Citat:
Ursprungligen postat av
Drugglarn
Skuldsanering skulle kunna vara något, jag känner mig helt fast i min situation. Jag har 12 års återbetalningstid på mina lån, folk som skriver att jag kan extra amortera minst 100.000 per år har helt fel kalkyler.
Folk inser inte hur snålt jag faktiskt lever och vad jag uppuppfrat och gjort för att sänka mina kostnader. Det är inte mycket pengar över varje månad.
Fram med budgettavlan, hur snålt och billigt lever du? Är det så att du inte kan minska på utgifterna mer så är det inkommstsidan som går att påverka. Extrajobb, hyra ut ett rum eller en lägenhet. Tänk på det att varje tusing du drar in extra och lägger på amortering nu kommer att spara dig en hundring om året i ränta under resten av tiden som du skulle haft lånet, räknar på 10 procent i ränta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drugglarn
Jag har alltid haft intentionen att betala och göra rätt för mig, med räntor som stiger, månadskostnader som ökar så betalar jag mer än någonsin samtidigt som lånen inte minskar.
Ena lånet tog jag för ett år sedan och totalbeloppet är lika mycket än i dag fast jag betalat 5500:- i månaden..
Jag leker med tanken, vilket land skulle du rekommendera?

Har du tagit annuitetslån? Det verkar som det om beloppet inte sjunker. Tyvärr så kan de vara riktigt usla när räntan stiger vilket gör att du bara betalar ränta varje månad. I så fall måste du amortera mer om det ska ge resultat. Då kommer lånetiden att förlängas, läs villkoren så att du vet vad som gäller.