2023-04-22, 09:35
Medlem
trottwells avatar
Ni som tror på möjligheten att upprätta en avbetalningsplan hos Kronofogden bör läsa länken nedan.

"Observera!
Vi har ingen möjlighet att besluta om avbetalningsplan eller uppskov för enskilda skulder.
"

"Lagen om indrivning av statliga fordringar reglerar om vi kan bevilja uppskov med betalning av allmänna skulder.

Det är svårt att nå upp till kraven, vilket gör att vi sällan kan bevilja uppskov
."

https://kronofogden.se/nagon-har-ett...ch-avbetalning

Observera att vid allmänna mål beviljas bara uppskov om tex Skatteverket går med på det, Kronofogden ensam kan inte besluta om det, uppskov, inte avbetalningsplan.
Senast redigerad av trottwell 2023-04-22 kl. 09:40.
Citera
2023-04-22, 09:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Det du gör är att skita i att lägga upp en avbetalningsplan som de ändå kommer säga nej till.
Du tar din 15 k och betalar in till kronofogdens kontonummer och märker betalningen med ditt personnummer. Vips har du en avbetalningsplan!

En grej är att de kaaaanskeee väntar med utmätning om de ser att det regelbundet kommer in kosing som får ner skulden.

NEJ!

"Vill du betala delar av din skuld?
Du kan alltid betala delar av din skuld. Det är inte samma sak som en avbetalningsplan.

Även om du gör frivilliga betalningar är vi skyldiga att fortsätta utreda. Om vi kommer fram till att det inte finns något vi kan utmäta, kan du ändå fortsätta att betala av dina skulder frivilligt.
"
Senast redigerad av trottwell 2023-04-22 kl. 09:48.
Citera
2023-04-22, 09:42
Medlem
Tippar att om man skickar in lite pengar anses man vara delgiven, då är det lite bråttom att vaska fram kosingen.
Citera
2023-04-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
NEJ!

Du kan alltid betala delar av din skuld. Det är inte samma sak som en avbetalningsplan.

Även om du gör frivilliga betalningar är vi skyldiga att fortsätta utreda. Om vi kommer fram till att det inte finns något vi kan utmäta, kan du ändå fortsätta att betala av dina skulder frivilligt.
"

Jag skrev kanske, eller hur? Det betyder inte att de väntar absolut.
Men en "avbetalningsplan" kan han absolut få till genom att sätta in pengar märkta med sitt personnummer.

Är alla på flashback autister numer eller va fan är det som händer?
Citera
2023-04-22, 11:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag skrev kanske, eller hur? Det betyder inte att de väntar absolut.
Men en "avbetalningsplan" kan han absolut få till genom att sätta in pengar märkta med sitt personnummer.

Är alla på flashback autister numer eller va fan är det som händer?

""en "avbetalningsplan" kan han absolut få till genom att sätta in pengar märkta med sitt personnummer. ""

NEJ!

Du vet inte vad en avbetalningsplan är, du kan inte ämnet, du pratar bara strunt.

Har du ens läst innehållet i länken i mitt inlägg som du citerar?

Även om du gör frivilliga betalningar är vi skyldiga att fortsätta utreda
"

Senast redigerad av trottwell 2023-04-22 kl. 11:18.
Citera
2023-04-22, 11:12
Medlem
Jag var med om samma nyligen och det tog ca 3 månader innan dom såg att jag bytte jobb, det blir ny utmätning bara, avbetalning måste du ordna direkt med den som äger skulderna.
Citera
2023-04-22, 11:39
Medlem
Adrenaline976s avatar
Man kan INTE göra upp en avbetalningsplan med Kronofogden! Man kan ENDAST göra det med den som äger skulden eller den som företräder fordringsägaren.
Kronofogden är en myndighet och deras uppdrag är att driva in skulder, eller hitta sätt för den som ska betala en skuld att göra det.

Kronofogden hanterar bl.a betalningsföreläggande, skuldsanering, löneutmätning osv. Du kan även gå till receptionen hos Kronofogden och betala en skuld, där du skriver ditt namn, personnummer, belopp, mottagare och vilken skuld det avser.

