Citat:
Ursprungligen postat av
pappana
Justeringar hjälper inte när bromsklossarna är slut. Du måste själv köpa nya och kan du inte byta dom själv får du betala nån annan för att göra det samma med punktering på däcken.
Jag skickar bara in min för byte. Gratis. Punktering på däcken samma där, skickar in min för byte. Går scootern sönder pga en krasch eller liknande får man en ny, går batteriet sönder eller blir dåligt får man ett nytt.
Jag hade kunnat köpa en visst men då står man där själv när nånting går fel.
Jag tycker det är värt det men alla gör inte det.
Har kört nästan 100 mil med den och kundservicen är riktigt snabba när man får problem. Stöldskyddet som ingår är också riktigt nice.
Jag själv tycker att folk som betalar för netflix, disney+, viaplay och spotify är korkade speciellt dom som betalar för alla 4 när alla finns gratis och på ett och samma ställe på bflix.
Folk lägger pengar på sånt dom tycker är värt det och jag tycker min leasing var värt det.
Jo, du får göra som du vill givetvis.
Men tar själv en kvalitetsprodukt, som inte behöver servas (eller väldigt lite), jämfört en skitcykel med service.
Dessutom är det enormt gedigen kvalitet på Segway/Ninebot G30 (gjord extremt gediget, och med kvalitet för uthyrare som Voi, etc), och dessutom trumbromsar som är underhållsfria och slits inte alls som skivbromsar. Även normalt så bromsar man (om man inte får panik) med regenering, precis som en elbil med one-pedal-driving.
Men kan nämna att du inte behöver vara rädd om batterierna skall gå kaputt efter två år.
Jag kan alltså åka ca 2-2,5 mil, och sedan retur tillbaka, på en enda laddning. Så är det på kvalitetscyklar med kvalitetsbatterier.
Hur långt kommer du med din?