbyxor sitter tight att ha under och man slipper lårskav eftersom de inte glider runt. Annan lösning är ju strumpbyxor, men vem fan vill ha det på sommaren?

Nu är det ju så att det enbart är feta människor som får "lårskav". Naturen har givetvis inte skapat en så defekt livsform att den skadar sig själv på det sättet enbart genom att röra på sig. Inga djur fungerar på detta sätt vad jag vet utan enbart feta människor. Det naturliga är alltså att vara så pass normalviktig att detta fenomen inte uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in