Har man löneutmätning så prioritetas skatteskulder i första hand.

Mitt fråga är, varför du fucka upp en 18 månaders skuldsanering?
Du vet att du kan ansöka igen och kontakta din skuldsaneringshandläggare. Motivera varför du inte vill att skuldsaneringen skall upphävas? Dock ska man vara medveten om att det krävs mycket för att få den beviljad igen om dom omprövar ärendet eller inte!

Mitt första tips, besök forumet www.lånforum.se. Är en riktigt bra sida. Finns rätt många som jobbar på Kronofogden som är aktiv där för att hjälpa! Handlar om ekonomi, skuldsanering m.m. Toppen sida, verkligen! Finns oerhört mycket kompetens där på forumet.

Mitt andra tips, skit i budget- och skuldrådgivare. Kontakta Kronofogden själv och lämna dina uppgifter om arbete, lön så kommer dom att dra igång löneutmätningen nästkommande månad! (Ser bra ut för en kommande skuldsanering) att du gjort det du kan och ska, för att bli skuldfri inom tid!

Mitt tredje tips, kontakta dom borgenärer som inte har skickat skulden vidare till Kronofogden, var trevlig men bestämd och påtala att så här mycket pengar har jag, och så här mycket kan jag betala just nu, finns det möjlighet att tex. frysa räntan, för jag vill verkligen betala till er!
Släpp inte det just där och då, och säg att du har varit i kontakt med andra borgenärer och gjort upp "avbetalningsplan" och dom har varit tillmötesgående mot dig.

Lycka till!
Senast redigerad av Adrenaline976 2023-04-22 kl. 11:41.
Citera
2023-04-22, 11:43
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Kan du länka till en seriös källa till att Kronofogden upprättar en avbetalningsplan för skulder till företag eller privatpersoner, utan att det blir en utmätning?
De har gjort det tidigare,
var en kollega som fick en avbetalningsplan.

Men,det var ngr år sedan,kanske har ändrat reglerna
efter det?
Kan ej länka!
Citera
2023-04-22, 12:37
Medlem
Citat:
""en "avbetalningsplan" kan han absolut få till genom att sätta in pengar märkta med sitt personnummer. ""

NEJ!

Du vet inte vad en avbetalningsplan är, du kan inte ämnet, du pratar bara strunt.

Har du ens läst innehållet i länken i mitt inlägg som du citerar?

Även om du gör frivilliga betalningar är vi skyldiga att fortsätta utreda
"

Men ALLTSÅ. Jag VET detta!
Men du verkar inte vilja ha hjälp med detta problemet, så se till att lösa det själv då.
Jävla nolla som hamnar hos KF..
Citera
2023-04-22, 13:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Men ALLTSÅ. Jag VET detta!
Men du verkar inte vilja ha hjälp med detta problemet, så se till att lösa det själv då.
Jävla nolla som hamnar hos KF..

Vad är det för fel på dig?

Vem är nollan här??

Du vet inte ens vem du citerar, jag är inte TS.!!🤣🤣🤯
Senast redigerad av trottwell 2023-04-22 kl. 13:14.
Citera
2023-04-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
De har gjort det tidigare,
var en kollega som fick en avbetalningsplan.

Men,det var ngr år sedan,kanske har ändrat reglerna
efter det?
Kan ej länka!

Vilken betydelse lägger du i ordet betalningsplan?
Citera
2023-04-23, 11:46
Medlem
Citat:
Det du gör är att skita i att lägga upp en avbetalningsplan som de ändå kommer säga nej till.
Du tar din 15 k och betalar in till kronofogdens kontonummer och märker betalningen med ditt personnummer. Vips har du en avbetalningsplan!

En grej är att de kaaaanskeee väntar med utmätning om de ser att det regelbundet kommer in kosing som får ner skulden.

Ja, tror mer på sådana kreativa varianter. Vi lever som sagt inte i sossarnas 70-tal längre. Hade skämts mer om jag kände att skatt och plikt att betala lån i tid var förknippat med att pengarna användes på rätt sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in