• 1
  • 2
2023-04-24, 00:51
Medlem
donenzo123s avatar
Har en ung släkting som fyller 17 som precis träffar en kille som fyller 23 och som ni säkert förstår så är jag ej en supporter av det här. Konfronterade killen face to face och sa att han aldrig skulle höra av sig till henne igen men det verkar inte fungera. Tjejen säger att dem är på samma mognadsnivå och dedär var väldigt skrattretande för mig. Vad har ni att säga om det här
Citera
2023-04-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Har en ung släkting som fyller 17 som precis träffar en kille som fyller 23 och som ni säkert förstår så är jag ej en supporter av det här. Konfronterade killen face to face och sa att han aldrig skulle höra av sig till henne igen men det verkar inte fungera. Tjejen säger att dem är på samma mognadsnivå och dedär var väldigt skrattretande för mig. Vad har ni att säga om det här

Vad spelar det för roll om hon är lycklig med honom?

Att konfrontera en annan kille (antar du är kille) på detta vis känns extremt överdrivet och omoget?

Behandlar han henne illa skulle jag förstå konfrontationen mer.
Citera
2023-04-24, 01:03
Medlem
Men det är ju ingen stor åldersskillnad.
Citera
2023-04-24, 01:03
Medlem
Citat:

6 år är ingen stor ålderskillnad. Bara i Sverige denna patetiska diskussion existerar.

Sköt du ditt, och låt dem sköta sitt.
Citera
2023-04-24, 01:07
Medlem
Om killen är skötsam och de verkar må bra i varandras sällskap ser jag inga inga problem. Vad är det du stör dig på? enbart åldersskillnaden? Folk är är ju som barn upp till 30 idag...
Citera
2023-04-24, 01:12
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
6 år är ingen stor ålderskillnad. Bara i Sverige denna patetiska diskussion existerar.

Sköt du ditt, och låt dem sköta sitt.

Ja, patetiskt eller så är det här en trolltråd.
Citera
2023-04-24, 01:15
Medlem
Neroxxs avatar
6 år är inte direkt någon stor åldersskillnad, det blir ju endast lite bökigt i gapet när det handlar om en över 18 och en under 18. För inte skulle TS säga att det var lustigt ifall en 27 åring var ihop med en 33 åring. Sålänge den yngre inte blir uttnyttjad så bör det inte vara några problem. Om två år handlar det om en 19 åring och 25 åring, inte direkt något som man rycker på ögonbrynen åt.
Citera
2023-04-24, 01:55
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
För det första har du inget med det att göra.
För det andra är det känt att killar mognar senare än tjejer. Så hon har rätt.

Så du kan hålla käft och sköta ditt egna patetiska liv.
Citera
2023-04-24, 02:38
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Jag var själv 16 och min kille 5 år äldre men det var bara en fördel.
Han var otroligt snäll och omtänksam, jobbade hårt.

Mina föräldrar älskade honom också för att han var en underbar person och de valde att bortse från åldersskillnaden på grund av hans sätt att vara.

Ni ska kolla om han är bra i första hand.

PS. Jag tycker att det är bra att det finns människor som bryr sig och vågar lägga sig i.
I byn där jag växte upp var det många fosterbarn som ingen hade brytt sig om, flera tjejer som blivit utnyttjade eftersom ingen hade pratat med dem om egenvärde och hur man säger nej om man inte vill något.
Citera
2023-04-24, 02:41
Medlem
Ganonitos avatar
Vad har du med det att göra så länge de trivs med varandra? Det är bara 6 år.
Citera
2023-04-24, 04:00
Medlem
sebastian66s avatar
Känns väldigt konstigt att du lägger dig i din släkting. Kan du inte sköta om dig själv och låta han få göra vad han vill. Sex år är ju Meningslöst även att man är 17 år gammal. Vad är det för fel på dig är du arbetslös Har du inget att göra på dagarna. Kollar du upp dina grannar också?
Väx till dig och släpp detta och låt personen få vara ifred. Du ser ju att alla andra som skriver och opponerar sig säger att sex år är ingenting. Det innebär att det måste vara något fel på dig.
Citera
2023-04-24, 04:48
Medlem
Jag vet inte varför alla är så positiva till förhållandet du beskriver. Killen är ju uppenbart efterbliven om han finner det rimligt och lämpligt att dejta en gymnasietjej när han varit "vuxen" i så många år längre än henne. Mycket händer (förhoppningsvis) i utvecklingen i just denna ålder, mellan 17 och 23.

Mina tankar:
- maktobalans. Hur man än vänder och vrider på det har han mer livserfarenhet och är vuxen. Hon är inte ens myndig ännu. Hjärnan är långt ifrån färdigutvecklad hos henne. Kanske inte hos honom heller men bra mycket närmare iaf.
- han kan inte hitta en tjej i sin egen ålder - varför? Där har vi typ det största problemet. Risken att han är efterbliven, manipulativ, våldsam, kriminell eller liknande ökar markant eftersom han sökt sig till en gymnasietjej.
- Jobbar han på samhall, är arbetslös eller säljer droger? Gillar han att "dunka plåt" i 940in? Har han gått VVS eller el på gymnasiet och dricker öl hela helgerna? Röker han hasch? Det är ju med största sannolikhet nåt fel på honom iaf, och chansen att en 17årig tjej ska upptäcka det i tid är väl inte så jättestor.
- hur kom dom ens i kontakt med varandra? Utgörs hans kompisgäng av gymnasieelever eller vadå?
- när man är 17 år är kroppen full av hormoner och dom flesta gör väl ganska många osmarta val i den åldern. Coolt att ha en äldre kille med bil - status bland hennes tjejkompisar. Han kan köpa ut alkohol och cigg, skjutsa runt, bjuda på mat och köpa saker som en jämnårig kille inte kan. Ur hennes perspektiv är det skitrimligt att vara tillsammans med honom. Han utnyttjar hennes naivitet.

Iaf, försök avstyra detta. Men går det inte - se till att vara tydlig med vad du tycker men samtidigt icke-dömande gentemot henne. Var på henne sida så att hon känner att hon kan prata med dig om det är nåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in