2023-04-21, 10:17
Medlem
Hej , Jag är ny på Flashback och har aldrig skrivit något här tidigare. Men jag har sett att folk verkar få genuint bra råd här och jag hoppas att ni kan hjälpa mig också.

Jag är en 26-årig kille som är djupt kär i min flickvän. Vi har varit tillsammans i flera år och har nyligen börjat prata om att skaffa barn och bygga ett liv tillsammans. Men här om dan kom konfrontationen jag bävat för. Hon har pratat om en öppen relation under en längre tid men aldrig sagt något rakt ut, hon gick rakt på sak och begärde ett öppet förhållande, jag tog såklart illa vid mig och det uppstod ett bråk. Hon står på sig, hon säger att hon älskar mig och att det är mig hon vill leva med men att jag måste låta henne testa runt en stund. Hon har aldrig tidigare träffat någon annan men det borde väll inte göra något om man tror att man hittat den rätta.

Jag förstår att hon kanske inte har fått chansen att utforska andra relationer tidigare, men jag måste erkänna att jag inte är okej med tanken på att hon skulle ligga med någon annan det gör mig liksom spyfärdig. Jag vill ha henne bara för mig och jag tror att det är normalt att känna så när man är djupt kära i varandra.

Men samtidigt vill jag inte göra slut på vår relation eftersom vi har det så bra tillsammans och har kommit väldigt långt. Jag vill försöka hitta en lösning som fungerar för oss båda.

Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av era erfarenheter och råd. Har ni någonsin varit i en liknande situation? Hur hanterade ni det? Vad skulle ni göra om ni var i min situation? Tacksam för svar är helt lost.
Citera
2023-04-21, 10:21
Medlem
Hackenbush55s avatar
Tror inte öppet förhållande håller särskilt länge, Är man kär så varför måste man "testa andra"?
Citera
2023-04-21, 10:22
Medlem
Låter som ett rop på hjälp. Dags att hitta en ny tjej.
Citera
2023-04-21, 10:22
Medlem
Ja nej, hon vill ha kakan och äta den med. Gå inte med på det.
Citera
2023-04-21, 10:23
Medlem
Paijters avatar
Låter som att hon precis gjort slut med dig.
Citera
2023-04-21, 10:24
Medlem
Ja satsa på det - hon han få 50 schnablar per dag om hon vill - o du i bästa fall 2-3 på årsbasis
Citera
2023-04-21, 10:24
Medlem
Dumpa horan och gå vidare. Ingen "keeper" skulle ens ställa frågan.
Citera
2023-04-21, 10:25
Medlem
elmhedens avatar
Hon vill ha kakan och äta den samtidigt. Vill ge förhållandet någon långsiktig chans så går du inte med på detta. Låt henne "ligga av sig" och var tacksam att hon är öppen med det. Antingen hittar ni tillbaka till varandra eller inte, men du kan ju inte gå bredvid och se på när hon ligger runt. Hon kommer förlora all respekt för dig då. Gör dig otillgänglig så blir du mer eftertraktad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Percy77
Hej , Jag är ny på Flashback och har aldrig skrivit något här tidigare. Men jag har sett att folk verkar få genuint bra råd här och jag hoppas att ni kan hjälpa mig också.

Jag är en 26-årig kille som är djupt kär i min flickvän. Vi har varit tillsammans i flera år och har nyligen börjat prata om att skaffa barn och bygga ett liv tillsammans. Men här om dan kom konfrontationen jag bävat för. Hon har pratat om en öppen relation under en längre tid men aldrig sagt något rakt ut, hon gick rakt på sak och begärde ett öppet förhållande, jag tog såklart illa vid mig och det uppstod ett bråk. Hon står på sig, hon säger att hon älskar mig och att det är mig hon vill leva med men att jag måste låta henne testa runt en stund. Hon har aldrig tidigare träffat någon annan men det borde väll inte göra något om man tror att man hittat den rätta.

Jag förstår att hon kanske inte har fått chansen att utforska andra relationer tidigare, men jag måste erkänna att jag inte är okej med tanken på att hon skulle ligga med någon annan det gör mig liksom spyfärdig. Jag vill ha henne bara för mig och jag tror att det är normalt att känna så när man är djupt kära i varandra.

Men samtidigt vill jag inte göra slut på vår relation eftersom vi har det så bra tillsammans och har kommit väldigt långt. Jag vill försöka hitta en lösning som fungerar för oss båda.

Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde dela med er av era erfarenheter och råd. Har ni någonsin varit i en liknande situation?

Nej. det är ohygeniskt att dela partner, så jag har alltid gjort klart superdupertidigt i en relation att det är en "dealbreaker"

Citat:
Hur hanterade ni det?
Genom att förekomma den, lyckligt gift och familj med min partner sedan 10år.

Citat:
Vad skulle ni göra om ni var i min situation?

Du är ju ung, så avsluta, bryt kontakten, ge det 3år se vart ni står då.

Citat:
Tacksam för svar är helt lost.

Bättre nu än när ni har barn. vuxna (myndiga) individer har all rätt i världen att "skada och förstöra" sigsjälva, varandra och andra. ska det finnans någon gräns så bör den gå vid sina egna barn i det här fallet.
Citera
Medlem
Hon får det liksom att låta som en självklarhet och något rimligt. Vill att det ska funka mellan oss men känns ju bara själviskt och sjukt eller har hon rätt i att begära detta av mig?
Citera
2023-04-21, 10:26
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Percy77
Hon står på sig, hon säger att hon älskar mig och att det är mig hon vill leva med men att jag måste låta henne testa runt en stund.

Du måste tänka på dig själv här. Stå upp för din egen integritet och självrespekt. Ställ ett ultimatum: Vill du vara med mig, så är du bara med mig och ingen annan.

Hon gör som kvinnor gör och testar om du är tillräckligt maskulin och dominant för henne. Hon vill inte träffa andra utan översatt från kvinnospråk så betyder det här "Var nu en man och ta kontroll över mig". Hon söker en man som är surrad vid masten och som kan styra skeppet i storm.

Tyvärr så kanske hon är så omogen att hon faktiskt tror att hon egentligen vill ligga runt, och då kommer hon att lämna dig och ligga runt. Du kan inte göra något åt att hon inte är mogen. Gråt, sörj och gå vidare.

Säg ett tydligt och rakt nej och stå för konsekvenserna.

Lycka till och berätta här om ett år hur det gick.
Citera
2023-04-21, 10:27
Medlem
HVIT.s avatar
Dumpa direkt! Om du inte går med på hennes "förfrågan" så kommer hon garanterat att vara otrogen.
Öppet förhållande fungerar knappt även om båda parter är med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in