2023-04-24, 04:52
Medlem
Standard också att dessa "män" ska höja tjejen och säga saker som "du är så mogen för din ålder, inte alls som andra 17åringar". Sån bs. Det finns bara två alternativ till varför en vuxen person vill vara tillsammans med en gymnasieelev, 1. Killen är efterbliven på riktigt och har låg IQ, 2. Han manipulerar skiten ur tjejen.
Citera
2023-04-24, 05:18
Medlem
Folketstempels avatar
Sharia tar över vårt land ser jag, det går smygande in i folkets mentalitet. Det kanske är bra eller inte.
Men det är uppenbart att synen på saker är annorlunda nu än bara för ett tag sedan, fem tio max år.
Det finns inga svar som passar- om den som frågar har en utomeuropeisk kultur.
Citera
2023-04-24, 05:38
Medlem
psykoshippiens avatar
TS är arab och fått berättat att hans kusin skulle giftas med honom eller hans bror, nu började hon pippa med en svensk man ... konsekvens: fel i syntax och hedersmord runt dörren.
Citera
2023-04-24, 07:33
Medlem
donenzo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarity
Jag vet inte varför alla är så positiva till förhållandet du beskriver. Killen är ju uppenbart efterbliven om han finner det rimligt och lämpligt att dejta en gymnasietjej när han varit "vuxen" i så många år längre än henne. Mycket händer (förhoppningsvis) i utvecklingen i just denna ålder, mellan 17 och 23.

Mina tankar:
- maktobalans. Hur man än vänder och vrider på det har han mer livserfarenhet och är vuxen. Hon är inte ens myndig ännu. Hjärnan är långt ifrån färdigutvecklad hos henne. Kanske inte hos honom heller men bra mycket närmare iaf.
- han kan inte hitta en tjej i sin egen ålder - varför? Där har vi typ det största problemet. Risken att han är efterbliven, manipulativ, våldsam, kriminell eller liknande ökar markant eftersom han sökt sig till en gymnasietjej.
- Jobbar han på samhall, är arbetslös eller säljer droger? Gillar han att "dunka plåt" i 940in? Har han gått VVS eller el på gymnasiet och dricker öl hela helgerna? Röker han hasch? Det är ju med största sannolikhet nåt fel på honom iaf, och chansen att en 17årig tjej ska upptäcka det i tid är väl inte så jättestor.
- hur kom dom ens i kontakt med varandra? Utgörs hans kompisgäng av gymnasieelever eller vadå?
- när man är 17 år är kroppen full av hormoner och dom flesta gör väl ganska många osmarta val i den åldern. Coolt att ha en äldre kille med bil - status bland hennes tjejkompisar. Han kan köpa ut alkohol och cigg, skjutsa runt, bjuda på mat och köpa saker som en jämnårig kille inte kan. Ur hennes perspektiv är det skitrimligt att vara tillsammans med honom. Han utnyttjar hennes naivitet.

Iaf, försök avstyra detta. Men går det inte - se till att vara tydlig med vad du tycker men samtidigt icke-dömande gentemot henne. Var på henne sida så att hon känner att hon kan prata med dig om det är nåt.

Tack för dem visa orden, helt ärligt tycker jag det är sjukt att folk kan tycka att det är socialt acceptabelt att en 16 årig tjej träffar en 22 årig man och svaren jag fick av resterande personer här på tråden gjorde mig besviken
Citera
2023-04-24, 09:50
Medlem
Etta.Places avatar
Äh, den åldersskillnaden ser jag inte som så problematisk. Många grabbar i den åldern är fortfarande rätt omogna, så de kan vara på nivå med en 17 åring.
Citera
2023-04-24, 09:56
Medlem
Den relativa ålderskillnaden är väldigt stor. Förstår TS.
Annat när man är typ 40 och 46.

Eller 94 och 100
Citera
2023-04-24, 10:01
Medlem
Det är bra att du säger till.

Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Har en ung släkting som fyller 17 som precis träffar en kille som fyller 23 och som ni säkert förstår så är jag ej en supporter av det här. Konfronterade killen face to face och sa att han aldrig skulle höra av sig till henne igen men det verkar inte fungera. Tjejen säger att dem är på samma mognadsnivå och dedär var väldigt skrattretande för mig. Vad har ni att säga om det här
Får mig att tänka på Wilma som ägnade sig åt strypsex med sin 23-årige kurd. Ingen av hennes släktingar sa något. Det fick de ångra senare.
Citera
2023-04-24, 10:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarity
Mycket händer (förhoppningsvis) i utvecklingen i just denna ålder, mellan 17 och 23.
Samtidigt finns det massor med enskilda undantag. Jobbade något år sedan med en kvinna som bara var 18 eller möjligen 19, och hon var betydligt mer mogen än många andra dubbelt så gamla. Visst var hon flamsig som de flesta andra yngre kvinnor är, men det fanns en väldigt stabil grund hos henne. Att en sådan kvinna vill ha en 5 eller till och med 10 år äldre man ser jag inte som det minsta konstigt.
Citera
2023-04-24, 10:14
Medlem
LKKINGENs avatar
Om du vill föra en seriös debatt så lär dig skillnaden på de och dem till att börja med.
Vad har du med deras relation att skaffa, se om ditt eget istället och skaffa en hobby.
När jag var 42 hade jag ihop det med en 17 åring, jag var kollega med hennes pappa och absolut inget har blivit sämre i vår relation sen dess ja med pappan alltså.
Han och jag umgås fortfarande fast dottern ser jag inte så ofta efter att jag var färdig med henne.
Citera
2023-04-24, 14:04
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Har en ung släkting som fyller 17 som precis träffar en kille som fyller 23 och som ni säkert förstår så är jag ej en supporter av det här. Konfronterade killen face to face och sa att han aldrig skulle höra av sig till henne igen men det verkar inte fungera. Tjejen säger att dem är på samma mognadsnivå och dedär var väldigt skrattretande för mig. Vad har ni att säga om det här

Detta är väl inget, väx upp och låt dom ses
Citera
2023-04-24, 14:17
Medlem
1335991s avatar
Citat:

Va???
6 år är väl ingenting?
Och vad har DU med detta att göra?

Om de älskar varandra har åldern ingen
betydelse alls!

Sköt dina egna problem!!!
Citera
2023-04-24, 18:15
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
stor ålderskillnad?! Är ju ingenting. Knappt noterbart. Ok om det varit 17 och 60, då är det stor skillnad, även om jag inte orkat med att moralisera över det eller "konfrontera" någon.

Vilken tönt du låter som "konfronterade honom".
Eller så är du ännu ett troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in